Pagina 6 van 7

Geplaatst: 26.01.2010 - 10:41
door Franswa
De Nederlandse Belastingdienst is zo ongeveer de enige overheidsinstelling die niet aan "gedogen" doet.
Dus jammer genoeg onze laatste hoop. :oops:

Geplaatst: 26.01.2010 - 10:45
door Walter
Edgar schreef: De meeste Volvo dealer geven ELKE beurt een software update. Niet om dat de auto dit altijd nodig heeft maar meer om tuning tegen te gaan...
Hier heb ik nog nooit van gehoord... De auto wordt gecontroleerd en uitgelezen maar er worden niet standaard alle softwarepakketjes gedownload hoor. En al helemaal niet om tuning tegen te gaan...

Geplaatst: 26.01.2010 - 11:15
door Edgar
bart simpson schreef:@ edgar, laat je eens verrassen!
Een aanslag bpm + boete plus een bijtellingsverhoging naar 25% bijtelling + boete.
Die lagere bijtelling heeft naast voordelen dus ook wat nadelen.
De Jager maakt er een economisch delict van, tuners zullen dus minder happig zijn als ze n.a.w. gegevens af moeten gaan dragen.
En dat is eigenlijk ook terecht! Ik betaal 25% en ben ervan bewust dat ik goedkoper kan rijden.

@ Bart Maar wat weet jij van het verhaal dat dealers standaard een software update geven om tuning tegen te gaan?

Geplaatst: 26.01.2010 - 11:25
door bart simpson
Mij niet bekend, iig niet om tuning tegen te gaan

Geplaatst: 26.01.2010 - 11:58
door chris_zweden
Nee ik mis het punt niet, ik geef enkel nog een aanvullend voorbeeld. Fabrikanten doen alles eraan om auto's met een laag co2 uitstaat (op schrift) te maken. In de praktijk is dit heel anders en zijn co2 lage auto's minder zuinig dan auto's die iets meer uitstoten. Kijk maar eens naar de prius. Op de snelweg is die niet zuiniger dan een moderne volvo.

Geplaatst: 26.01.2010 - 12:14
door bart simpson
@ Chris Zweden, Jij mist het punt in zoverre dat iedere auto die zonder dat jij eraan gezeten hebt afwijkt van de norm niet strafbaar is, heb jij er aan gezeten (of een ander er aan laten zitten) ben je sinds een half jaar en te vervolgen en aan te pakken.
Dat een Prius een beleding is voor ons "gezonde verstand" ben ik met je eens

Geplaatst: 26.01.2010 - 22:27
door von D
Met een start en stop idd 20% bijtelling ipv 25%, vandaar mijn keuze voor de start en stop.
Alleen is mijn 1 ding niet helemaal duidelijk...doormiddel van een knop op de middenconsole is dit systeem uit te zetten.
Dus uiteindelijk ligt de keuze van 20% of 25% bij de bestuurder!
Maar het feit dat wanneer ik de auto zou laten tunen en daardoor belastingfraude pleeg, houd me tegen...alleen vraag ik me af of dit gecontroleerd wordt....en zo ja...hoe?!

Geplaatst: 26.01.2010 - 22:47
door bart simpson
het hoe is mij ook nog niet duidelijk, wel dat het serieus pijn gaat doen als men je pakt

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:08
door von D
dat denk ik ook wel ja....is me het niet echt waard geloof ik!!
maar waarom de knop om het start en stop systeem uit te zetten Bart....enig idee??

Geplaatst: 27.01.2010 - 08:45
door bart simpson
rtfm?

Geplaatst: 29.01.2010 - 18:41
door Delta
bart simpson schreef:rtfm?
Welke frequentie Bart ?

Geplaatst: 31.01.2010 - 13:12
door von D
vat hem ook niet....

Geplaatst: 31.01.2010 - 13:20
door 945i
Afbeelding

RTFM.

Geplaatst: 31.01.2010 - 13:21
door Paul
Hele bekende term, denk dat je ook ver komt als je het zoekt op internet maar goed hier komt ie ...

http://www.bing.com/search?q=RTFM&form=QBLH&filt=all

Geplaatst: 31.01.2010 - 13:31
door von D
Hahaha....ok....duidelijk!!

Geplaatst: 31.01.2010 - 23:04
door kvdb
Ben toch benieuwd wat er zou gebeuren als je hem zou laten tunen. De volvo dealer waar ik ben geweest wist eigenlijk niet goed wat hij met de vraag aan moest. Ik vraag mij af hoe het met de garantie gaat als je de motor buiten de volvo dealers om laat tunen. Ik neem aan dat een volvo dealer (net als een vw dealer) zelf een chip tuning kan doen?

Het is door de belastingdienst denk ik ook niet te controleren omdat de 20% bijtelling gebaseerd is op een typegoedkeuring van de RDW ... toch?

Wat wel zou kunnen: de belastingdienst controleert op typegoedkeuring en kenteken en na het tunen wordt er een aanpassing van het kenteken gedaan door de tuner, welke vervolgens doorgegeven wordt aan het RDW, maar ik kan mij niet voorstellen dat men op dit moment op die manier werkt...

Geplaatst: 01.02.2010 - 17:07
door BSRTuning
Wat misschien interessant kan zijn voor de mensen die absoluut niemand willen laten weten dat de auto getuned is:

Met BSR PPC kan je altijd terug naar fabrieksinstellingen. Zo vaak je maar wilt, wanneer je maar wilt. Dit kan je helemaal zelf doen. Vanzelfsprekend kan je ook net zo makkelijk weer terug naar de geoptimaliseerde BSR Stage 1.

Geplaatst: 01.02.2010 - 17:23
door Delta
Paul schreef:Hele bekende term, denk dat je ook ver komt als je het zoekt op internet maar goed hier komt ie ...

http://www.bing.com/search?q=RTFM&form=QBLH&filt=all
Ooooh da's Engelands............stoer en zeer behulpzaam.

Geplaatst: 01.02.2010 - 21:02
door Alchemist
BSRTuning schreef:...Zo vaak je maar wilt, wanneer je maar wilt. Dit kan je helemaal zelf doen.....
Waren EPROM's niet een beperkt aantal keer programmeerbaar?
Alchemist

Geplaatst: 02.02.2010 - 21:18
door degids
Ik denk niet dat het EPROMS zijn. Die zou je moeten wissen met UV licht. EEPROMS zou kunnen, maar dat is ook al behoorlijke Ben Hur technologie.
Waarschijnlijk is het gewoon een soort van FLASH geheugen. Kun je echt heel vaak opnieuw inprogrammeren, paar duizend keer kan zo maar.