Pagina 6 van 6

Geplaatst: 28.10.2007 - 15:21
door +++t blijft behelpen+++
Nou ik denk het niet hoor,
het is juist ford dat wat van de PAG geleerd heeft en diverse odnerdelen zijn bij Ford of andere PAG dochter zoals de navigatie die naar Aston is gegaan
en de 5 cyl turbo (wat is daar eigenlijk de motorcode van?) die nou in diverse modellen van ford zit.

Geplaatst: 28.10.2007 - 15:49
door eXite
Er spelen hier twee zaken. Allereerst ligt het in de mensenlijke aard om alles van vroeger als 'beter' te bestempelen. Nostalgie, je onthoudt vaak voornamelijk de positieve dingen uit het verleden.

Voorts is het een algehele trend dat auto's na 3 a 4 jaar van de hand worden gedaan (lease e.d.) en daar wordt natuurlijk door de fabrikanten ook rekening mee gehouden. Dat betekent in feite het gebruik van minder duurzame materialen. (e.e.a. ook i.v.m. strengere mileu wetgeving)

Maar als je het relatief gaat bekijken, dus onderling merken vergelijken, dan is volvo nog altijd een van de betere merken :)

(Overigens gaat er in een rolls royce ook wel eens wat stuk, dus wat dat betreft...)

Geplaatst: 30.10.2007 - 23:37
door Ramon&Ramon
Ford,Renault,Mitsubishi,Audi,
Je komt het allemaal in een Volvo tegen.:)

Geplaatst: 31.10.2007 - 08:21
door Peter
UIteraard, maar zijn er dan nog wél auto's met een eigen identiteit?

Geplaatst: 31.10.2007 - 08:36
door Battlecruiser
Och, bijna alle auto's in Europa zijn vastgeschroefd met Nederlandse schroefjes en boutjes...

Geplaatst: 31.10.2007 - 10:13
door Hulzie
Heb een 240 - 2.3 gehad.

700.000 km zonder vreemde storingen

Kan ik van een ford scorpio 2.9. Ghia niet zeggen, die wil ik om die reden niet weer.

Geplaatst: 31.10.2007 - 15:05
door bart simpson
Hulzie schreef:Heb een 240 - 2.3 gehad.

700.000 km zonder vreemde storingen

Kan ik van een ford scorpio 2.9. Ghia niet zeggen, die wil ik om die reden niet weer.
die is er ook al een jaar of 10 niet meer

Geplaatst: 31.10.2007 - 18:27
door Oceanracer
Een 240 wel dan? :D

Geplaatst: 31.10.2007 - 18:45
door bart simpson
Oceanracer schreef:Een 240 wel dan? :D
puntje voor jou :wink:

Geplaatst: 09.11.2007 - 17:16
door bmwr1150rs
Wat mij altijd stoort bij dit soort onderzoeken is de objectiviteit. De auto krijgt zijn onderhoud om de 15.000, 20.000 of 30.000. In mijn optiek is ook het aantal garage bezoeken per decenia een bepalende factor in de weging van betrouwbaarheid.

Geplaatst: 10.11.2007 - 17:47
door Bover
bmwr1150rs schreef:Wat mij altijd stoort bij dit soort onderzoeken is de objectiviteit. De auto krijgt zijn onderhoud om de 15.000, 20.000 of 30.000. In mijn optiek is ook het aantal garage bezoeken per decenia een bepalende factor in de weging van betrouwbaarheid.
Je bedoelt te zeggen dat de betrouwheid afneemt in verhouding tot de onderhouds- interval ?

Geplaatst: 11.11.2007 - 12:21
door bmwr1150rs
Bover schreef:
bmwr1150rs schreef:Wat mij altijd stoort bij dit soort onderzoeken is de objectiviteit. De auto krijgt zijn onderhoud om de 15.000, 20.000 of 30.000. In mijn optiek is ook het aantal garage bezoeken per decenia een bepalende factor in de weging van betrouwbaarheid.
Je bedoelt te zeggen dat de betrouwheid afneemt in verhouding tot de onderhouds- interval ?
Helemaal juist, objectief gezien moet je alles meewegen om tot een conclusie te komen. Anders wordt het appels met peren vergelijken.

Geplaatst: 17.11.2007 - 10:32
door jjvwier
Die adac moet helemaal niet denken dat ze een zinnig woord over de betrouwbaarheid van auto's kunnen zeggen door de pechstatistieken langs de weg.
Zoals al werd gezegd klopt heel de info al niet , maar bovendien, er wordt geen verhouding aangeven met de auto's die prima rondrijden.
Tevens wordt niet aangegeven of defecten te wijten waren aan achterstallig onderhoud. Ook een Volvo heeft regelmatig onderhoud nodig.
Bovendien, die Duitsers hebben een hekel aan Volvo in het algemeen. Ze zijn daar ook merkbaar goedkoper.
Het is maar een pechdienst, laat me niet lachen. Arogantie is het .

Volvo is een betrouwbaar merk. De testen van onze consumentenbond bevestigd dit al jaren. S40/V40 gemiddeld betrouwbaar ( aantal malen garagebezoek tussen beurten door), met een aantal punten bovengemiddeld betrouwbaar.
Zelfs de 400 serie met de Renault 1700 en 1800 en 2000 cc motoren waren goed, behalve de eerste serie 480, maar dat was dan ook een gewaagde uitstap van Volvo. De latere serie was prima, zeker de 2ltr.
Mijn eigen 440 heeft naast de beurten na 10 jaar en 170dkm een nieuwe koppeling , kering en startmotor gekregen. Maar mag het ook na die tijd?
Verder geen enkel onverwachts ongemakkelijk probleem met deze auto gehad, het is starten sturen en en remmen en gasgeven, zoals het hoort.
Ook deze auto's halen met de juiste rijstijl en onderhoud makkelijk 3 ton!

Volvo for live.

Johan

Geplaatst: 18.11.2007 - 15:55
door bmwr1150rs
jjvwier schreef:Die adac moet helemaal niet denken dat ze een zinnig woord over de betrouwbaarheid van auto's kunnen zeggen door de pechstatistieken langs de weg.
Zoals al werd gezegd klopt heel de info al niet , maar bovendien, er wordt geen verhouding aangeven met de auto's die prima rondrijden.
Tevens wordt niet aangegeven of defecten te wijten waren aan achterstallig onderhoud. Ook een Volvo heeft regelmatig onderhoud nodig.
Bovendien, die Duitsers hebben een hekel aan Volvo in het algemeen. Ze zijn daar ook merkbaar goedkoper.
Het is maar een pechdienst, laat me niet lachen. Arogantie is het .

Volvo is een betrouwbaar merk. De testen van onze consumentenbond bevestigd dit al jaren. S40/V40 gemiddeld betrouwbaar ( aantal malen garagebezoek tussen beurten door), met een aantal punten bovengemiddeld betrouwbaar.
Zelfs de 400 serie met de Renault 1700 en 1800 en 2000 cc motoren waren goed, behalve de eerste serie 480, maar dat was dan ook een gewaagde uitstap van Volvo. De latere serie was prima, zeker de 2ltr.
Mijn eigen 440 heeft naast de beurten na 10 jaar en 170dkm een nieuwe koppeling , kering en startmotor gekregen. Maar mag het ook na die tijd?
Verder geen enkel onverwachts ongemakkelijk probleem met deze auto gehad, het is starten sturen en en remmen en gasgeven, zoals het hoort.
Ook deze auto's halen met de juiste rijstijl en onderhoud makkelijk 3 ton!

Volvo for live.

Johan
Gelukkig hoor / lees ik veel verstandig commentaar, een auto is net zo goed als de gebruiker hem ervaart. Wij zijn de gebruiker van een Volvo, fijn toch!

Geplaatst: 18.11.2007 - 15:59
door bart simpson
Even over die ADAC cijfers, o.a. Renault heeft tegenwoordig een eigen pechdienst, er komen dus steeds minder Renaults voor in de ADAC statistieken, betekend dat dan ineens dat ze nu kwalitatief beter geworden zijn? dacht het niet, alleen verleent een ander de pechhulp tegenwoordig :evil:

Geplaatst: 18.11.2007 - 20:23
door Bover
Kortom .........
ADAC en andere weg hulpdiensten zijn geen referentie meer v.w.b. autoscore pech statistieken

Geplaatst: 18.11.2007 - 20:31
door bart simpson
Bover schreef:Kortom .........
ADAC en andere weg hulpdiensten zijn geen referentie meer v.w.b. autoscore pech statistieken
Jammer dat de ADAC dat zelf niet doorheeft

Geplaatst: 20.11.2007 - 11:15
door Quota
Dus moeten we nu wachten op een overkoepelende organisatie die dit weer bij gaat houden?

Uiteindelijk heb je niets aan deze statistieken, het gaat om jouw eigen ervaring, die bepaald wat je van een automerk vindt.

Ik heb om die reden niets dan positieve ervaringen met Citroen en Peugeot en in iets mindere mate Volvo (maar die hebben we ook nog maar kort).

Ford daarintegen is een merk auto waar ik nog niet dood in gevonden wil worden, terwijl mijn buurman er helemaal gelukkig mee is! (al zag hij zo'n V70 ook wel zitten, alleen de buuf vondt dat te groot).

Feit blijft dat de auto gewoon nog goed rijdt na meer dan 3 ton (maar dat deed de peugeot ook) en dat ik wel de verwachting heb nog meer dan anderhalf ton er bij te kunnen zetten zonder extreme kosten anders dan het reguliere onderhoud en een vacuumpompje....;)

Geplaatst: 23.11.2007 - 16:26
door Bover
allemaal gestuurde commerciele info dus zo manipulatief als de pest...