Vraag bekleding V50 Edition II Sport

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
lab6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.07.2006 - 21:56

Hallo,

Ik ben van plan een V50 Edition II Sport te bestellen, alleen heb ik een vraag over de bekleding in combinatie met materiaal middenconsole en deurpanelen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een zwarte V50 (019 Black Stone) in combinatie met dark beige interieur met calcite cream bekleding (59E4) in combinatie met woodeffect dashboard, houten stuur terwijl Sport Alu decor inleg standaard is en ik nergens kan vinden dat je ook Woodeffect kan bestellen. Sport Alu decor in combinatie met calcitecream bekleding lijkt mij niet echt mooi namelijk.

Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is?

Tevens de vraag of ik ander velgen kan bestellen dan de Zaurak Diamond Cut of Silver Bright. Kan ik de Zaurak Chroom bestellen?
Gebruikersavatar
pimp
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31

Ik denk dat als je zoveel dingen wilt veranderen, interieur kleur, andere inleg, ander stuur en andere velgen, dat je beter voor een normale edition II kan gaan. De enige reden voor een sport is dan de alu spiegelkappen.
We hebben het sport alu laten vervangen door normaal mesh alu, maar dat gebeurt in de garage, kan niet af fabriek. Bij de sport is alleen de keuze zaurak zilver bright of de diamond cut (chromen zullen extra kosten, aangezien de gepolijste scotia ook duurder zijn, maar volgens de verkoper waren ze niet leverbaar op de sport). De bekleding is wel vrij te kiezen, maar de sport combinatie (alles zwart, stoelen beige) is juist het aparte van de sport vind ik.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
lab6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.07.2006 - 21:56

De kogel is door de kerk! Het is een Edition II geworden, geen sport.
Kleur 019 Black Stone, bekleding 59E4 Dark Beige Calcite Cream, winterline en dakdragers, velgen 17"Zaurak en een S40 grille. Auto komt 1e week september...kan niet wachten
Rien
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.05.2006 - 19:53
Locatie: Duizel
Contacteer:

Gefeliciteerd!!! De Zaurak velgen staan er schitterend onder :D ..zeldzaam mooie...gewoon klasse
nu maar aftellen geblazen :shock:

groetjes Rien
volvo V50 D5
***MaX***
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.07.2006 - 20:36

Hallo mensen,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik overweeg een V50 aan te schaffen.
Ik heb een vraag die ik hier mooi kan posten. De afgelopen week ben ik herhaaldelijk op dit forum geweest om een en ander te lezen. Ook heb ik de Volvo site meerderemalen bezocht. De Edition versies zijn niet op de T5 te verkrijgen. Op basis van de prjslijst kan het wel bij de 2.4. Mijn vraag is, of het ook mogelijk is op de 2.4i. Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
pimp
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31

@lab6
Mooie keuze toch maar voor de gewone edition gegaan zie ik. Waarom de keuze voor niet metallic?? Net als ons nog een paar weekjes geduld.succes met wachten


@***max***
Nee, de edition pakketten zijn alleen te bestellen op de benzine 1.6, 1.8, 2.0 en 2.4geartronic en op alle diesels. Dus eigenlijk alleen de 2.4i en de t5 niet. Wij zouden eerst een t5 bestellen, maar toen de kwam de d5 uit, na een beetje rekenen was de d5 bij ongeveer 9500 km/jaar voordeliger. We hebben toen besloten voor een d5 te gaan, iets minder snel naar de honderd maar meer trekkracht. (ondanks dat het om een prive auto gaat toch voor een diesel gekozen). Nu stonden wij op het punt te bestellen totdat de dealer zij dat de d5 toch boven alle verwachtingen als edition te bestellen was (was namelijk eerst niet de bedoeling). Hebben toen gekozen voor de edition II sport ipv summum, scheelt een heleboel centen. Houdt er wel rekening mee dat er op deze auto's minder winstmarge zit, dus de inruil kan wel een lager uitvallen. Na verschillende dealers te hebben bezocht hebben we toch gekregen voor de auto wat we wilde. :P
succes met je keuze
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
***MaX***
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.07.2006 - 20:36

Bedankt Pimp,

Voor een diesel rijd ik te weinig kilometers. Ik zit op rond de 17000 zakelijke kilometers en privé rijd ik stukken minder. Waarschijnlijk ga je in een Volvo wle meer kilometers maken...
Ik heb de verschillen tussen de 2.4 en de 2.4i hier op het forum gelezen..en neig naar de 2.4i. De T5 is ook een optie, maar die kan ik dan financieel gezien iets minder aankleden.
Je had het over inruil. Welke marge t.o.v. de ANWB koers bieden ze ongeveer over het algemeen. Ik weet dat je zelf in onderhandeling moet en dat dat per dealer kan verschillen.
Ik heb naar meerdere merken en modellen gekeken. De V50 staat op het moment bovenaan mijn lijstje. Hij zit er goed uit. Voor mij is belangrijk dat ik enige ruimte achterin heb. Ik heb een hond en vervoer deze per bench.
In mijn huidige auto gaat die op de achterbank, maar dat is erg onpraktisch.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Omdat ze op de editions minder marge hebben krijg je minder inruil, komt omdat de editions in het leven zijn geroepen voor voornamelijk zakelijke rijders of leaserijders. > Die niks in te ruilen hebben, dus particulier met een oude auto is het soms minder interessant.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
mcwk
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48

Om die reden heb ik de 2.4 edition II genomen en laten chippen naar 175pk. De voordelen van de 2.4i met wat extra aankleding op de edition.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
eric_audio
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 30.12.2005 - 12:00
Locatie: Den Haag

mcwk schreef:Om die reden heb ik de 2.4 edition II genomen en laten chippen naar 175pk. De voordelen van de 2.4i met wat extra aankleding op de edition.
Exact wat ik gedaan heb (Rica chip). Vraag je dealer er naar.
Ik heb maar een probleem. Het VOELT niet naar 175 pk. Maar misschien is hij nog niet voldoende ingereden (5000 km). Wellicht moet ik maar eens langs bij Rica om te checken of zij in mijn auto idd een andere chip geleverd hebben, en misschien zelfs een rollenbank test laten uitvoeren.
mcwk
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48

Exact wat ik gedaan heb (Rica chip). Vraag je dealer er naar.
Ik heb maar een probleem. Het VOELT niet naar 175 pk. Maar misschien is hij nog niet voldoende ingereden (5000 km). Wellicht moet ik maar eens langs bij Rica om te checken of zij in mijn auto idd een andere chip geleverd hebben, en misschien zelfs een rollenbank test laten uitvoeren.
Bij mij nu 8000km op de teller en 1500km geleden laten chippen. Duurt inderdaad even maar ze zitten er wel, houd het boven de 3500rpm dan zit je meestal wel goed. Trouwens ging mijn 2.4i pas na 15dkm een beetje lekekr lopen.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
eric_audio
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 30.12.2005 - 12:00
Locatie: Den Haag

Dat zou het dan kunnen zijn. Ik had hiervoor een Saab 9-3 met low pressure turbo motor. Die had bij lage toerentallen al zo veel power dat ik inmiddels gewend ben niet zo ver door te trekken. Dus ook met de V50 kom ik niet zo vaak boven de 3500 rpm (ook omdat ik bij een nieuwe motor niet zover durfde). Ik zal eens kijken wat hij rond de 4000 rpm en verder doet. Overigens begint hij nu lekker te rijden, na 5000 km. Dat gaat dus nog beter worden richting 15000 en meer als ik je goed begrijp. Ik kijk er naar uit :P
mcwk schreef:Bij mij nu 8000km op de teller en 1500km geleden laten chippen. Duurt inderdaad even maar ze zitten er wel, houd het boven de 3500rpm dan zit je meestal wel goed. Trouwens ging mijn 2.4i pas na 15dkm een beetje lekekr lopen.
mcwk
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48

Het maximale koppel ligt bij 4000rpm itgst turbo motor die z´n koppel vaak veel lager heeft zitten. Maar laat maar weten hoe het gaat. Bij mij is echt 4000-5000rpm dat echt harder gaat trekken.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
eric_audio
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 30.12.2005 - 12:00
Locatie: Den Haag

Zal ik doen. Via PM (want anders gaat het veel op topic vervuiling te lijken).
mcwk schreef:Het maximale koppel ligt bij 4000rpm itgst turbo motor die z´n koppel vaak veel lager heeft zitten. Maar laat maar weten hoe het gaat. Bij mij is echt 4000-5000rpm dat echt harder gaat trekken.
lab6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.07.2006 - 21:56

@ pimp

Ik vind standaard zwart mooier(lees:zwarter) dan zwartmetallic...dus
Gebruikersavatar
Bossie
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.07.2006 - 00:44

Helemaal mee eens lab6. Een prachtige combinatie met dat beige leer. Alleen alu interieur vind ik er beter bij passen. Ik heb een S40 met deze combi nu twee maanden en iedereen is helemaal weg van deze auto!
S40 Edition II - 2.4 140 - Scotia - Calcite Cream - Bi-Xenon - Arrow Nav - Parrot
lab6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.07.2006 - 21:56

@ bossie

Kun je wat foto's plaatsen van het interieur?
Ik heb het namelijk nog niet in het echt gezien.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Bossie
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.07.2006 - 00:44

@ lab6,

Ik zal maandag wat foto's van het interieur plaatsen voor je.
S40 Edition II - 2.4 140 - Scotia - Calcite Cream - Bi-Xenon - Arrow Nav - Parrot
Gebruikersavatar
Bossie
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.07.2006 - 00:44

lab6,

De foto's van het interieur staan erop! Kijk maar eens in mijn persoonlijke album.

http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=2791
S40 Edition II - 2.4 140 - Scotia - Calcite Cream - Bi-Xenon - Arrow Nav - Parrot
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”