Volvo's zijn helemaal niet betrouwbaar

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Nou ik denk het niet hoor,
het is juist ford dat wat van de PAG geleerd heeft en diverse odnerdelen zijn bij Ford of andere PAG dochter zoals de navigatie die naar Aston is gegaan
en de 5 cyl turbo (wat is daar eigenlijk de motorcode van?) die nou in diverse modellen van ford zit.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Er spelen hier twee zaken. Allereerst ligt het in de mensenlijke aard om alles van vroeger als 'beter' te bestempelen. Nostalgie, je onthoudt vaak voornamelijk de positieve dingen uit het verleden.

Voorts is het een algehele trend dat auto's na 3 a 4 jaar van de hand worden gedaan (lease e.d.) en daar wordt natuurlijk door de fabrikanten ook rekening mee gehouden. Dat betekent in feite het gebruik van minder duurzame materialen. (e.e.a. ook i.v.m. strengere mileu wetgeving)

Maar als je het relatief gaat bekijken, dus onderling merken vergelijken, dan is volvo nog altijd een van de betere merken :)

(Overigens gaat er in een rolls royce ook wel eens wat stuk, dus wat dat betreft...)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ford,Renault,Mitsubishi,Audi,
Je komt het allemaal in een Volvo tegen.:)
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

UIteraard, maar zijn er dan nog wél auto's met een eigen identiteit?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Och, bijna alle auto's in Europa zijn vastgeschroefd met Nederlandse schroefjes en boutjes...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Hulzie
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Heb een 240 - 2.3 gehad.

700.000 km zonder vreemde storingen

Kan ik van een ford scorpio 2.9. Ghia niet zeggen, die wil ik om die reden niet weer.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Hulzie schreef:Heb een 240 - 2.3 gehad.

700.000 km zonder vreemde storingen

Kan ik van een ford scorpio 2.9. Ghia niet zeggen, die wil ik om die reden niet weer.
die is er ook al een jaar of 10 niet meer
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Een 240 wel dan? :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Oceanracer schreef:Een 240 wel dan? :D
puntje voor jou :wink:
bmwr1150rs
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18.10.2007 - 10:18

Wat mij altijd stoort bij dit soort onderzoeken is de objectiviteit. De auto krijgt zijn onderhoud om de 15.000, 20.000 of 30.000. In mijn optiek is ook het aantal garage bezoeken per decenia een bepalende factor in de weging van betrouwbaarheid.
V70TJA
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14812
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

bmwr1150rs schreef:Wat mij altijd stoort bij dit soort onderzoeken is de objectiviteit. De auto krijgt zijn onderhoud om de 15.000, 20.000 of 30.000. In mijn optiek is ook het aantal garage bezoeken per decenia een bepalende factor in de weging van betrouwbaarheid.
Je bedoelt te zeggen dat de betrouwheid afneemt in verhouding tot de onderhouds- interval ?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
bmwr1150rs
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18.10.2007 - 10:18

Bover schreef:
bmwr1150rs schreef:Wat mij altijd stoort bij dit soort onderzoeken is de objectiviteit. De auto krijgt zijn onderhoud om de 15.000, 20.000 of 30.000. In mijn optiek is ook het aantal garage bezoeken per decenia een bepalende factor in de weging van betrouwbaarheid.
Je bedoelt te zeggen dat de betrouwheid afneemt in verhouding tot de onderhouds- interval ?
Helemaal juist, objectief gezien moet je alles meewegen om tot een conclusie te komen. Anders wordt het appels met peren vergelijken.
V70TJA
jjvwier
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 24.10.2006 - 18:44

Die adac moet helemaal niet denken dat ze een zinnig woord over de betrouwbaarheid van auto's kunnen zeggen door de pechstatistieken langs de weg.
Zoals al werd gezegd klopt heel de info al niet , maar bovendien, er wordt geen verhouding aangeven met de auto's die prima rondrijden.
Tevens wordt niet aangegeven of defecten te wijten waren aan achterstallig onderhoud. Ook een Volvo heeft regelmatig onderhoud nodig.
Bovendien, die Duitsers hebben een hekel aan Volvo in het algemeen. Ze zijn daar ook merkbaar goedkoper.
Het is maar een pechdienst, laat me niet lachen. Arogantie is het .

Volvo is een betrouwbaar merk. De testen van onze consumentenbond bevestigd dit al jaren. S40/V40 gemiddeld betrouwbaar ( aantal malen garagebezoek tussen beurten door), met een aantal punten bovengemiddeld betrouwbaar.
Zelfs de 400 serie met de Renault 1700 en 1800 en 2000 cc motoren waren goed, behalve de eerste serie 480, maar dat was dan ook een gewaagde uitstap van Volvo. De latere serie was prima, zeker de 2ltr.
Mijn eigen 440 heeft naast de beurten na 10 jaar en 170dkm een nieuwe koppeling , kering en startmotor gekregen. Maar mag het ook na die tijd?
Verder geen enkel onverwachts ongemakkelijk probleem met deze auto gehad, het is starten sturen en en remmen en gasgeven, zoals het hoort.
Ook deze auto's halen met de juiste rijstijl en onderhoud makkelijk 3 ton!

Volvo for live.

Johan
bmwr1150rs
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18.10.2007 - 10:18

jjvwier schreef:Die adac moet helemaal niet denken dat ze een zinnig woord over de betrouwbaarheid van auto's kunnen zeggen door de pechstatistieken langs de weg.
Zoals al werd gezegd klopt heel de info al niet , maar bovendien, er wordt geen verhouding aangeven met de auto's die prima rondrijden.
Tevens wordt niet aangegeven of defecten te wijten waren aan achterstallig onderhoud. Ook een Volvo heeft regelmatig onderhoud nodig.
Bovendien, die Duitsers hebben een hekel aan Volvo in het algemeen. Ze zijn daar ook merkbaar goedkoper.
Het is maar een pechdienst, laat me niet lachen. Arogantie is het .

Volvo is een betrouwbaar merk. De testen van onze consumentenbond bevestigd dit al jaren. S40/V40 gemiddeld betrouwbaar ( aantal malen garagebezoek tussen beurten door), met een aantal punten bovengemiddeld betrouwbaar.
Zelfs de 400 serie met de Renault 1700 en 1800 en 2000 cc motoren waren goed, behalve de eerste serie 480, maar dat was dan ook een gewaagde uitstap van Volvo. De latere serie was prima, zeker de 2ltr.
Mijn eigen 440 heeft naast de beurten na 10 jaar en 170dkm een nieuwe koppeling , kering en startmotor gekregen. Maar mag het ook na die tijd?
Verder geen enkel onverwachts ongemakkelijk probleem met deze auto gehad, het is starten sturen en en remmen en gasgeven, zoals het hoort.
Ook deze auto's halen met de juiste rijstijl en onderhoud makkelijk 3 ton!

Volvo for live.

Johan
Gelukkig hoor / lees ik veel verstandig commentaar, een auto is net zo goed als de gebruiker hem ervaart. Wij zijn de gebruiker van een Volvo, fijn toch!
V70TJA
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Even over die ADAC cijfers, o.a. Renault heeft tegenwoordig een eigen pechdienst, er komen dus steeds minder Renaults voor in de ADAC statistieken, betekend dat dan ineens dat ze nu kwalitatief beter geworden zijn? dacht het niet, alleen verleent een ander de pechhulp tegenwoordig :evil:
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14812
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Kortom .........
ADAC en andere weg hulpdiensten zijn geen referentie meer v.w.b. autoscore pech statistieken
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bover schreef:Kortom .........
ADAC en andere weg hulpdiensten zijn geen referentie meer v.w.b. autoscore pech statistieken
Jammer dat de ADAC dat zelf niet doorheeft
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Dus moeten we nu wachten op een overkoepelende organisatie die dit weer bij gaat houden?

Uiteindelijk heb je niets aan deze statistieken, het gaat om jouw eigen ervaring, die bepaald wat je van een automerk vindt.

Ik heb om die reden niets dan positieve ervaringen met Citroen en Peugeot en in iets mindere mate Volvo (maar die hebben we ook nog maar kort).

Ford daarintegen is een merk auto waar ik nog niet dood in gevonden wil worden, terwijl mijn buurman er helemaal gelukkig mee is! (al zag hij zo'n V70 ook wel zitten, alleen de buuf vondt dat te groot).

Feit blijft dat de auto gewoon nog goed rijdt na meer dan 3 ton (maar dat deed de peugeot ook) en dat ik wel de verwachting heb nog meer dan anderhalf ton er bij te kunnen zetten zonder extreme kosten anders dan het reguliere onderhoud en een vacuumpompje....;)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14812
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

allemaal gestuurde commerciele info dus zo manipulatief als de pest...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”