Wie heeft er info over de 1.8 i gdi motor, ik heb nl. gehoord dat er nog al wat problemen mee zijn.
Misschien zijn er mensen die zelf ervaringen hebben of iemand anders weet met slechte ervaringen.
B.v.d.
GDI MOTOR
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
distributie riemen janken of breken regelmatig.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Die directe injectiemotoren schijnen nogal te lijden van de kwaliteit van de europese benzine. Zit geloof ik meer zwavel in dan in Japan. Gevolg schijnt dat er onverbranden resten achterblijven in de motor, met vergoot slijtage tot gevolg.
Ik meen dat de levensduur soms minder dan 70.000km kan zijn, wat wel erg weinig is. Hopelijk is dat een tam-tam-verhaal. Mitsubishi is in ieder geval gestopt met GDI-motoren in Europa.
Ik meen dat de levensduur soms minder dan 70.000km kan zijn, wat wel erg weinig is. Hopelijk is dat een tam-tam-verhaal. Mitsubishi is in ieder geval gestopt met GDI-motoren in Europa.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat verhaal van Maurice Pierik klopt, met nog een aanvulling.
Problemen met het recirculatiesysteem (EGR-klep)
De motor moet gereinigd en soms gedeeltelijk gereviseerd worden en daarna kan je het grotendeels opvangen door het tanken van Shell V-Power.
Wat bedoel je met GDI inbouwen??
Moet er een nieuwe motor in??
Problemen met het recirculatiesysteem (EGR-klep)
De motor moet gereinigd en soms gedeeltelijk gereviseerd worden en daarna kan je het grotendeels opvangen door het tanken van Shell V-Power.
Wat bedoel je met GDI inbouwen??
Moet er een nieuwe motor in??
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Een gdi motor is een dieselmotor op benzine. Het lijkt mij ook niet mogelijk om deze motor met een gewone 1.8 te ruilen.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
O daarom tikt hij zo.Remon schreef:Een gdi motor is een dieselmotor op benzine. Het lijkt mij ook niet mogelijk om deze motor met een gewone 1.8 te ruilen.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Ik heb zelf 150.000 met een GDI gereden (S40 Phase II). Eigenlijk geen grote problemen gehad.
1) Problemen met de klepstoters. Motor liep verder nog wel normaal, zat alleen een bijgeleuid bij. Hiermee eenmaal bij de dealer geweest, toen werd er geen defect gevonden. Later bij een beurt constateerde een ervaren monteur dat het geluid net niet normaal was. (Ik geloof dat het een gebroken klepveer was)
2) Aanslag op de kleppen. Ook hier geen groot probleem, alleen het motormgmt lampje ging telkens aan, omdat de klep net niet goed sloot. Advies van de dealer: af en toe de auto flink op zijn staart trappen zou dit moeten voorkomen.
Al met al heeft de auto me geen een keer echt laten staan. In weken met veel snelwegverkeer deed 'ie 1:15. Een keer heb ik op een paar km's na de 1000km op 1 tank gehaald.
1) Problemen met de klepstoters. Motor liep verder nog wel normaal, zat alleen een bijgeleuid bij. Hiermee eenmaal bij de dealer geweest, toen werd er geen defect gevonden. Later bij een beurt constateerde een ervaren monteur dat het geluid net niet normaal was. (Ik geloof dat het een gebroken klepveer was)
2) Aanslag op de kleppen. Ook hier geen groot probleem, alleen het motormgmt lampje ging telkens aan, omdat de klep net niet goed sloot. Advies van de dealer: af en toe de auto flink op zijn staart trappen zou dit moeten voorkomen.
Al met al heeft de auto me geen een keer echt laten staan. In weken met veel snelwegverkeer deed 'ie 1:15. Een keer heb ik op een paar km's na de 1000km op 1 tank gehaald.
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Ik heb dat ding vanaf maart, en eigenlijk valt het allemaal best mee, ik heb dan wel nieuwe klepstoters moeten laten monteren en de distr.riem en waterpomp.
Alleen die kantelzuiger dat getik vindt ik best irritant en hij loopt stationair niet regelmatig, dit is ook niet zoals het moet ik kan alleen niet de oorzaak achterhalen want het gasklephuis heb ik ook al tig keer schoongemaakt.
1000 km. op een tank? hoeveel ltr. gaat er dan in jouw tank.
Alleen die kantelzuiger dat getik vindt ik best irritant en hij loopt stationair niet regelmatig, dit is ook niet zoals het moet ik kan alleen niet de oorzaak achterhalen want het gasklephuis heb ik ook al tig keer schoongemaakt.
1000 km. op een tank? hoeveel ltr. gaat er dan in jouw tank.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
65 liter. Loop je 1:15.3. De boordcompu gaf bijna altijd een verbruik van 6.5-6.6l/100km aan. (Overigens was mijn gemiddelde snelheid altijd meer dan 73km/u. Ik zat dan ook voornamelijk op de snelweg buiten de spits)
Off Topic
Woohoo shifted to second gear (member)
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Lijkt me niet de juiste omschrijving. Het is toch geen zelfontbrander? Er zitten gewoon bougies in. Is het niet meer het lean burn principe van Toyota?? oftewel: rijden met een erg arm mengsel.Een gdi motor is een dieselmotor op benzine. Het lijkt mij ook niet mogelijk om deze motor met een gewone 1.8 te ruilen.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49
De overeenkomst met de diesel die bedoelt wordt is dat de brandstof direct in de cilinder wordt gespoten, uiteraard onder hoge druk.Lijkt me niet de juiste omschrijving. Het is toch geen zelfontbrander? Er zitten gewoon bougies in
MvG Martin
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.10.2005 - 00:10
- Locatie: Apeldoorn
[quote="lancer"]65 liter. Loop je 1:15.3. De boordcompu gaf bijna altijd een verbruik van 6.5-6.6l/100km aan. (Overigens was mijn gemiddelde snelheid altijd meer dan 73km/u. Ik zat dan ook voornamelijk op de snelweg buiten de spits)
65 liter? Toch gewoon 60 liter? Zo staat het ook in diverse naslagwerken. Of heb ik het nou mis?
Mij bevalt die Gdi (V40) tot nu toe prima. Inmiddels heb ik 'm een dik jaar. En: hij valt nog niet uit elkaar! (al heel wat natuurlijk als ik sommige hier op dit forum in vooral eerdere topics mag geloven) Geen problemen dus. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.
Haal er gemiddeld zo'n 1 op 14 mee (dus echt wel wat zuiniger dan Volvo's 1800) Helaas wel weer wat duurder in onderhoud (bv 150 duizend km beurt of 180 duizend km beurt= oa nieuwe distributieriem) Wat betreft dat onregelmatig stationair lopen, misschien iets last van, maar of dat nu zoveel anders/erger is dan bij andere motoren, durf ik zo niet te zeggen. De koffie blijft in ieder geval gewoon in de bekertjes...
65 liter? Toch gewoon 60 liter? Zo staat het ook in diverse naslagwerken. Of heb ik het nou mis?
Mij bevalt die Gdi (V40) tot nu toe prima. Inmiddels heb ik 'm een dik jaar. En: hij valt nog niet uit elkaar! (al heel wat natuurlijk als ik sommige hier op dit forum in vooral eerdere topics mag geloven) Geen problemen dus. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.
Haal er gemiddeld zo'n 1 op 14 mee (dus echt wel wat zuiniger dan Volvo's 1800) Helaas wel weer wat duurder in onderhoud (bv 150 duizend km beurt of 180 duizend km beurt= oa nieuwe distributieriem) Wat betreft dat onregelmatig stationair lopen, misschien iets last van, maar of dat nu zoveel anders/erger is dan bij andere motoren, durf ik zo niet te zeggen. De koffie blijft in ieder geval gewoon in de bekertjes...
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik heb deze moter ook gehad in mijn eerste V40. Een gele uit 2001. Hij beviel eigenlijk best goed hoor. Nooit geen klachten mee gehad. Had ook nog maar 36000 gelopen toen. Schakelde wel wat stroef. En ik vondt hem niet zuinig. 1:12 bij mij.
Je krijgt er wel altijd een boordcomputer bij.
O ja, de moter hield vreselijk in bij het inschakelen van de ECC, echt niet leuk meer..stotteren op de snelweg en bijna afslaan voor een verkeerslicht..
Je krijgt er wel altijd een boordcomputer bij.
O ja, de moter hield vreselijk in bij het inschakelen van de ECC, echt niet leuk meer..stotteren op de snelweg en bijna afslaan voor een verkeerslicht..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Romke
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 08.08.2006 - 21:42
- Locatie: IJsselmuiden
Bij Mitsubishi (waar ze de GDI-blokken ook in Carisma's en Space Star's duwden) hebben de dealers een tijdlang op kosten van de importeur/fabrikant de hydraulische klepstoters mogen vervangen... Is jullie bekend of dat bij Volvo ook het geval is geweest? Het zijn immers dezelfde blokken...
Volvo V40 1.8 16v Europa (1998)