Pagina 6 van 31

Geplaatst: 08.06.2007 - 10:59
door Emiel
Afbeelding

Op een MAHA bank... 8)

Geplaatst: 08.06.2007 - 18:44
door Bover
tjonge met 270pk..... Ga je de autobaan omploegen of zo..
Wat is feitelijk de winst? 1 seconde?

Geplaatst: 08.06.2007 - 18:47
door Michael Oud
Kijk vooral ook even naar het koppel!

Trouwens, ik zie 293 en 244 pk, niet 270 :roll:
Edit: Een seconde? Hoe? Op de ring? Zandvoort? kwart mijl? 0-100?

Geplaatst: 08.06.2007 - 19:34
door Ludo
rij maar eens met zo'n vermogen, dan word dat wel duidelijk. 8)

Geplaatst: 08.06.2007 - 20:11
door Emiel
Ludo schreef:rij maar eens met zo'n vermogen, dan word dat wel duidelijk. 8)
Precies. Verschil tussen een standaard T-5 en 1 met het pretpakket is enorm.

Koppel is lekker veel, heerlijk.
Ga je de autobaan omploegen of zo..


Nurburgring oa... 8)

Niet geheel onbelangrijk bij het omhoog krikken van vermogen, vergeet de remmen niet. De standaard Volvo remmen zijn toch kwalitatief uitermate terleurstellend.

Geplaatst: 08.06.2007 - 21:11
door crackedtooth
Emiel schreef:
Ludo schreef:rij maar eens met zo'n vermogen, dan word dat wel duidelijk. 8)
Precies. Verschil tussen een standaard T-5 en 1 met het pretpakket is enorm.

Koppel is lekker veel, heerlijk.
Ga je de autobaan omploegen of zo..


Nurburgring oa... 8)

Niet geheel onbelangrijk bij het omhoog krikken van vermogen, vergeet de remmen niet. De standaard Volvo remmen zijn toch kwalitatief uitermate terleurstellend.
wat heeft dat geintje gekost?
en scheelt veel in extra onderhoud?

Geplaatst: 08.06.2007 - 21:40
door Emiel
Al het onderhoud kan ik zelf, onderdelen kosten de kop niet. Na iedere Ringmeet gaan er nieuwe olie in en alles word nagelopen. 1 Ronde is gelijk aan ongeveer 3000km, dus ja, alles slijt harder, ze testen er niet voor niets heel veel nieuwe auto's.

Tuning, en dan alles compleet, remmen, onderstel, motor kost veel geld, de hoeveelheid wil ik niet weten.

Motorisch is ie nu wel goed zonder het blok uit mekaar te hoeven halen, enkel nog een remap van RICA en dan is het klaar. Het zijn nu meer de randzaken die aan de beurt zijn.

Geplaatst: 09.06.2007 - 12:21
door Bover
Ha ludo, dat lijkt me wel wat met bijna 300pk onder de motorkap.

Geplaatst: 09.06.2007 - 18:20
door Ludo
Bover schreef:Ha ludo, dat lijkt me wel wat met bijna 300pk onder de motorkap.
zeker weten.
een ritje van 30km, of eentje van 300km, het is van begin tot einde lol. :lol:

Geplaatst: 10.06.2007 - 12:15
door Bover
als je wat verder wilt rijden met zo,n auto heb ik wel een bak koffie voor je. Rij ik wel over de duitse baan terug

Re: Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Geplaatst: 11.06.2007 - 21:10
door hjv50
ik rijd nu met tuning op mij v50 2.4 i geartronic 170 pk van datatechnic in goor ook heb ik er een inleg k&n filter op zitten loopt op gas ,echt super motor loopt soepeler meer koppel duidelijk merkbaar onderin ,brandstof verbruik bij normaal rijden zelfs lager zit er nu 30000 km op geen enkel probleem ermee gehad niks AANRADER :P
Edgar schreef:Ik ben wel is benieuwd wie er allemaal met een getunde Volvo rijdt en met welk type? Uiteraard ook de ervaringen...

Waarschijnlijk zitten er ook berijders van een lease auto tussen die wel hun Volvo hebben laten tunen maar hier niet mee te koop lopen...

Ik zelf ben nog wachtende op mijn Volvo en kan dus nog niet uit ervaring van een getunde Volvo praten... Ik laat het wel meteen doen :D
Maar heb wel ervaring met mijn getunde ex-Audi...

Gr Edgar

Geplaatst: 12.06.2007 - 00:42
door eXite
Tja, waar het toch goed voor is :P

Het is natuurlijk altijd leuk om meer vermogen te hebben, voor even. Laten we wel wezen, ik heb nu 220pk onder de kap (standaard) en als ik wil dan rij ik 9 van de 10 auto's bij een sprint het snot voor de ogen. Als ik dan een keer snel thuis wil zijn dan zit ik in no-time over de 200, waarom zou ik in godsnaam de levensduur van mijn motor verkorten voor +/- 30 pk extra?

Anyone?

Geplaatst: 12.06.2007 - 06:40
door Edgar
De levensduur van de motor hoeft helemaal niet verkort te worden, het helemaal afhangkelijk van de berijder. Het gaattoch ook niet zomaar meer PeeKaa's.. Koppel (Nm) vind ik véél belangrijker. De motor gaat er ook veel soepeler van lopen, pakt beter op etc..

Bij mijn Audi was dit echt goed te merken. Standaard hoorde hij 163 PK en 350Nm te hebben. (bleek 158 PK en 400Nm te zijn) Na tuning tegen de 200PK en 500Nm!! Enof je dat merkte, in elk toerengebied pakte hij lekker op, ook in de 6e versnelling!

En je moet je auto niet tunen om sneller thuis te zijn, de topsnelheid zal niet véél hoger worden..

Maar je bent toch niet verplicht om hem te tunen eXite...

Geplaatst: 12.06.2007 - 11:14
door eXite
Nee, ik ben niet verplicht natuurlijk, maar wat is soepeler lopen en beter oppakken, in hoeverre verbeter je dat nog bij >200pk?

Geplaatst: 12.06.2007 - 16:53
door Edgar
eXite schreef:Nee, ik ben niet verplicht natuurlijk, maar wat is soepeler lopen en beter oppakken, in hoeverre verbeter je dat nog bij >200pk?
Sorry, maar dat heeft echt niks te maken met de aantal PeeKaa's...

Je zult versteld staan hoe dat verbeterd!

Geplaatst: 13.06.2007 - 11:02
door eugene
Ik rij ook met een getunede auto. Een 850 T-5....

Wat er aan vermogen in zit durf ik niet te zeggen.

De modificaties: (motorisch)
3" katloze DP, 2.75" Remus catback
2000+ Japan uitlaatspruitstuk
440cc Injectors
Custom FMIC + IC buizen (Forge BOV)
16T turbo

De auto heeft verder nog een KW onderstel en een AP racing remmenset.

De planning:
Limited slip differentieel
19T + remap

Geplaatst: 13.06.2007 - 18:53
door Delta
Hoi,
Ik rijd in een D5 van 2003 mobility geartronic, is op +- 60.000 door rica getuned.
Is nu na 219.000 nog heel en snel!!!!!!!! gisteren nog voor een beurt en APK geweest en geen bijzonderheden. Dus tuning plus hoge km stand kan zeker.

Geplaatst: 13.06.2007 - 21:21
door Marc
T-5R met 18T, aluminium intercooler, grotere injectors, complete Ferrita sportuitlaat met 100cpi racekat en custom MTE software; resultaat op de rollenbank: 289 SAE pk / 426Nm aan de wielen. :twisted: Loopt als een speer en ook nog eens zeer soepel in alle versnellingen bij alle toerentallen. Niks meer an doen :wink:

Geplaatst: 13.06.2007 - 21:38
door blastaway
Ik heb hiervoor 3 tdi's gereden van het VAG concern. @ passats tdi en 1 toledo. Km standen tussen de 140.000 en 190.000 en ook laten tunen zonder problemen. zoals Edgar al schrijft loopt de motor veel soepeler dan voor de tuning en ik heb ook nooit problemen gehad met deze auto's.

Geplaatst: 13.06.2007 - 22:14
door Daneel
Ik heb voor deze D5 een Audi A6 1.8T gehad en die was gechipt. Dat was ook wel te merken, want ondanks regulier onderhoud, ging er constant wel wat kapot. Ook het olieverbruik begon aardig op te lopen (1ltr/6.000km) terwijl ik verwacht had, nog lang met die auto te doen. Bij inruil was de auto 6 jaar oud en had +/- 160.000 km op de teller (en die kilometerstand heb gecontroleerd). Hoe fijn de de auto ook reed, ik was blij dat ie weg was.
..
Om die reden ben ik huiverig m.b.t. het chippen van auto's. Ik denk dat als de motoren op een verantwoorde wijze zoveel pk's zouden kunnen leveren, dat de fabrikant dat wel voor ons zou doen (of als optie aanbieden).