Sinds ongeveer 3 weken heb ik het volgende probleem: bij het starten slaat de auto meteen aan, om na een ongeveer 1,5, seconde abrupt af te slaan. Vervolgens slaat hij bij het starten iets aarzelend aan, om na een onrustige loop van 4 a 5 seconden weer af te slaan. Na 3 of 4 keer starten blijft hij vervolgens lopen. Tenminste; als de temperatuur + 5 graden celsius is of hoger. Nu de temperaturen lager liggen duurt het 15 a 20 keer starten totdat hij blijft lopen. Na de 4e keer aanslaan is slaat hij overigens niet meer bij elke poging aan.
Ben vorige keer naar de dealer geweest. Er was sprake van luchtbellen in de brandstofleiding. Er kwam lucht binnen op de aansluiting van de toevoer op het brandstoffilterhuis. Deze aansluiting is niet los te krijgen, dus zowel de leiding als het huis zijn vernieuwd, Verder bleek er een gloeibougie defect; alle vier zijn vervangen.
Resultaat was uiteindelij zero. Heb vervolgens eerder genoemd plaatje in de pijp gezet, met de gedachte dat er nog lucht langs de EGR pijp lekte.
Dit bleek niet het geval, althans; er is geen verandering opgetreden.
HEb inmiddels weer een afspraak met de dealer, maar vraag mij af wat het probleem zou kunnen zijn. Het lijkt wel alsof lucht danwel brandstof afgesloten worden. Als ik na de eerste keer starten voorgloei, dan hoor ik ongeveer 1,5 sec nadat het gloeilampje is uitgegaan een klik onder motorkap (of een klep of een relais?). Wat met verontrust is dat er bij de klep in aan de voorkant van het blok (na verwijdering van de luchtslang meteen achter de radiator) van binnen best wel wat olie blijkt te zitten.
Heeft iemand enig idee waar mijn start probleem vandan komt?? :?: