http://www.gaspedaal.nl/Volvo/?bmin=200 ... -G3&srt=pr
En voor diegene die te beroerd is om de link aan te klikken:
Zoekopdracht: Volvo / vanaf 2009 / LPG-G3.
Resultaat: 3 auto's namelijk
* S60 met dik 85.000 km op de klok voor 19 mille
* C30 met dik 31.000 km op de klok voor 19.900
* V70 flexifuel, 39.000 km op de klok voor krap 30 mille.
Ik ben bang dat onze materiedeskundige Simpson gelijk heeft met de door hem gedane mededelingen.
Dilemma, Dilemma
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Of pak over heel europa heen even www.autoscout24.com, zelfde criteria uiteraard, slechts 9 stuks, 5 stuks daarvan onder de 40.000km, je zou je af kunnen vragen waarom die alweer te koop staan
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Probleemgevalletje terug ingeruild?
(helemaal goed gaat dat idd niet, een nw 2.0 R Edition kost 22.995,--, en is 2 jaar jonger)
(helemaal goed gaat dat idd niet, een nw 2.0 R Edition kost 22.995,--, en is 2 jaar jonger)
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Rustig maar. Ik zag je drijfveer niet direct waarom je tegen LPG bent.bart simpson schreef:Jij vroeg je af waarom niemand reageerde, een S60 op gas is naar mijn ervaring een onverkoopbaar ding, dat hoef je natuurlijk niet van me aan te nemen.
Maar als er alleen een Nigeriaan en een Fransman reageerde zou je je best af kunnen vragen waarom er niemand anders op deze "unieke aanbieding" reageerde.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Ik dacht ook dat er meer vraag naar zou zijn. Er rijden er zat rond en er is weinig aanbod. Slechts drie LPG tegen honderden diesel Volvo's. Er moet dan wel vraag naar zijn. Kilometers vreters zijn het ook. OP MP staan 8 LPGers boven de 500.000 km, terwijl er maar 4 diesels boven die stand in de aanbieding zijn. Juist daar had ik meer diesels verwacht gezien de productie aantallen. Mag ik nu de conclusie trekken dat een LPG auto langer meegaat?bart simpson schreef:vrijwel geen dealer heeft er eentje staan, het is een foute combinatie, ik ruil zo'n ding ook alleen op handelsbasis in, de getoonde belangstelling geeft dat ook enigszins aan.rvo033467 schreef:Waarom zou een S60 op gas overkoopbaar zijn? Er rijden er toch zat rond.
(tik op gaspedaal voor de grap eens in volvo, vanaf 2009 en G3 om een idee te krijgen hoeveel er te koop staan, en kijk dan ook even naar de km standen)
Overigens vandaag bij 2 handelaren geweest. Zij waren, onafhankelijk van elkaar, van mening dat er momenteel bijna geen handel is in voorgaande modellen S80, V70 en S60 van 2006-2009 omdat de koper voor een klein beetje extra toch graag het laatste model neemt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat er zat rondrijden is een aanname, dat er doordat er slechts 3 te koop staan zegt niets over de markt voor lpg auto's en is wederom een aanname.
Neem aan wat je wilt maar zolang jij erbij zet dat er gas inzit heb je hem nog even staan en dat is geen aanname.
Op gaspedaal staan trouwens 1900 diesel Volvo's met > 250.000km (waarvan 6 met meer dan 500.000km, en 520 stuks van voor 2000) en 310 lpg Volvo's (waarvan 11 met > 500.000km) opvallend daarbij is wel dat er 280 van voor 2000 zijn en dus slechts 30 stuks van daarna.
Trek je eigen conclusies.
Neem aan wat je wilt maar zolang jij erbij zet dat er gas inzit heb je hem nog even staan en dat is geen aanname.
Op gaspedaal staan trouwens 1900 diesel Volvo's met > 250.000km (waarvan 6 met meer dan 500.000km, en 520 stuks van voor 2000) en 310 lpg Volvo's (waarvan 11 met > 500.000km) opvallend daarbij is wel dat er 280 van voor 2000 zijn en dus slechts 30 stuks van daarna.
Trek je eigen conclusies.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Aantallen uit 2009: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... jfers.htmlbart simpson schreef:Dat er zat rondrijden is een aanname, dat er doordat er slechts 3 te koop staan zegt niets over de markt voor lpg auto's en is wederom een aanname.
Neem aan wat je wilt maar zolang jij erbij zet dat er gas inzit heb je hem nog even staan en dat is geen aanname.
Op gaspedaal staan trouwens 1900 diesel Volvo's met > 250.000km (waarvan 6 met meer dan 500.000km, en 520 stuks van voor 2000) en 310 lpg Volvo's (waarvan 11 met > 500.000km) opvallend daarbij is wel dat er 280 van voor 2000 zijn en dus slechts 30 stuks van daarna.
Trek je eigen conclusies.
diesel aantal op totale auto's in nederland 1.277.128/7.542.014= 16,9%
LPG aantal op totale auto's in nederland 229.554/7.542.014= 3,04%
Wanneer ik deze populatie op de S60 van 2009 te koop aantallen (1480 s60) van gaspedaal loslaat mogen er:
16,9% van 1480 diesels te koop staan =250 stuks
3% van 1480 LPGs te koop staan =44 stuks
Er staan 840 S60 diesels te koop en 1 S60 LPG-G3. Gezien de populatie van S60 te koop zou ik mogen concluderen dat er relatief meer diesels te koop staan dan de populatie. Voor LPG is dat precies het tegenovergestelde. Je verwacht er 44, terwijl er maar 1 te koop staat. Voor benzine verwacht je er (100-16,9-3=80,1*1480) 1186. terwijl er 639 te koop staan.
welke aanname doe ik dan?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Een aanname is geen conclusie.
Er staan genoeg cijfers om een deelconclusie te trekken waarbij getalsmatig het van belang zou kunnen zijn om de beschikking te krijgen over wat extra informatie in de zin van uitgevoerde reparaties en soort reparaties aan LPG (-G3) motoren.
Maar dit kan weer een voorzet zijn voor een "bier en chips discussie" en dat willen we niet.
Mijn advies zou zijn:
* LPG uit de S60 en dan verkopen
* Toch maar de S80 in de verkoop en zelf de S60 op LPG gaan berijden.
Aan het einde is het toch een centenkwestie.
Er staan genoeg cijfers om een deelconclusie te trekken waarbij getalsmatig het van belang zou kunnen zijn om de beschikking te krijgen over wat extra informatie in de zin van uitgevoerde reparaties en soort reparaties aan LPG (-G3) motoren.
Maar dit kan weer een voorzet zijn voor een "bier en chips discussie" en dat willen we niet.
Mijn advies zou zijn:
* LPG uit de S60 en dan verkopen
* Toch maar de S80 in de verkoop en zelf de S60 op LPG gaan berijden.
Aan het einde is het toch een centenkwestie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ S80 TDI, ik doe de aanname dat jij voorlopig nog een probleem hebt met een S60 op gas
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Precies. Bij 20000 km per jaar is de LPG versie € 1900 p/j goedkoper dan de dieselversie. Ik mag er dan ieder jaar een nieuwe kop opzetten en toch nog voordeliger uit zijn.V70/2.4D/2003 schreef:Een aanname is geen conclusie.
Er staan genoeg cijfers om een deelconclusie te trekken waarbij getalsmatig het van belang zou kunnen zijn om de beschikking te krijgen over wat extra informatie in de zin van uitgevoerde reparaties en soort reparaties aan LPG (-G3) motoren.
Maar dit kan weer een voorzet zijn voor een "bier en chips discussie" en dat willen we niet.
Mijn advies zou zijn:
* LPG uit de S60 en dan verkopen
* Toch maar de S80 in de verkoop en zelf de S60 op LPG gaan berijden.
Aan het einde is het toch een centenkwestie.
@ Bart Simpson. Ik hoop dat je geen gelijk krijgt

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat gaat op voor alle jonge Volvo's
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kort en bondig, en ter voorkoming van een "bier en chips discussie":
JA, JA, JA EN NOG EENS..........JA DUS.
JA, JA, JA EN NOG EENS..........JA DUS.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als ik de vergelijking maak tussen een D5 en bijv een V70 op LPG,dan weet ik het zo net niet waar je meer kosten aan hebt,die D5 diesel komen hier dagelijks voorbij met niet de allerminste problemen en vaak hoge kosten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Als je een S60 nieuw koopt en voorziet van LPG is het de bedoeling dat je er veel kilometers mee doet.
Zou het niet daarom zijn dat er bijna geen aangeboden worden.
Denk ook wel dat de lpg-rijder die een okkasie wil, in de lagere prijsklasse zoekt en dan nog liefst een gebruiksvriendelijke familie- of stationwagen, zoals de 850 of 1e model V70.
De motor met hydraulische klepstoters kan ook beter tegen lpg en dat is de oude motor.
Zou het niet daarom zijn dat er bijna geen aangeboden worden.
Denk ook wel dat de lpg-rijder die een okkasie wil, in de lagere prijsklasse zoekt en dan nog liefst een gebruiksvriendelijke familie- of stationwagen, zoals de 850 of 1e model V70.
De motor met hydraulische klepstoters kan ook beter tegen lpg en dat is de oude motor.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er zijn geen S60's met die oude moter..
Volvo for life