Systeem Upgrade / update voor RTI systeem

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Fortuin
1st Gear member

Bestaat er een systeem upgrade of - update voor het CD-RTI systeem waarmee a.h.w. het systeem zelf wordt bijgewerkt? Ik bezit een V70 uit 2001 met een RTI-systeem met wisselaar.

Ik heb de laatst verkrijgbare set van kaart-cd's voor Europa (2005) reeds gekocht echter dit pakket heeft geen verdere systeem-CD's.

Ik heb ooit bij mijn vorige VDO-5000 systeem, een dergelijke systeem- ofwel "bios-upgrade" laten uitvoeren, en het systeem was daarna merkbaar sneller met routeberekeningen etc.

Op dit moment irriteert het RTI systeem mij dusdanig vanwege de (toenemende) traagheid en de beperkte route/keuze opties, dat we het systeem eigenlijk niet meer gebruiken. Op kritische momenten gaat 'ie bijv. ineens CD-kaarten wisselen of begint 'ie aan een minutenlange herberekening op het moment dat ik bijv. een andere afslag besluit te nemen (rijden met caravan!) :-x

Kortom: Wellicht dat m.b.v. een upgrade van het systeem de rekenprocessen anders of sneller kunnen verlopen waardoor het systeem eens op tijd is met het (her)berekenen in lastige situaties.

Wie weet raad?

Met dank voor uw reacties.
FrankM
4th Gear member

Tot en met de versie die half 2005 uitkwam zat de upgrade op de DVD. Bij het insteken van de nieuwe versie werd de software bijgewerkt. Inmiddels lijkt de softwareupdate als een aparte CD of DVD bijgesloten te zitten. Overigens zou ik me er niet te veel bij voorrstellen, ik heb niet de indruk dat de aangeboden functionaliteit en prestaties nou heel erg wijzigen.

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Rogier64
5th Gear member

Als het goed is zal na inleggen van de BeNeLux cd, versie 2005, in de wisselaar op positie 1 automatisch een software update moeten plaatsvinden. Dit is te volgen op je RTI scherm. Het systeem is niet supersnel en is ook door de update bij mij niet sneller geworden. Dat er zo maar kaarten gewisseld worden heb ik niet.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”