Hallo
Wie heeft er ervaring mee met de software aanpassing door de dealer van uw v70 140 pk naar 170 PK.
Het schijnt blijkt dat de dealer deze aanpassing zo kan doen , wie heeft hier ervaring mee
van 140pk naar 170 pk
-
sju_art
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Hier is heeeeeeeel veel over geschreven.
BSR kan hem ook chippen van 140 pk naar 188 pk.
Wat er gebeurt;
Je 140 pk versie is de 170 pk geknepen versie, dus de 140 pk is na 4500 rpm uit gepuft, de 170 pk gaat dan verder en heeft een opbouw van power tot 170 pk bij iets van 6000 rpm.
Dus laat je hem chippen, dan is ie tot 4000 rpm vrij wel hetzelfde alleen zul je merken dat er bij 5000/6000 rpm ook nog power zit.
Persoonlijk vind ik dat erg verrot rijden, maar effectief word je wel sneller.
Er zijn hier genoeg plaatjes te vinden die laten zien hoe dat werkt (grafieken etc). Kost iets van 500 euro en maakt inderdaad de auto sneller.
Persoonlijk kom ik nooit bij de 5000/6000 rpm tenzij mijn automaat dat beslist, maar als je sportief wilt rijden zul je er wat aan hebben
.
Het schijnt inderdaad weinig voor te stellen.
BSR kan hem ook chippen van 140 pk naar 188 pk.
Wat er gebeurt;
Je 140 pk versie is de 170 pk geknepen versie, dus de 140 pk is na 4500 rpm uit gepuft, de 170 pk gaat dan verder en heeft een opbouw van power tot 170 pk bij iets van 6000 rpm.
Dus laat je hem chippen, dan is ie tot 4000 rpm vrij wel hetzelfde alleen zul je merken dat er bij 5000/6000 rpm ook nog power zit.
Persoonlijk vind ik dat erg verrot rijden, maar effectief word je wel sneller.
Er zijn hier genoeg plaatjes te vinden die laten zien hoe dat werkt (grafieken etc). Kost iets van 500 euro en maakt inderdaad de auto sneller.
Persoonlijk kom ik nooit bij de 5000/6000 rpm tenzij mijn automaat dat beslist, maar als je sportief wilt rijden zul je er wat aan hebben
Het schijnt inderdaad weinig voor te stellen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een dealer zet de bij de auto behorende software er steeds in, die heeft met aanpassingen door derden niets van doen
Volvo for life
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Toen ik de auto 4 jr geleden kocht heb ik het ook kort overwogen. Op advies van veel ervaringsdeskundigen hier heb ik het niet gedaan. Je merkt er in de praktijk weinig van. De 140 pk heeft al bij een lager toerental meer koppel. Daardoor is het bv ook de betere caravantrekker.
In de praktijk jaag ik de motor zelden hoog in de toeren dus chippen is voor mij echt overbodig. Bovendien schiet het verbruik omhoog bij zo'n rijstijl en daar zit ik niet op te wachten. Dan had ik/ jij maar een turboversie moeten aanschaffen
Toen ik de auto 4 jr geleden kocht heb ik het ook kort overwogen. Op advies van veel ervaringsdeskundigen hier heb ik het niet gedaan. Je merkt er in de praktijk weinig van. De 140 pk heeft al bij een lager toerental meer koppel. Daardoor is het bv ook de betere caravantrekker.
In de praktijk jaag ik de motor zelden hoog in de toeren dus chippen is voor mij echt overbodig. Bovendien schiet het verbruik omhoog bij zo'n rijstijl en daar zit ik niet op te wachten. Dan had ik/ jij maar een turboversie moeten aanschaffen
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Kenner Simpson was me net voor 
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
-
t5power
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Of het nut heeft verschilt van persoon tot persoon, heeft vooral te maken met je rijstijl. Ben je een rustige rijder die nauwelijks hoog in de toeren komt, dan merk je niks van de upgrade. Ben je iemand die regelmatig de toeren opzoekt of deze bijv gebruikt als je de sleurhut erachter hebt? Dan kan een upgrade wel eens wat extras bieden, maar nogmaals, erg afhankelijk van je rijstijl.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
20Nm meer bij 1000t/min meer....
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
voor je hut zou juist de 140pk beter zijn gezien de koppelkromme. En ik heb met mijn 140pk AT geen moeite met een stukje aanhangsel... Dat had ik ook niet met de 850 2.0.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
t5power
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Misschien ben je wel het beste af met een getunede 140pk? èn de voordelen van de gunstige versnellingsbakverhoudingen van 140 pk versie + als je het nodig hebt, power bovenin de toeren.toppertje schreef:dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar.
beter af bent met 140pk.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Persoonlijk zou ik dit met name op de snelweg gebruiken. Bijv doortrekken bij het invoegen. Inhalen met 140pk ongeblazen gaat ook minder dan met mijn vorige auto met 180pk en turbo. Maar dat turbo-effect ga je niet bereiken. Op volvo70forum staat een uitdraai van ik meen tunex. Daarbij is het koppel gelijk en loopt alleen de toename van pk's door. Aan de hand daarvan word je niet overtuigd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
t5power
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Toch, 30 pk extra moet toch wel overtuigen lijkt me, is niet iets wat je bij bovengenoemde scenarios niet zult merken. Koppel mag dan niet veel veranderen, het zijn uiteindelijke de pks die bij de wielen terechtkomen en dan kunnen die 30 pks wel voor een fijne acceleratie zorgen.Bakboord1 schreef:Persoonlijk zou ik dit met name op de snelweg gebruiken. Bijv doortrekken bij het invoegen. Inhalen met 140pk ongeblazen gaat ook minder dan met mijn vorige auto met 180pk en turbo. Maar dat turbo-effect ga je niet bereiken. Op volvo70forum staat een uitdraai van ik meen tunex. Daarbij is het koppel gelijk en loopt alleen de toename van pk's door. Aan de hand daarvan word je niet overtuigd.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik hoef niet als eerste boven te zijn, tenzij ik op weg ben naar Pikes Peaktoppertje schreef:dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar.
beter af bent met 140pk.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Diesel? Turbo?mentro schreef:Hallo
Wie heeft er ervaring mee met de software aanpassing door de dealer van uw v70 140 pk naar 170 PK.
Het schijnt blijkt dat de dealer deze aanpassing zo kan doen , wie heeft hier ervaring mee















