Het is zover: mijn PIH gaat weg in maart 2018. Met dan dik 200.000 op te teller ruil ik de auto in voor een nieuwe XC60.
Mijn PIH heeft het super gedaan. Ik heb met enige scepsis in het begin vertrouwen gekregen in de Volvo techniek. Zelfs zo'n gecompliceerd stukje techniek heeft het altijd zonder grote problemen gedaan. Enige was het vervangen van de dynamo/startmotor. Verder niks aan de hand, geen enkel probleem. Mijn nieuwe Mercedes C Klasse daarvoor kon niet eens 20.000km halen zonder problemen met het start/stop systeem. De C-Klasse daarvoor heeft 1 maand helemaal stil gestaan wegens problemen met de dieselmotor. De BMW daarvoor had altijd problemen met kraakjes door raamrubbers. De Audi daarvoor had problemen met de automatische versnellingsbak.
Daarbij heeft Volvo duidelijk een slag geslagen. De nieuwe 90 serie en nu de XC60 staan echt op een duidelijk hoger niveau t.o.v. voorgaande Volvo's. Dat merk je bij het rijden en je ziet het aan de materialen. Van binnen zijn de V90 en de XC60 van topkwaliteit. De XC90 schijnt nog een iets mindere afwerking te hebben, maar ook dat komt vast goed bij de eerst komende facelift.
Rijden doet de XC60 dan ook als de beste en zeer comfortabel. Deze punten hebben mij, naast de tevredenheid over de betrouwbaarheid van de PIH, over de streep hebben gehaald om toch weer voor Volvo te kiezen, terwijl ik dat niet van plan was. Ik ging een 5-serie Touring en X3 bekijken en een Audi Q5 en A6.
Eigenlijk had ik vanaf 2018 elektrisch willen rijden, maar geen Tesla. Ik ben redelijk precies en zou me erg gaan ergeren aan de slechte afwerking van de Tesla's. Ik weet dat ze alles prima herstellen en zo, maar daarvoor koop ik geen auto van €100.000+.
Bovendien vind ik de EV auto nog niet klaar voor mijn gebruik. Ik moet in zomer EN in de winter met gemak 400 of liever meer KM op een accu kunnen rijden. Geen enkele EV haalt dat gegarandeerd.
Langdurig op hoge snelheden rijden is ook niets voor een EV. Ik wil dat op rustige momenten in de avonden nog wel eens doen om grote afstanden vlot af te leggen.
Aangezien Tesla niet iets voor mij is, heb ik nog gekeken naar de Audi E-Tron Quattro en de Jaguar I-Pace. Beide komen voor de 4% bijtelling net te laat, namelijk aflevering pas in 2019. En beide beloven ook niet 400 km op een volle accu in zomer en in de winter.
Ik heb ook gekeken naar een Q5 en X3. Maar beide vond ik minder mooi dan de XC60 en bovendien met dezelfde opties idioot veel duurder.
Nu het nog kan: ga ik heerlijk 5 jaar lang dieselen. Even geen gedoe meer met stekkers. En veel minder vaak naar de pomp!
De XC60 is een D4 AWD Inscription in (zoals het nu lijkt...) kleur Onyx Black.
Veel opties zoals Pilot Assyst en Adaptive Cruise Control.
V60 PIH gaat weg na trouwe dienst
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Gefeliciteerd! Nog een beetje ok inruil prijs gehad voor je pih?
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Dank. Inruil bij:Autozoeker schreef: Gefeliciteerd! Nog een beetje ok inruil prijs gehad voor je pih?
- Volvo 16.800
- BMW 17.450
- Audi 20.000
Wel apart dat de merkdealer het minste geeft...
Maar natuurlijk is het iets waar ik doorheen kijk. Het is of korting of hogere inruil.
Bij Audi hadden ze een extra actie en mocht mijn PIH niet boven 200.000 uitkomen. Dat zou wel gebeuren.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Van harte met deze mooie aankoop, alleen ik had noooooooit meer voor het Onyx black gekozen, wat een dramatische zachte lak.
Verder een hele fraaie.
Verder een hele fraaie.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Wat zou jij dan aanraden?Millimetervreter. schreef: Van harte met deze mooie aankoop, alleen ik had noooooooit meer voor het Onyx black gekozen, wat een dramatische zachte lak.
Verder een hele fraaie.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
En waarom denk je dat andere lakken harder zijn? Waarom zou dat zo zijn? Het lijkt mij de alle metallic lakken eenzelfde blanke laksoort als toplaag hebben.RoaldH schreef:Wat zou jij dan aanraden?Millimetervreter. schreef: Van harte met deze mooie aankoop, alleen ik had noooooooit meer voor het Onyx black gekozen, wat een dramatische zachte lak.
Verder een hele fraaie.
En ja... wat dan? Ik kan nog wijzigen...
Pine Grey is gewoon groen.
Denim Blue, soms mooi, maar soms erg blauw.
Osmium Grey is nogal licht?
Ik twijfel nog steeds, zie dit topic: viewtopic.php?t=77090
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Zoals je in mijn topic kunt zien heb ik zelf ook Onyx black en inmiddels ook twee andere onyx black Volvo's in de coating gezet, alle drie belachelijk zacht. Daarbij komt nog dat je op zwart alles maar dan ook alles ziet, na twee keer wassen is het een swirl paradijs.Kijk maar vanaf hier viewtopic.php?p=1400112#real1400112jvov60 schreef:En waarom denk je dat andere lakken harder zijn? Waarom zou dat zo zijn? Het lijkt mij de alle metallic lakken eenzelfde blanke laksoort als toplaag hebben.RoaldH schreef:Wat zou jij dan aanraden?Millimetervreter. schreef: Van harte met deze mooie aankoop, alleen ik had noooooooit meer voor het Onyx black gekozen, wat een dramatische zachte lak.
Verder een hele fraaie.
En ja... wat dan? Ik kan nog wijzigen...
Pine Grey is gewoon groen.
Denim Blue, soms mooi, maar soms erg blauw.
Osmium Grey is nogal licht?
Ik twijfel nog steeds, zie dit topic: viewtopic.php?t=77090
9 van de 10 zien het niet tot je in de zon of onder een lamp staat.Die van mij zat gelijk na de dealer "poetsbeurt" al helemaal in de swirls krassen en hologrammen. Inmiddels na twee jaar al 3 keer gepolijst en de 4e keer is alweer nodig....ik durf best te zeggen dat ik wel weet hoe ik een auto moet wassen.
Ik zou eerder voor donkerblauw(denim) of een donkere grijstint gaan, al is dit wel wat saaier.
Osmium is zeker geen lichte grijstint.
Keuzes,keuzes,keuzes

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Electric Silver Metalic, is de kleurMillimetervreter. schreef:Zoals je in mijn topic kunt zien heb ik zelf ook Onyx black en inmiddels ook twee andere onyx black Volvo's in de coating gezet, alle drie belachelijk zacht. Daarbij komt nog dat je op zwart alles maar dan ook alles ziet, na twee keer wassen is het een swirl paradijs.Kijk maar vanaf hier viewtopic.php?p=1400112#real1400112jvov60 schreef:En waarom denk je dat andere lakken harder zijn? Waarom zou dat zo zijn? Het lijkt mij de alle metallic lakken eenzelfde blanke laksoort als toplaag hebben.RoaldH schreef: Wat zou jij dan aanraden?
En ja... wat dan? Ik kan nog wijzigen...
Pine Grey is gewoon groen.
Denim Blue, soms mooi, maar soms erg blauw.
Osmium Grey is nogal licht?
Ik twijfel nog steeds, zie dit topic: viewtopic.php?t=77090
9 van de 10 zien het niet tot je in de zon of onder een lamp staat.Die van mij zat gelijk na de dealer "poetsbeurt" al helemaal in de swirls krassen en hologrammen. Inmiddels na twee jaar al 3 keer gepolijst en de 4e keer is alweer nodig....ik durf best te zeggen dat ik wel weet hoe ik een auto moet wassen.
Ik zou eerder voor donkerblauw(denim) of een donkere grijstint gaan, al is dit wel wat saaier.
Osmium is zeker geen lichte grijstint.
Keuzes,keuzes,keuzes![]()

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Ik ben er van overtuigd dat je alles weet van verzorgen en mooi maken van auto's (lakken). Ik heb al regelmatig mooie dingen van je gezien en gelezen.Millimetervreter. schreef: ...
Zoals je in mijn topic kunt zien heb ik zelf ook Onyx black en inmiddels ook twee andere onyx black Volvo's in de coating gezet, alle drie belachelijk zacht. Daarbij komt nog dat je op zwart alles maar dan ook alles ziet, na twee keer wassen is het een swirl paradijs.Kijk maar vanaf hier viewtopic.php?p=1400112#real1400112
9 van de 10 zien het niet tot je in de zon of onder een lamp staat.Die van mij zat gelijk na de dealer "poetsbeurt" al helemaal in de swirls krassen en hologrammen. Inmiddels na twee jaar al 3 keer gepolijst en de 4e keer is alweer nodig....ik durf best te zeggen dat ik wel weet hoe ik een auto moet wassen.
Ik zou eerder voor donkerblauw(denim) of een donkere grijstint gaan, al is dit wel wat saaier.
Osmium is zeker geen lichte grijstint.
Keuzes,keuzes,keuzes![]()
Waarschijnlijk is er geen enkel verschil in de hardheid van de Volvo lakken, maar zie je het op zwart nou eenmaal veel eerder. Op blauw denk ik overigens ook(?).
Natuurlijk moeten we realistisch zijn en bedenken dat een auto niet als nieuw blijft. Ik had op mijn V60 PIH na 1 maand al een motorkap vol steenslag. Dat is bijna niet te voorkomen en vind ik persoonlijk erger dan krasjes die nog zijn weg te polijsten.
Ik twijfel nog over Osmium Grey. In halfschaduw en donker vind ik het prachtig, maar in volle zon (denk ik) wat minder en veel te licht.
Maar ik heb even geen goed voorbeeld, omdat er in de buurt geen XC60 in Osmium staat. En we missen de zon al een tijdje...
Wie zou zeker een XC60 in Osmium Grey kiezen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Een collega van me rijdt een V40 in osmium grey en dat oogt wel fraai, een stuk mooier dan een zwarte vind ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volgens mij ben jij op zoek naar iets dat niet bestaat. De ideale kleur in elke mogelijke weerssituatie en vanuit elke mogelijke kijkhoek
. Persoonlijk vind ik zwart geen kleur en zou ik dus sowieso voor een andere kleur gaan.
Toen ik voor mijn V60 op zoek ging had ik de voorkeur voor een electric silver. Het is powerblue geworden en ik vind hem echt gaaf.
Deze vind ik zelf heel mooi. Veel succes met wikken en wegen....

Toen ik voor mijn V60 op zoek ging had ik de voorkeur voor een electric silver. Het is powerblue geworden en ik vind hem echt gaaf.
Deze vind ik zelf heel mooi. Veel succes met wikken en wegen....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb hier een osmium XC60 gehad en qua kleur had ik hem direct afgerekend, ziet er super uir.
En steenslag...gewoon afstand houden dan heb je er minder last van.
En steenslag...gewoon afstand houden dan heb je er minder last van.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ze mogen in Zweden weer een emmertje rebel blue bestellen.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.