Komt mijn vrouw vanmorgen na het boodschappen doen terug bij de C70 op het P-terrein, staat ie daar met alle ramen wijd open!
Zij zegt dat ze hem heeft afgesloten met de afst.bed en zoals altijd 2x heeft gedrukt ivm de safe-lock. Gezien het weer had ze ook niet met een of ander raam open gereden.
Ik heb de proef op de som genomen, maar bij het vergrendelen via de afst.bed. gebeurde er niets.
Maar nu de eigenaardigheid.
Bij het ingedrukt houden van de ontgrendeltoets, gaan alle ramen open!
Ik heb het instructieboekje erop nagelezen maar ik kon over deze "feature" niets vinden.
Logischerwijs zou je dan verwachten dat je dan alle ramen ook via de afst.bed zou kunnen sluiten, maar dat is niet het geval.
Ra, ra wat is hier aan de hand?
Zelf sluit ik (een Sinterklaas surprise) niet uit in de vorm van de aanwezigheid van een niet vermoede Smart Top unit, van één van de vorige eigenaren. Omdat daar nimmer een aanwijzing voor was (het dak is alleen maar te bedienen op de traditionele wijze) heb ik nooit achter de kofferbakbekleding gekeken, maar dat ga ik binnenkort wel doen.
Iemand die deze "feature" kan verklaren?
Raambediening
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- Andre C70
- 3rd Gear member
Dat de ramen open gasn met langer ingedrukt houden is dacht ik een standaard feature. En omgekeerd kun je ze ook zo allemaal weer dicht doen.
(werkt trouwens ook zo op mijn Aud, dus niet een specifieke Volvo featurei).
Met de Smarttop (die ik ook heb) kan het ook met twee keer drukken.
(werkt trouwens ook zo op mijn Aud, dus niet een specifieke Volvo featurei).
Met de Smarttop (die ik ook heb) kan het ook met twee keer drukken.
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
- liquid_force
- 6th Gear member
openen is standaard, dicht alleen met SmartTop
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
Raar dat daar dan niets over in het instructieboekje staat.Andre C70 schreef:Dat de ramen open gaan met langer ingedrukt houden is dacht ik een standaard feature. En omgekeerd kun je ze ook zo allemaal weer dicht doen.
Andre: leg mij dan eens uit hoe de ramen dan weer dicht gaan, want bij mij krijg ik ze met geen mogelijkheid weer via de afst.bed dicht. Niet via de ontgrendeltoets en ook niet via de vergrendeltoets ingedrukt houden of kort na elkaar een paar maal indrukken.
Volgens Liquid Force zou sluiten dus niet kunnen, omdat alleen openen standaard aanwezig is.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
- Andre C70
- 3rd Gear member
Ik heb ook Smart top, dus Liquid zal wel gelijk hebben, sorry.
Bij de Audi moet je gewoon de sluitknop even vasthouden en dan sluiten ze, openen werkt net zo.
Bij de Audi moet je gewoon de sluitknop even vasthouden en dan sluiten ze, openen werkt net zo.
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
Andre, bedankt voor je antwoord.
Bij mijn vorige auto, een Mondeo, werkte dat inderdaad net zo. Het leek mij dus logisch als dat bij de C70 net zo zou werken, maar in feite doet hij maar de helft, nl via de afst bed de ramen openen. Dat je ze ook op die manier bij het afsluiten van de portieren, door het ingedrukt houden vd vergrendeltoets, zou laten sluiten, leek mij niet meer dan logisch.
Ik ga de vraag eens aan Volvo Ned voorleggen.
Bij mijn vorige auto, een Mondeo, werkte dat inderdaad net zo. Het leek mij dus logisch als dat bij de C70 net zo zou werken, maar in feite doet hij maar de helft, nl via de afst bed de ramen openen. Dat je ze ook op die manier bij het afsluiten van de portieren, door het ingedrukt houden vd vergrendeltoets, zou laten sluiten, leek mij niet meer dan logisch.
Ik ga de vraag eens aan Volvo Ned voorleggen.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Misschien uit veiligheid niet gedaan, als je vanop afstand de ramen sluit en de kindjes zitten erin en ze steken hun vingertjes buiten......
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
Ja daar zit wat in. Echter weet uit ervaring met mijn vorige auto (Ford) dat mocht het dichtgaande raam weerstand ondervinden, het dan automatisch weer naar beneden gaat. Heb eens een takje ertussen gestoken en het werkte echt zo.
Dat de kindervingers ertussen kunnen komen kan ook gebeuren als je (alle 4) de ramen met de éénknopsbediening a.d. bestuurderskant tegelijk sluit en even niet oplet..........
Dat de kindervingers ertussen kunnen komen kan ook gebeuren als je (alle 4) de ramen met de éénknopsbediening a.d. bestuurderskant tegelijk sluit en even niet oplet..........

- robemer
- 4th Gear member
Ramen openen door de ontgrendelknop langer ingedrukt te houden is standaard optie.
Door 2x de grendelknop in te drukken gaan de ramen dicht (mits je een smarttop hebt ingebouwt)
Vingertjes oid tussen raam en sponning houden en betreffende raam gaat direct naar beneden. (heb dit met "worstjestest" geprobeerd)
Door 2x de grendelknop in te drukken gaan de ramen dicht (mits je een smarttop hebt ingebouwt)
Vingertjes oid tussen raam en sponning houden en betreffende raam gaat direct naar beneden. (heb dit met "worstjestest" geprobeerd)
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
Robemer:
ik heb (voorzover ik weet) geen smarttop. IIg kan ik mijn dak niet op afstand openen, dus een smarttop zal er wel niet in zitten (ik ga er nog naar kijken).
ik heb (voorzover ik weet) geen smarttop. IIg kan ik mijn dak niet op afstand openen, dus een smarttop zal er wel niet in zitten (ik ga er nog naar kijken).
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
Inmiddels een reactie gehad van Volvo Ned die mijn mail naar mijn lokale Volvo dealer doorstuurde. Van hem kreeg ik deze reactie:
"In de menustructuur "instellingen van de auto" kunt u dit aanvinken.
Vermoedelijk staat deze functie niet aangevinkt.
Indien het u niet lukt de functie te activeren bent u natuurlijk van harte
welkom zodat wij u hierin kunnen helpen."
Gisteren in het menu geprobeerd deze optie te ontdekken. Niet gevonden.
Ga proberen om vanmiddag even bij mijn lokale Volvo dealer langs te gaan.
"In de menustructuur "instellingen van de auto" kunt u dit aanvinken.
Vermoedelijk staat deze functie niet aangevinkt.
Indien het u niet lukt de functie te activeren bent u natuurlijk van harte
welkom zodat wij u hierin kunnen helpen."
Gisteren in het menu geprobeerd deze optie te ontdekken. Niet gevonden.
Ga proberen om vanmiddag even bij mijn lokale Volvo dealer langs te gaan.
- robemer
- 4th Gear member
Dat gaat dus over ramen openen wat een standaard optie is.
dien je idd in menustructuur in te stellen (pag 75 van je manual)
Sluiten via AB alleen met smarttop module (mits geactiveert
dien je idd in menustructuur in te stellen (pag 75 van je manual)
Sluiten via AB alleen met smarttop module (mits geactiveert