Verwarming rechts warmer dan links

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Heb je ook een onderdeelnummer voor me?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Bij mij is het probleem van links koud/rechts warm bij verwarming aan opgelost door een klepstelmotor te vervangen. Kosten 122 euro ex btw voor het onderdeel. Ik weet niet precies hoeveel arbeid ervoor gerekend is omdat ik ook nog andere dingen heb laten doen.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Afgelopen week tijdens een korte rit vanuit het niets warme lucht uit de rechter roosters en koude lucht uit de linker roosters. Buitentemperatuur 18 graden en ingestelde temperatuur 22 graden. Paar dagen later niks meer aan de hand. Misschien eenmalig, maar ik vrees het ergste...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Dit had ik ook voordat de stelmotor was vervangen... Begon opeens de blazer aan de raamzijde warme lucht te blazen.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bij mij zijn er destijds 2 stelmotortjes vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Misschien opnieuw kapot?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat is zeker niet uit te sluiten. Ik heb het vanmorgen per mail aan de dealer voorgelegd. We wachten af. Komend weekend ritje naar 't Westland. Eens zien wat er gebeurt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
beetle99
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.10.2011 - 22:15

Even dit topic ophalen.

Is dit probleem inmiddels opgelost?

Ik heb eenzelfde soort probleem:
Na een 20/30 min rijden koude lucht uit de middelste uitstroomopeningen en warme lucht uit de buitenste uitstroomopeningen, ECC staat op 21 gr links en rechts. Eenvoudige temp.meter erbij gehouden:
uit de middelste uitstroomopeningen temp. 18 graden
uit de buitenste uitstroomopeningen 24 graden
uit de buitenste uitstroomopeningen (die naar boven blazen) 29 graden.

Auto is al 3 x teruggeweest naar dealer maar nog steeds niet opgelost.
reeds gedaan: temp.sensor schoongemaakt, voorruit opnieuw gelijmd (lekte op 3 plaatsen), via computer iets verandert (geen idee wat)

Iemand nog opties? Ga maar eens bij een andere dealer kijken, heb nog selekt garantie.

Mvgr,
Stefan
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Echt 100% opgelost is het niet. De enorme verschillen zijn er wel uit. Ik heb nu de linker knop meestal één graad hoger staan dan de rechter. De uitstromende lucht is dan links en rechts veelal gelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Ik heb ze allebei op 24 graden staan, en dan is het goed, aangezien mijn vrouw dagelijkse berijder is.
Zelf denk ik dat die 24 gewoon 20 is, wat ik echter wel heb is dat de warmte na een minuut of 50 "op" is en dan koeler word, ik moet dan met de knopen het een en ander regelen
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

w.stif schreef:Ik heb ze allebei op 24 graden staan, en dan is het goed, aangezien mijn vrouw dagelijkse berijder is.
Zelf denk ik dat die 24 gewoon 20 is, wat ik echter wel heb is dat de warmte na een minuut of 50 "op" is en dan koeler word, ik moet dan met de knopen het een en ander regelen
Ik heb ook het gevoel dat bij mij 22 graden 20 graden is. Links en rechts zijn bij mij nagenoeg gelijk...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Diesel70
3rd Gear member
Berichten: 397
Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
Locatie: Noord Nederland

jpwg001:
Ik heb ook het gevoel dat bij mij 22 graden 20 graden is. Links en rechts zijn bij mij nagenoeg gelijk...
Dit gevoel heb ik ook.
Gisteren een rit van ongeveer 200 km gemaakt, met de temperatuurinstelling op 21 constant.
Voor mijn gevoel komt er ook lucht uit de roosters die de 21 graden niet haalt... Links en rechts is echter wel gelijk.

Zodra je de temparuurmeters in het rode vlak draait, komt er wel warme lucht uit.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
(ECC-sensor stuk?)
Volvo XC60 My17
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Stuk of vervuild zou zeker kunnen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
smitje52
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 12.10.2010 - 21:07

Toch een Volvo kwaaltje, bij mijn V70D5 van 2006 heb ik ook temp verschillen links en rechts maar ook variatie in temp bij gelijke tempstand van de knoppen.

Idem bij mijn andere Volvo V70T van 1997 , die heeft dezelfde kuren gekregen.
Zwarte V70D5 Geartronnic 2006 Summum uitvoering en schuifdak, Rica getuned van 185 naar 205 PK.
Zwarte V70T Automaat 1997, LPI en getuned van 193 naar 210 PK. Volvo sportonderstel.
Gebruikersavatar
Dutchgit
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.08.2012 - 09:05
Locatie: Op een berg.

Nou, morgen de CC unit maar eens loshalen. De sensor is waarschijnlijk vuil (hoop ik tenminste)
Gewoon perslucht door de unit heenjagen ? Of zijn er nog andere tricks/tips om de koud/warm verhaal tot een hopelijk goed einde te brengen ?

Ik heb gehoord dat je de stekkers niet los moet maken vanwege het opnieuw aan moeten melden van de unit bij de dealer ?

Groeten, Ard
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Geen perslucht, daar kan dat iele draadje echt niet tegen!

En auto niet op contact zetten als er stekkers los zitten, zou moeten volstaan. Als je op save wilt spelen, neem dan de minpool los.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
toedeledoki
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49

Ik zou in elk geval héél voorzichtig zijn om perslucht door de sensor te jagen. Volgens mij zit hier een kleine ventilator (en dus ook propellor) achter die wel eens over zijn toeren kon raken.
Gebruikersavatar
Dutchgit
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.08.2012 - 09:05
Locatie: Op een berg.

Oke, Zal er maar eens voorzichtig mee omgaan dan !
Bedankt !
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”