Gebruikersinterface tomtom 1000-1005

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieselpower
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35

Ik weet niet of iemand het al heeft gezien/is opgevallen, maar het is (inmiddels) mogelijk om, POI's, stemmen, autosymbolen en opstartafbeeldingen toe te voegen aan de TT 1000-1005.
Dit is/was mijn grootste tegenvaller aan de go-live series. De TT One Europe van mijn vrouw was makkelijk te personaliseren, bij de TT 1000 Go-Live die ik een maand of 3 geleden kocht was (nog) bijna niets mogelijk.
Nu inmiddels wel meer mogelijkheden dus.
Natuurlijk meteen het 2006 volvo-logo ls opstartscherm ingesteld :D .

Het enige minpunt vindt ik nu nog dat ik niet kan instellen dat ik met caravan/aanhanger rijd zodat de TT mij nog steeds door Luik/Liege stuurt. Eigenlijk zou er een functie op moeten zitten dat je jezelf kunt instellen als vrachtverkeer, zo ontwijkt ie ook de kleine krappe wegen.
Verder kn ik niet anders zeggen dat de 1000 een handig systeem is.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dank voor de tip! Ik gebruik de 1005 en ben hier erg over te spreken. Voor mij heeft hij wel 2 nadelen:

- Na iedere update begint hij te piepen bij een flitspaal, terwijl dit uitgeschakeld staat (resetten helpt)
- Je kunt de maximumsnelheid niet instellen. Dus bij het rijden met een caravan is de aankomsttijd niet realistisch

Ik gebruik hem ook tijdens de rijlessen en hij is zeer betrouwbaar. Mocht een aanwijzing eens niet kloppen, is heel eenvoudig de straat te blokkeren en/of afslaan toe te staan.

POI vind ik niet interessant, omdat je via Google heel eenvoudig op naam o.i.d. kunt zoeken. Die functie gebruik ik privé erg vaak. Stemmen wist ik niet, dus zal ik eens naar kijken. Afbeeldingen wist ik wel en wil ik nog wat mee gaan doen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik heb er ook eentje(TT1000) en weet er iemand of het mogelijk is om automatisch op te starten bij contact aan(dus stroom aan)?

en hoe doe je dit om het volvo logo erop te krijgen???
uitleg verstaanbaar voor een computernoob :)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Automatisch opstarten is (helaas) niet mogelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Goed nieuws! Sinds de update van gisteren is het mogelijk TOMTOM automatisch te laten opstarten op het moment dat deze wordt voorzien van 12 Volt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Oceanracer schreef:Goed nieuws! Sinds de update van gisteren is het mogelijk TOMTOM automatisch te laten opstarten op het moment dat deze wordt voorzien van 12 Volt.
tell us more


of leg uit voor een volledige noob hoe ik dat kan....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik neem aan dat je hem geregeld aan de Mac/PC hangt voor de nodige updates? In dat geval:

- Ga in het hoofdmenu naar Instellingen
- Ga in het menu Instellingen naar Batterij-besparing
- Click op volgende in het menu Batterij-besparing
- Vink vervolgens aan dat het navigatiesysteem wordt ingeschakeld als het systeem van stroom wordt voorzien
- Click op OK
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”