Geplaatst: 22.08.2007 - 22:29
Ik rij zelf nu 4 maanden met een C30 - 1.6 D kinetic - barendsblue - HPA - 17" zaurak - dakspoiler - cruise en knopjes op het stuur
( of zie plaatje).
De hoogste Tijd om mijn C30 avontuur met julie te delen
Ook ik heb lang getwijfelde tussen de 1.6 & de 2.0 D. Ik kwam van een V40 1.9 D met 115 PK. Dus de 1.6D leek sowieso een achteruitgang
De c30 is al vrij pittig in prijs en met de opties die ik wou werd de 2.0D toch een duur verhaal.
Ik heb de 2.0 benzine gereden erg mooi rood met bodykit+zaurak. Ik was verkocht. Ze hadden enkel de 2.0 D, deze reed super beter dan de benzine. Na veel wikken en wegen is het toch de C30 1.6 D geworden, deze pastte met toeters en bellen net binnen mijn leasebedrag.
In het begin viel de auto een beetje tegentegen. Hij voelde erg loom : te weinig koppel en de acceleratie leek bedroevend in vergelijking met de toch wat zwaardere V40 met 115 pk. Onder de 2000 toeren leek er gewoon niets te gebeuren, als je het gas vol intrapt.
Maar hij rijdt zoveel beter dan de V40. Het stuurgedrag is superier.De bak schakelt kort en heerlijk. De wegligging is verbazend;
Ik wist niet dat je sommige afritten zo hard kon nemen
.
Maar ook de draaiende hoofdjes , de airco en HIGP P AUDIO verzachten het leed !!!!
Gelukkig verbetert het koppel, de accelaratie enorm naarmate de auto ingereden is. Het schakelen gaat nu stukken soepeler en de gevoeligheid van de gaspedaal is optimaal. Ik heb er nu bijna 10000 Km opstaan en het is gewoon een andere auto.
Ik kan hem nu lekker rijen als en bezine. Vol het gas in trappen en opschakkelen bij 3200 - 3500 toeren. Hij blijft dan continue boven de 2000 toeren ,de turbo grens, zodat je maximaal koppel geniet.
Een golf tdi 1.9 hou je makelijk bij net als de leon 1.9, ford focus,
enkel de 2 liter varianten geven een problemen
Ik wil hem over een half jaartje laten chiptunen tot 135-140 PK ... volgens mij is ie dan helemaal de max.
Dus als je net als ik het budget niet hebt voor de 2 liter, of niet wil bij lappen
dan is de 1.6 D een absolute aanrader !!!
Als je gaat proefrijden, doe dit dan in een ingereden auto !
Het verschil is enorm.
oh ja - Als je het echt een keer bont wil maken of als je eens wil voelen wat de electronica voor je doet, zoek dan in het boekje op hoe je de antislip-antispin blokkering uitschakeld.
Enjoy your C30

De hoogste Tijd om mijn C30 avontuur met julie te delen

Ook ik heb lang getwijfelde tussen de 1.6 & de 2.0 D. Ik kwam van een V40 1.9 D met 115 PK. Dus de 1.6D leek sowieso een achteruitgang

De c30 is al vrij pittig in prijs en met de opties die ik wou werd de 2.0D toch een duur verhaal.
Ik heb de 2.0 benzine gereden erg mooi rood met bodykit+zaurak. Ik was verkocht. Ze hadden enkel de 2.0 D, deze reed super beter dan de benzine. Na veel wikken en wegen is het toch de C30 1.6 D geworden, deze pastte met toeters en bellen net binnen mijn leasebedrag.
In het begin viel de auto een beetje tegentegen. Hij voelde erg loom : te weinig koppel en de acceleratie leek bedroevend in vergelijking met de toch wat zwaardere V40 met 115 pk. Onder de 2000 toeren leek er gewoon niets te gebeuren, als je het gas vol intrapt.
Maar hij rijdt zoveel beter dan de V40. Het stuurgedrag is superier.De bak schakelt kort en heerlijk. De wegligging is verbazend;
Ik wist niet dat je sommige afritten zo hard kon nemen

Maar ook de draaiende hoofdjes , de airco en HIGP P AUDIO verzachten het leed !!!!
Gelukkig verbetert het koppel, de accelaratie enorm naarmate de auto ingereden is. Het schakelen gaat nu stukken soepeler en de gevoeligheid van de gaspedaal is optimaal. Ik heb er nu bijna 10000 Km opstaan en het is gewoon een andere auto.
Ik kan hem nu lekker rijen als en bezine. Vol het gas in trappen en opschakkelen bij 3200 - 3500 toeren. Hij blijft dan continue boven de 2000 toeren ,de turbo grens, zodat je maximaal koppel geniet.
Een golf tdi 1.9 hou je makelijk bij net als de leon 1.9, ford focus,
enkel de 2 liter varianten geven een problemen

Ik wil hem over een half jaartje laten chiptunen tot 135-140 PK ... volgens mij is ie dan helemaal de max.
Dus als je net als ik het budget niet hebt voor de 2 liter, of niet wil bij lappen

Als je gaat proefrijden, doe dit dan in een ingereden auto !
Het verschil is enorm.
oh ja - Als je het echt een keer bont wil maken of als je eens wil voelen wat de electronica voor je doet, zoek dan in het boekje op hoe je de antislip-antispin blokkering uitschakeld.
Enjoy your C30
