Diesel + Automaat in V40 onmogelijk?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17
Zijn er in de tijd dat de V40 geproduceerd weren nooit diesel modellen geweest in combinatie met een automaat? Misschien is er een voor de hand liggende redenen, maar het valt mij op die nooit te vinden zijn op zoeksites. En dit terwijl de S60 bijvoorbeeld wel met diesel en automaat leverbaar is. Is het gewoon een ongunstige combinatie of technisch niet mogelijk (duur)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die bestaat idd simpelweg niet
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik kan kort zijn (zoals BS) die is er gewoon niet, nergens niet en nooit niet geleverd.
Reden:
De automaat die Renault op de dieselmotoren plaatste (en waar de S/V40 mee uitgerust zou moeten worden) scheen niet te voldoen aan de kwaliteitsstandaard van VOLVO.
Reden:
De automaat die Renault op de dieselmotoren plaatste (en waar de S/V40 mee uitgerust zou moeten worden) scheen niet te voldoen aan de kwaliteitsstandaard van VOLVO.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bij de V50 kan het alleen bij de D5 (5 traps Geartronic)
Bij de 1.6D en 2.0D is dit niet mogelijk. (zelfde betrouwbaarheidsreden)
Bij de 1.6D en 2.0D is dit niet mogelijk. (zelfde betrouwbaarheidsreden)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Effe los van de vraag of het technisch nu wel of niet kan.
Er is (was) onvoldoende vraag naar kleinere Volvo's met diesel en automaat. Bij grotere auto's is er van oudsher meer vraag naar automaten.
De trend is echter dat automaten steeds populairder worden.
Ik dacht dat Volvo ook bezig was met een CVT voor de 1.6D.
Er is (was) onvoldoende vraag naar kleinere Volvo's met diesel en automaat. Bij grotere auto's is er van oudsher meer vraag naar automaten.
De trend is echter dat automaten steeds populairder worden.
Ik dacht dat Volvo ook bezig was met een CVT voor de 1.6D.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bij de dealer waar ik de V40 kocht was toch echt wel vraag naar een V40 Diesel automaat. Ook al omdat de "concurrentie" die wel leverde.
Die CVT zit al in de Ford met 1.6D als ik het goed heb. Maar is door VOLVO afgeschoten.
(BS weet jij daar het fijne van?)
Die CVT zit al in de Ford met 1.6D als ik het goed heb. Maar is door VOLVO afgeschoten.
(BS weet jij daar het fijne van?)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17
Zoiets dacht ik al (los van die betrouwbaarheidstoestanden)Maurice Pierik schreef: Bij grotere auto's is er van oudsher meer vraag naar automaten.
Klopt - tenminste ik vind het heerlijk relaxed rijden (in mijn civicje dan). Niet dat de v40 bezwaarlijk is om mee te rijden/schakelen maar in een eventuele opvolger zie ik graag ook een automaat.Maurice Pierik schreef: De trend is echter dat automaten steeds populairder worden.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Automaten zijn over het algemeen wel betrouwbaar.
Ze moeten echter net zo lang meegaan als een handbak. En dat schortte er bij de inkoopbakken nog wel eens aan.
De Geartronic bakken zijn (naar ik mij heb laten vertellen) wel zo betrouwbaar.
Ze moeten echter net zo lang meegaan als een handbak. En dat schortte er bij de inkoopbakken nog wel eens aan.
De Geartronic bakken zijn (naar ik mij heb laten vertellen) wel zo betrouwbaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die is (voor zover ik weet) afgeblazen, alles door te beperkte durabilityverwachtingen.Maurice Pierik schreef:Effe los van de vraag of het technisch nu wel of niet kan.
Er is (was) onvoldoende vraag naar kleinere Volvo's met diesel en automaat. Bij grotere auto's is er van oudsher meer vraag naar automaten.
De trend is echter dat automaten steeds populairder worden.
Ik dacht dat Volvo ook bezig was met een CVT voor de 1.6D.
Ook de automaten die Ford en Peugeot wel leveren icm de 1.6D en de 2.0D voldoen niet aan de door Volvo gestelde levensduureisen.
Het is gezien de prijs jammer dat erg geen kleinere diesel met automaat komt.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Die diesels hebben een nogal flink koppel, dus daar moet de automaat tegen kunnen (maar dat geldt ook voor een handbak).
Een automaat kan prima een lang leven hebben.
Mercedes-taxi's zie je best vaak met automaat en diesel (natuurlijk) en die kunnen/konden zeer hoge kilometerstanden aan.
Vergeet niet dat benzine modellen in de hele wereld kunnen worden verkocht en dat diesels voornamelijk in Euopa worden weggezet. De grote automaat-liefhebbers wonen nog steeds in de USA en Japan.
Dus als het om 'de vraag' gaat, dan is dat meer dan de dealer om de hoek.
Ontwikkeling en productie kost nu eenmaal veel... dus worden er afwegingen gemaakt.
Een automaat kan prima een lang leven hebben.
Mercedes-taxi's zie je best vaak met automaat en diesel (natuurlijk) en die kunnen/konden zeer hoge kilometerstanden aan.
Vergeet niet dat benzine modellen in de hele wereld kunnen worden verkocht en dat diesels voornamelijk in Euopa worden weggezet. De grote automaat-liefhebbers wonen nog steeds in de USA en Japan.
Dus als het om 'de vraag' gaat, dan is dat meer dan de dealer om de hoek.
Ontwikkeling en productie kost nu eenmaal veel... dus worden er afwegingen gemaakt.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Even over dat dealer om de hoek. (Bij mij was dat trouwens niet zo maar dat terzijde)
Hoewel NL geen echt automatenland is heb ik van verschillende veelrijders (waarvan ik er één ben) met een V40 diesel regelmatig opmerkingen gehad waarom geen automaat? Dit is dus niet alleen bij de dealer op de hoek.
En de "concurrentie" leverde wel een diesel-automaat (Ford, VW, Audi etc.)
Hoewel NL geen echt automatenland is heb ik van verschillende veelrijders (waarvan ik er één ben) met een V40 diesel regelmatig opmerkingen gehad waarom geen automaat? Dit is dus niet alleen bij de dealer op de hoek.
En de "concurrentie" leverde wel een diesel-automaat (Ford, VW, Audi etc.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Als je nu eens de verkoopaantallen vergelijkt tussen de voorbeelden die worden genoemd. En dan heb ik het over het aantal dat een merk(-groep) per motorvariant weet te verkopen, dan verklaart dat e.e.a.
Voor Volvo was het indertijd (kennelijk) niet interessant (genoeg) om diesels met automaat te produceren voor de S40/V40.
Voor Volvo was het indertijd (kennelijk) niet interessant (genoeg) om diesels met automaat te produceren voor de S40/V40.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De taxi bij uitstek was een MB E 200D, die had 75pk´s en was leverbaar met een automaat, er zijn nooit snelheidsrecords mee gebroken (wel duurzaamheidsrecords)Maurice Pierik schreef:Die diesels hebben een nogal flink koppel, dus daar moet de automaat tegen kunnen (maar dat geldt ook voor een handbak).
Een automaat kan prima een lang leven hebben.
Mercedes-taxi's zie je best vaak met automaat en diesel (natuurlijk) en die kunnen/konden zeer hoge kilometerstanden aan.
Vergeet niet dat benzine modellen in de hele wereld kunnen worden verkocht en dat diesels voornamelijk in Euopa worden weggezet. De grote automaat-liefhebbers wonen nog steeds in de USA en Japan.
Dus als het om 'de vraag' gaat, dan is dat meer dan de dealer om de hoek.
Ontwikkeling en productie kost nu eenmaal veel... dus worden er afwegingen gemaakt.
Volvo snapt heden ten dag al iets beter dat het handig is om te leveren wat een klant vraagt en niet van een klant te vragen om maar te kopen wat Volvo biedt, er is altijd gevraagt om diesels met automaten.