Software update zorgt voor downgrading versterker

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
DeJa Vu!
Starter

Het volgende is het geval:

Vorige week bij de 60k beurt is er ook een update uitgevoerd van de software in de auto (dus niet het motormanagement).
Daarbij zijn waarschijnlijk ook de interne instellingen van de versterker aangepast want de output van de versterker is substantieel verminderd.

Equalizer- en overige audioinstellingen zijn daarbij niet veranderd.

Voor de update was het niet mogelijk om het volume vol open te draaien zonder de auto te laten trillen of er een gehoorbeschadiging aan over te houden. Nu echter kan dit wel. Het is nog wel hard, maar lang niet zo hard als voorheen.

Het betreft een C30, 2009-01, met high performance audio.

Navraag bij de dealer leert dat men dit nog nooit eerder heeft gehoord en navraag bij volvo nederland leverde hen ook geen informatie op.
Het zou gaan om softwareupdate 8691431.

Zoeken met google geeft me niet meer dan dat dit inderdaad een softwareupdate is. Geen inhoudelijke informatie.

Ik vind het storend en eerlijk gezegd niet acceptabel. Het is net alsof iemand de maximum snelheid heeft verlaagd en ik wil het dan ook graag ongedaan laten maken of laten corrigeren, maar de dealer kan mij daar vooralsnog niet mee helpen.

Is er iemand die dit herkend of misschien weet hoe ik achter de inhoud van deze softwareupdate kan komen.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

complimentary SW upgrade Volvo is doing when u come in for major service. It updates all modules on the CAN bus which have updates available.

Bron

Had my 22,500 mile service today on my '09 R-Design and they applied a Software Update. My friendly Service Advisor said that he wasn't aware of anything special or specific with the software update so I'm turning to my fellow C30'ers for any info. Here's what is on my receipt:

Complimentary Software Update...$99.00 Value!!!
The nodes that may be udpated include, but are not limited to: DIM, CEM, TCM, ECM, CCM, ICM, ETM, an REM.
Please Note: Certain customer specified settings will be set back to default values after the software download. These may include radio preset stations, seat & mirror memory position, and menu settings.
Your vehicle now has the latest available software tfor the above mentioned computers and noes.

QTY: 1
FP-Number: 8691431-4
Description: Service Update

Bron

Geen idee of je dit zelf ook al gevonden had, zo niet dan is dit het enige dat ik kon vinden. Maar of je het nou ook echt inhoudelijk kunt noemen .... ?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Deze vind ik interessant genoeg om eens even in te duiken ...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
DeJa Vu!
Starter

He Rob,

Bedankt voor je reply. Die had ik inderdaad ook gevonden maar kon daar niets mee. waren nog wel wat resultaten in google maar geeneen over de inhoud van de software update.

@ volvotech

ben benieuwd wat je hier van kan vinden. Denk trouwens ook dat er gerommeld is met de temperatuursensor van de kachel. Hiervoor stond ie altijd op 21. Nu is 18 al warm.

Of ik heb een gedaanteverwisseling ondergaan terwijl mijn auto onder handen werd genomen, of er is toch echt iets mis met die update.

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn. Ben benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”