Hoi,
Ik wil hulpveren voor achter aanschaffen. Waar kan je ze krijgen, en voor hoeveel?
(de gewone achterveren kan ik wel ergens vinden. Maar de hulpveren niet.)
Dank voor jullie advies.
gr. Sleutelaar
hulpveren, waar, voor hoeveel
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
176,91 voor 440, indd MAD. en het zijn hulpveren.
Schilder
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
bedankt voor jullie reacties. maarre.. holy hack, wat een bedrag zeg he.
zou dan bijna gewoon maar nieuwe gewone veren kopen?
ik wil een niet al te stugge maar wel flink hoge achterkant hebben. temeer omdat er een lpg tank in zit en een zwaardere achterklep. en soms 3 passagiers achter.
maar de vering moet ook niet kneiterhard worden.
zou dan bijna gewoon maar nieuwe gewone veren kopen?
ik wil een niet al te stugge maar wel flink hoge achterkant hebben. temeer omdat er een lpg tank in zit en een zwaardere achterklep. en soms 3 passagiers achter.
maar de vering moet ook niet kneiterhard worden.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Hahaha,
Das inderdaad een flink bedrag, je zou eventueel wat sloperijen kunnen bezoeken bij jouw in de buurt.
Ik weet niet of jouw normale veren versleten zijn, als dat niet zo is, denk ik dat je auto met nieuwe veren niet meer resultaten leveren als dat je nu hebt??.
Anders zet je er kleinere wielen op, dan lijkt ie hoger
Schilder
Das inderdaad een flink bedrag, je zou eventueel wat sloperijen kunnen bezoeken bij jouw in de buurt.
Ik weet niet of jouw normale veren versleten zijn, als dat niet zo is, denk ik dat je auto met nieuwe veren niet meer resultaten leveren als dat je nu hebt??.
Anders zet je er kleinere wielen op, dan lijkt ie hoger

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je wil het onmogelijke voor een 460. Het is het een of het ander. Je hebt het wel over 3 man én een lpg tank! Alleen de trekhaak ontbreekt nog....Willen veren onder dat gewicht niet doorzakken dan MOETEN ze wel hard zijn.ik wil een niet al te stugge maar wel flink hoge achterkant hebben. temeer omdat er een lpg tank in zit en een zwaardere achterklep. en soms 3 passagiers achter.
maar de vering moet ook niet kneiterhard worden.
_________________
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Oke, overtuigd.
Maar dan wat is beter: nieuwe gewone veren of hulpveren met de oude veren?
Kan je veren in gewone lengte vinden die wat stugger zijn? of heb je dan meteen de kortere sportveren?
Maar dan wat is beter: nieuwe gewone veren of hulpveren met de oude veren?
Kan je veren in gewone lengte vinden die wat stugger zijn? of heb je dan meteen de kortere sportveren?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
De veren van de eerste phase 1 waren erg slap, de laatste versie was harder. Dus je zou kunnen kijken of je de laastse versie kunt scoren als je die nog niet hebt. JE kunt deze bij een sloop wel vinden en er zelf uithalen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Bedoel je te zeggen dat je ervan af wilt? ik vind die 4x4 look niet zo erg. Ik heb wel interesse en wil je evt. ook wel meehelpen om ze eronder uit te krijgen.
Het zal niet op korte termijn zijn dat ik kan, maar we zouden een keer af kunnen spreken.
Je zou in een PM een keer aan kunnen geven waar je woont.
Mijn indruk is dat ik zelf de sportveren achter heb, want ik vind ze vrij hard, en vind dat de auto vrij laag op de weg ligt.
Ik heb veerklemmen, waarmee we ze eruit kunnen halen. Maar ik weet alleen hoe dat moet met een enkele veer, en niet met twee in elkaar gekrulde veren.
Het zal niet op korte termijn zijn dat ik kan, maar we zouden een keer af kunnen spreken.
Je zou in een PM een keer aan kunnen geven waar je woont.
Mijn indruk is dat ik zelf de sportveren achter heb, want ik vind ze vrij hard, en vind dat de auto vrij laag op de weg ligt.
Ik heb veerklemmen, waarmee we ze eruit kunnen halen. Maar ik weet alleen hoe dat moet met een enkele veer, en niet met twee in elkaar gekrulde veren.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
moet je dan de schokdempers en panhardstang los maken? ik neem aan dat zoiets alleen met een brug kan?
of kan het met twee krikken ook? (gevaarlijk?)
of kan het met twee krikken ook? (gevaarlijk?)
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
ik heb die marktplaatsveren gekocht. Dank voor de tip.
Zeer de moeite waard, want mijn 440 heeft een lpgtank en een "dakkapel" klep, beiden goed voor een stuk verzwaring.
Vandaag met het mooie weer eronder gezet.
Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan aan beide kanten:
1. achterste plastic hoek-beschermkapjes van de carrosserie eraf.
2. voorste draagarmschroef lossen
3. auto opkrikken met de gewone krik. en wiel eraf.
4. onderste bout schokdemper eraf.
Dan komt de as aan een kant een stuk lager en kan je de veer ertussenuit halen.
Inbouwen in omgekeerde volgorde. Voor het vastmaken van de draagarmschroef moet je een beetje spelen met de krikhoogte, totdat het draagarmoog precies op de juiste plek zit.
Let wel op dat de handremkabels met het lossen van de achteras van de klemmen uit de carosserie getrokken worden. (dus eerst zelf losmaken)
Ik heb trouwens bokken en houtblokken gehad om onder te auto te leggen, mocht deze van de krik afschieten. Naast de benzinetank lopen chassisbalken naar achteren waar de auto evt. op kan steunen.
Ik denk dat ik ook mijn 460 met die hulpveren ga uitrusten (want heeft ook lpg tank en trekhaak).
Als iemand nog een advertentietje ziet (kuch) hou ik me aanbevolen!
Kootje: je hebt een PM.
Zeer de moeite waard, want mijn 440 heeft een lpgtank en een "dakkapel" klep, beiden goed voor een stuk verzwaring.
Vandaag met het mooie weer eronder gezet.
Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan aan beide kanten:
1. achterste plastic hoek-beschermkapjes van de carrosserie eraf.
2. voorste draagarmschroef lossen
3. auto opkrikken met de gewone krik. en wiel eraf.
4. onderste bout schokdemper eraf.
Dan komt de as aan een kant een stuk lager en kan je de veer ertussenuit halen.
Inbouwen in omgekeerde volgorde. Voor het vastmaken van de draagarmschroef moet je een beetje spelen met de krikhoogte, totdat het draagarmoog precies op de juiste plek zit.
Let wel op dat de handremkabels met het lossen van de achteras van de klemmen uit de carosserie getrokken worden. (dus eerst zelf losmaken)
Ik heb trouwens bokken en houtblokken gehad om onder te auto te leggen, mocht deze van de krik afschieten. Naast de benzinetank lopen chassisbalken naar achteren waar de auto evt. op kan steunen.
Ik denk dat ik ook mijn 460 met die hulpveren ga uitrusten (want heeft ook lpg tank en trekhaak).
Als iemand nog een advertentietje ziet (kuch) hou ik me aanbevolen!
Kootje: je hebt een PM.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Mooi man,
Staat ie nu achter wat hoger als voorheen??.
Schilder
Staat ie nu achter wat hoger als voorheen??.
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
hij staat ietsje hoger, zeg twee centimeter, 't is niet veel, maar alle beetjes helpen. als ik van de zomer op vakantie ga met de alles volgestouwd is het net weer een beetje extra. Ik vind het allerminst lelijk.
nu is het zo dat de uitlaat wat laag hangt, volgens mij een niet originele. Hij schraapt iets bij drempels. Nu hoop ik dat ook dat iets minder wordt.....
mijn 460, die nog geen hulpveren heeft (met trekhaak en lpg tank), biedt met passagiers en bagage een erg trieste aanblik: zo goed als volledig ingeveerd achter. Bijv. op vakantie. Het rijwindgeruis neemt dan ook toe.
nu is het zo dat de uitlaat wat laag hangt, volgens mij een niet originele. Hij schraapt iets bij drempels. Nu hoop ik dat ook dat iets minder wordt.....
mijn 460, die nog geen hulpveren heeft (met trekhaak en lpg tank), biedt met passagiers en bagage een erg trieste aanblik: zo goed als volledig ingeveerd achter. Bijv. op vakantie. Het rijwindgeruis neemt dan ook toe.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Of de uitlaat hangt niet goed of de ophangrubbers zijn uitgezakt, misschien is er zelfs wel een afgescheurd. Die rubbers kan je zo halen bij de Brezan ed.nu is het zo dat de uitlaat wat laag hangt, volgens mij een niet originele. Hij schraapt iets bij drempels. Nu hoop ik dat ook dat iets minder wordt.....
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Ik snap iets niet ( buiten de ophangrubbers om ), de Volvo 440 staat 2 cm hoger met z`n reet en dan nog schrapen over drempels??Iroll schreef:Of de uitlaat hangt niet goed of de ophangrubbers zijn uitgezakt, misschien is er zelfs wel een afgescheurd. Die rubbers kan je zo halen bij de Brezan ed.nu is het zo dat de uitlaat wat laag hangt, volgens mij een niet originele. Hij schraapt iets bij drempels. Nu hoop ik dat ook dat iets minder wordt.....
Iets wat opgehoogd is zou daar toch minder last van moeten hebben.
Of sleutelaar te hard over drempels scheuren...

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993