Tsja, ik heb prijzen opgekregen van 27-130 euro. . . .
Die van 130 schijnen wel èrg super-speciaal-geweldig te zijn. . . .
Ik ben benieuwd of bij jou het probleem binnenkort opgelost is!
hou me op de hoogte als je wilt. . .
hoi Erik
V 40 uit '98 stottert. . . op benzine`en ook op LPG
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Zal ik zeker doen! Ben ook zeker benieuwd!
- Erik-V40
- 1st Gear member
hoi Nigel,
De kabels zijn nu in handen van TPG post.
Als ze hun werk goed doen zou je ze morgen en anders zaterdag in huis moeten hebben.
En de verzendkosten waren maar 6 euro, dus da's geen probleem hoor. .
Kijk nou eerst maar n's op het wel helpt!!
Goed, ik hoor graag weer van je. . . .
doei, Erik
De kabels zijn nu in handen van TPG post.
Als ze hun werk goed doen zou je ze morgen en anders zaterdag in huis moeten hebben.
En de verzendkosten waren maar 6 euro, dus da's geen probleem hoor. .
Kijk nou eerst maar n's op het wel helpt!!
Goed, ik hoor graag weer van je. . . .
doei, Erik
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wow, ontzettend bedankt Erik, erg aardig van je!
Laat het je zeker even weten, hopelijk blijft het hier dan weer even bij voor me, wordt toch wel even zenuwachtig als ik al die verhalen zo nu en dan lees hier over alles wat er stuk kan gaan...
Zodra het binnen is laat ik het je weten! Nogmaals bedankt!
Laat het je zeker even weten, hopelijk blijft het hier dan weer even bij voor me, wordt toch wel even zenuwachtig als ik al die verhalen zo nu en dan lees hier over alles wat er stuk kan gaan...
Zodra het binnen is laat ik het je weten! Nogmaals bedankt!
- Erik-V40
- 1st Gear member
Hoi Martin,
Ik ben voor een nieuw luchtfilter naar Volvo geweest, vervangen niet nodig want hij is ok.
Voor het LPG-filter ben ik naar van der Bilt autogas in amsterdam gereden.
Door uit te lezen of een diagnose te doen kunnen ze er achter komen wat het is, maar daar hebben ze pas over 3 weken tijd voor!! Overigens waren ze wel vriendelijk en hadden het mede zo druk omdat veel mensen naar hen toe komen en niet meer naar Jos van Ommeren in Haarlem willen. . .
Tot die categorie behoor ik ook.
Verder vertelden ze dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het filter de problemen veroorzaakt ( die dingen gaan levenslang mee, ze hebben er nog nooit eentje vervangen zeiden ze. Bovendien zou mijn systeem geen filter meer hebben, maar ze hadden geen tijd om een blik te werpen!!
Goed, vervolgens gebeld met Bodo-LPG in Amsterdam-Noord, daar ben ik morgen welkom voor een diagnose/ uitlezing, maar ze hebben pas eind aug. tijd om evt. te repareren. . .
Inmiddels ben ik op zoek gegaan naar het filter èn naar de paarse draad waar je het over had.
Er zitten allerlei kleuren draad in verwerkt, maar paars. . . .
En wat nou de filter zou moeten zijn? Als die er inzit dus. . . ik dacht aan een koperen busje??!!
Ik heb net een paar foto's gemaakt van de tank zonder kapje erop en die probeer ik te plaatsen onder "foto van mijn Volvo"
Als titel maak ik er wel Vialle tank van Erik-v40' van.
Misschien wordt het jou hiermee ook wat meer duidelijk.
Is het overigens mogelijk om zelf te pomp te wisselen??
Ik hoorde in Amsterdam dat je bij sommige types IN de tank moet zijn. . .
Ben benieuwd naar je reactie op dit lange verhaal!!
hoi Erik
Ik ben voor een nieuw luchtfilter naar Volvo geweest, vervangen niet nodig want hij is ok.
Voor het LPG-filter ben ik naar van der Bilt autogas in amsterdam gereden.
Door uit te lezen of een diagnose te doen kunnen ze er achter komen wat het is, maar daar hebben ze pas over 3 weken tijd voor!! Overigens waren ze wel vriendelijk en hadden het mede zo druk omdat veel mensen naar hen toe komen en niet meer naar Jos van Ommeren in Haarlem willen. . .
Tot die categorie behoor ik ook.
Verder vertelden ze dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het filter de problemen veroorzaakt ( die dingen gaan levenslang mee, ze hebben er nog nooit eentje vervangen zeiden ze. Bovendien zou mijn systeem geen filter meer hebben, maar ze hadden geen tijd om een blik te werpen!!
Goed, vervolgens gebeld met Bodo-LPG in Amsterdam-Noord, daar ben ik morgen welkom voor een diagnose/ uitlezing, maar ze hebben pas eind aug. tijd om evt. te repareren. . .
Inmiddels ben ik op zoek gegaan naar het filter èn naar de paarse draad waar je het over had.
Er zitten allerlei kleuren draad in verwerkt, maar paars. . . .
En wat nou de filter zou moeten zijn? Als die er inzit dus. . . ik dacht aan een koperen busje??!!
Ik heb net een paar foto's gemaakt van de tank zonder kapje erop en die probeer ik te plaatsen onder "foto van mijn Volvo"
Als titel maak ik er wel Vialle tank van Erik-v40' van.
Misschien wordt het jou hiermee ook wat meer duidelijk.
Is het overigens mogelijk om zelf te pomp te wisselen??
Ik hoorde in Amsterdam dat je bij sommige types IN de tank moet zijn. . .
Ben benieuwd naar je reactie op dit lange verhaal!!
hoi Erik
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Is er eigenlijk een tweedehandsmarkt voor LPG onderdelen?
De één zegt dat dat niet mag ofzo en de ander zegt dat je je installatie gewoon kan meeverhuizen naar een nieuwe auto...
De één zegt dat dat niet mag ofzo en de ander zegt dat je je installatie gewoon kan meeverhuizen naar een nieuwe auto...
- Erik-V40
- 1st Gear member
nog even een berichtje voor Martin,
ik kan geen foto plaatsen omdat ik deze. . .
Sorry, maar de maximale bestandsgrootte voor alle Attachments is bereikt. Neem aub contact op met de Board Beheerder indien u vragen hierover heeft.
. . . tekst in beeld krijg.
Geen idee wat ik verder kan doe om wèl een foto te kunnen plaatsen.
Dus, helaas. . geen close-up nog.
Erik
ik kan geen foto plaatsen omdat ik deze. . .
Sorry, maar de maximale bestandsgrootte voor alle Attachments is bereikt. Neem aub contact op met de Board Beheerder indien u vragen hierover heeft.
. . . tekst in beeld krijg.
Geen idee wat ik verder kan doe om wèl een foto te kunnen plaatsen.
Dus, helaas. . geen close-up nog.
Erik
- Remon
- 5th Gear member
Er is geen lpg inbouwer die z`n handen aan een 2de hands lpg installatie gaat branden. Wij hebben in dezelfde situatie gezeten als bij jullie. De keuring enz. schijnt nogal moeilijk te zijn.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
- 3rd Gear member
Ik heb al een oplossing voor de foto erik, kijk hier maar even:
http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/g ... index.html
afbeelding 4 en 5
MvG Martin
http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/g ... index.html
afbeelding 4 en 5
MvG Martin
-
- 3rd Gear member
2e hands niet of zeer moeilijk aan te komen. Alles wordt opgekocht en naar oostblok gebracht.Is er eigenlijk een tweedehandsmarkt voor LPG onderdelen?
Overbouwen zul je zelf moeten doen want lpg bedrijven beginnen er niet aan. Ik denk ook niet dat het financieel interessant is want de uren voor uitbouwen zul je ook moeten betalen.
- Erik-V40
- 1st Gear member
hoi Martin, ik ben druk bezig om al je berichten/artikelen door te lezen.
Morgen ga ik proberen het filter te ontleden en daarna naar Amsterdam ( als dat nog nodig is) voor een diagnose. . . .
morgen het volgende deel in dit soap-achtig gebeuren!!
tot morgen,
Erik
Morgen ga ik proberen het filter te ontleden en daarna naar Amsterdam ( als dat nog nodig is) voor een diagnose. . . .
morgen het volgende deel in dit soap-achtig gebeuren!!
tot morgen,
Erik
- Erik-V40
- 1st Gear member
hoi Martin,
Ik heb inmiddels jouw tips goed doorgelezen èn ben naar Bodo-LPG in Amsterdam geweest.
Hij heeft onder de motorkap een kastje met zekeringen gecontroleerd
(vlak naast de "boordcomputer") Alles goed.
Hij heeft de pomp getest, ook goed.
Volgens hem moeten we het niet zoeken bij de tank, dus het filter reinigen/vervangen zou niets uithalen. . .
Vervolgens heeft hij 'm op zijn computer aangesloten en toen liet hij me op het scherm zien dat de LPG-druk te laag is.
Hij meette 6 bar en dat moet 12 zijn en bij dit warme weer kan het wel 15 zijn.
Hij zoekt het meer in een slechte verbinding.
Als je voor de auto staat, zit er links van de radiateur , ongeveer achter de rechter koplamp, een stekkerverbinding.
3(geloof ik) draadjes in een min of meer ronde stekker.
hij denkt dat er daar iets niet goed zit, maar kan er pas vanaf eind aug. naar kijken. Nou houd ik niet van haasten, maar dan hoop ik al weer terug te zijn uit frankrijk (dat land met al die hellingen. . . )
Kortom, ik denk dat ik dat stekker gedoe maar ga nalopen nu, wat denk jij ervan??
Wat veroorzaakt de 6 bar druk?
Doet de pomp dat?
Hij heeft uitgebreid gemeten, ook op de tank alles doorgemeten en dat zou dus allemaal goed moeten zijn, inclusief de pomp.
Tips blijven welkom natuurlijk en ook aan de anderen die tot nu toe reageerden: bedankt!!
hoi Erik
Ik heb inmiddels jouw tips goed doorgelezen èn ben naar Bodo-LPG in Amsterdam geweest.
Hij heeft onder de motorkap een kastje met zekeringen gecontroleerd
(vlak naast de "boordcomputer") Alles goed.
Hij heeft de pomp getest, ook goed.
Volgens hem moeten we het niet zoeken bij de tank, dus het filter reinigen/vervangen zou niets uithalen. . .
Vervolgens heeft hij 'm op zijn computer aangesloten en toen liet hij me op het scherm zien dat de LPG-druk te laag is.
Hij zoekt het meer in een slechte verbinding.
Als je voor de auto staat, zit er links van de radiateur , ongeveer achter de rechter koplamp, een stekkerverbinding.
3(geloof ik) draadjes in een min of meer ronde stekker.
hij denkt dat er daar iets niet goed zit, maar kan er pas vanaf eind aug. naar kijken. Nou houd ik niet van haasten, maar dan hoop ik al weer terug te zijn uit frankrijk (dat land met al die hellingen. . . )
Kortom, ik denk dat ik dat stekker gedoe maar ga nalopen nu, wat denk jij ervan??
Doet de pomp dat?
Hij heeft uitgebreid gemeten, ook op de tank alles doorgemeten en dat zou dus allemaal goed moeten zijn, inclusief de pomp.
Tips blijven welkom natuurlijk en ook aan de anderen die tot nu toe reageerden: bedankt!!
hoi Erik
-
- 6th Gear member
iemand als Bodo LPG (= tenslotte Vialle dealer) moet toch weten dat de druk door de pomp geleverd word. :?:Erik-V40 schreef: Hij heeft de pomp getest, ook goed.
....
Doet de pomp dat?
de drukregelaar doet 5 bar bovenop de systeemdruk om dampbelletjes te voorkomen.
doordat de druk nu niet voldoende is krijg je geen vloeibaar gas ingespoten maar dampgas.
dat verklaart volgens mij ook het stotteren en stilvallen.
het is dus de pomp die dit veroorzaakt.
-
- 3rd Gear member
Dat is alvast positief, toch?Hij heeft de pomp getest, ook goed.
Erik het enig wat met zekerheid over de druk gezegd MAG worden is dat deze 5 bar boven tank druk moet zijn. Dus het is afhankelijk van tank vulling en ook uiteraard temp. Met een bijna lege tank of kwart vol kan ik 6 bar best voorstellen. Ik heb dat ook bij mijn LPi weleens gemeten (als ik me goed weet te herinneren ook wel lager)Hij meette 6 bar en dat moet 12 zijn en bij dit warme weer kan het wel 15 zijn
uiteraard zorgt de pomp voor de druk bsamen met de druk regelaar. Deze wordt echter gemeten door de druk sensor op het koppelblok. Hebt daar laatst over geschreven (paarse signaal draad om pomp te controleren). Heb nog nooit gehoord dat deze kapot zijn, maar zeg nooit nooit. De sensor bevindt zich wel NA de filter. Ook al is de druk goed, als de LPG er niet door kan krijgt je motor toch te weinig. Injectie tijden worden nl hoofdzakelijk bepaalt door ingangs signalen van LPG-druk, en benzine injectie tijden. Alleen vind ik het nog steeds gek dat je geen check engine krijgt door een arm mengsel (je zou bijna gaan denken dat de lamda sensor verkeerde signaal afgeeft, maar dan zou hij op benzine het net zo slecht moeten doen.Doet de pomp dat?
Controleer inderdaad de verbindingen goed. Het kan nooit kwaad en kost weing tijd en geld om de filter schoon te maken of te vervangen. Wat ik laatst had bij 1 injector was dat het buisje waar de injector het gas door de spruitstuk in spuit verstopt was. Dit is ook een mogelijkheid, maar ik kreeg toch echt een check engine hierdoor. Ik kon het constateren door ijsvorming (witte aanslag) op het aluminium voetje waar de injector in zit. Heb je alle stekkers van de injectoren goed gecontroleerd, ook onder het rubber waar de draad in gaat?
Ik denk nog even verder na, groten Martin
-
- 3rd Gear member
Heb nog even wat nagekeken:
Storing: motor houdt in bij hoge belating en toerental
oorzaak: pomp of drukopnemer\drukregelaar
Storing: motor houdt in bij acceleren
oorzaak: drukopnemer/drukregelaar
trek zelf je conclusie maar.
Drukopnemer (sensor) is te vervangen, regelaar niet. Voor de regelaar moet het hele koppelblok vervangen worden (bijna net zo duur als een tankk!!!).
Maar ik zou toch echt eerst de filter doen want met 6 bar moet mhij het toch echt nog wel goed doen.
Storing: motor houdt in bij hoge belating en toerental
oorzaak: pomp of drukopnemer\drukregelaar
Storing: motor houdt in bij acceleren
oorzaak: drukopnemer/drukregelaar
trek zelf je conclusie maar.
Drukopnemer (sensor) is te vervangen, regelaar niet. Voor de regelaar moet het hele koppelblok vervangen worden (bijna net zo duur als een tankk!!!).
Maar ik zou toch echt eerst de filter doen want met 6 bar moet mhij het toch echt nog wel goed doen.
- Erik-V40
- 1st Gear member
hoi Martin,
Helaas is de pomp alléén gecontroleerd bij stationair. . . (véél te druk)
Je uitleg over druk begrijp ik.
Ik hoop vanavond alle bedrading te kunnen controleren/door te meten
èn het filter schoon te maken.
Bedankt weer en je hoort gauw meer van mij!!
Overigens Ludo: jij ook bedankt. . .
hoi hoi Erik
Helaas is de pomp alléén gecontroleerd bij stationair. . . (véél te druk)
Je uitleg over druk begrijp ik.
Ik hoop vanavond alle bedrading te kunnen controleren/door te meten
èn het filter schoon te maken.
Bedankt weer en je hoort gauw meer van mij!!
Overigens Ludo: jij ook bedankt. . .
hoi hoi Erik
-
- 6th Gear member
ik lees trouwens nergens dat je het filter al eens bekeken hebt.
ben je wel zeker dat die nog in jouw installatie zit?.
want anders kan het wel eens de sturing zijn, kwam vaak voor bij de eerste type's.
kun je ook makkelijk controleren door het blauwe draadje aan de massa te leggen.
gaat de pomp niet op een hoger toerental draaien, zit het in de sturing.
en een filtertje heeft écht niet het eeuwige leven hoor.
ben je wel zeker dat die nog in jouw installatie zit?.
want anders kan het wel eens de sturing zijn, kwam vaak voor bij de eerste type's.
kun je ook makkelijk controleren door het blauwe draadje aan de massa te leggen.
gaat de pomp niet op een hoger toerental draaien, zit het in de sturing.
en een filtertje heeft écht niet het eeuwige leven hoor.