Maar ik ben toch toe aan meer 'transportcapaciteit'. Dus mijn oog is nu gevallen om een XC70 er bij te nemen en als daily ride te gaan gebruiken. Dan blijft de fun car ook echt een fun car

Mijn interesse gaat uit naar een MY08 variant omdat ik die net wat mooier vind dan de MY07. Hoewel MY07 nog niet geheel uitgesloten is overigens. Maar ik ben nu in eerste instantie op zoek naar wat ervaringen en adviezen.
Aangezien ik ong 10dkm per jaar zal rijden is het verschil tussen een diesel en benzine niet zo zeer aan de orde. De kosten voor verzekering, belasting en brandstof ontlopen mekaar niet zo zeer.
Vraag 1:
Maar zijn er andere kosten verschillen om rekening mee te houden tussen de D5 en de 3.2 variant?
Vraag 2:
Zijn er nog speciale rij eigenschappen die verschil maken tussen beide mogellen?
Vraag 3:
Ik heb diverse reviews gelezen waarbij aangegeven werd dat de geartronic niet zo vlot mee gaat. Wat is jullie ervaring en waar zou ik op moeten letten bij mijn keuze maken?
Vraag 4:
Hoe verhouden de twee verschillende motoren zich tot elkaar op het gebied vaan performance en misschien nog wel belangrijker de duurzaamheid?
Ik weet dat ik niet dezelfde sportieve rij ervaring hoef te verwachten als in de Z'tjes maar een (tussen)acceleratie op de snelweg vind ik wel prettig. Waar is dat het beste?
Nou veel vragen en ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. En als iemand nog aanvullingen heeft op mijn vragen (of adviezen naar andere modellen te kijken bijv.) dan lees ik die graag.