Pagina 6 van 10
Geplaatst: 26.12.2007 - 18:36
door V480-S60
Jongens hou het wel rustig. Ga niet teveel op de man spelen a.u.b.
Ik moet het met Euerw eens zijn dat de normale verlichting in de S60 nu niet echt iets is om over naar huis te schrijven. Echter wat duurdere en betere H7 lampjes van de twee goede merken. Philips en/of Osram. Dus niet de standaard lampjes. Doen wonderen heb ik al ervaren.
Dan hoef ik geen aftermarket Xenon en dan moet ik +++t blijft behelpen+++ volledig gelijk geven. Blijf er van af als verantwoordelijk Volvo rijder.
Geplaatst: 26.12.2007 - 18:37
door V480-S60
Nu weer on topic.
Geplaatst: 26.12.2007 - 18:48
door Gast
On topic, maar......... ik heb mij al 4 pagina's stil gehouden.
Het volgende: blijkbaar is Xenon after market niet tegen te houden. :?
Toch is het niet geheel zonder risico's.
Daarom maar een kopie uit dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... torder=asc
AlexV70 schreef:Het is van Bart bekend dat hij "kort door de bocht kan reageren".
Maar in deze moet ik hem toch gelijk geven.
De gevaarszetting voor onze overige weggebruikers door (mis) gebruik maken van nadien gemonteerde Xenon verlichting is groot.
Je zal maar iemand dusdanig verblinden dat deze de comtrole over zijn voertuig verliest en een ongeval krijgt of veroorzaakt, terwijl de daad werkelijke schuldige met een zee van licht doorrijdt naar zijn gezin.
Mensen, dit is de werkelijkheid, nadien monteren is rommelen in de veiligheidmarges.
Dit zouden wij als Volvo rijders toch niet willen??????
Denk hieraan voor je begint!
Sorry @bart, voor kort door de bocht. 
Geplaatst: 26.12.2007 - 21:17
door paQ
Ik vind het überhaupt jammer dat deze discussie AL-TIJD weer wordt gevoerd op het moment dat het woordje met de X valt!
3 jaar geleden was het over XENON in het algemeen (gewoon af fabriek) bij al die patser mercedessen en pooier bimmers. Nu zijn retrofitters het doel.
Net als 10 jaar geleden de ozonlaag, terwijl nu CO2 helemaal hip is.
Ik wacht iig graag de uitleg af van de vertraging

(En voor alle Ad Melkerts onder ons:)
en wie weet is de volgende stap een automatische hoogteregelaar; iedereen weer blij.
Geplaatst: 26.12.2007 - 21:25
door Robert
Ik weet niet of het jullie opgevallen is maar ik zie regelmatig wat oudere auto's rijden met de koplampen die alle kanten opschijnen behalve naar de grond.
En dan heb ik het nog niet over de scootertjes..............
Xenon of niet, goed afgestelde verlichting doet geen kwaad.
Geplaatst: 27.12.2007 - 10:58
door Fabian
Ook met de (dure) af fabriek addaptive bi-xenon word ik nog regelmatig geseind nadat ik iemand heb ingehaald.
Dus ook de af fabriek xenon is verblindend voor andere weggebruikers OF andere weggebruikers moeten er nog aan wennen.
Geplaatst: 27.12.2007 - 11:12
door bart simpson
De intensiteit van Xenon is voor andere weggebruikers idd vaak irritererend, zelfs af fabriek met alle optimaliserende randvoorzieningen.
Kun je nagaan hoe doe het zelf spul kan irriteren
Geplaatst: 27.12.2007 - 12:21
door paQ
zucht
Geplaatst: 27.12.2007 - 12:42
door bart simpson
Geplaatst: 27.12.2007 - 13:01
door V480-S60
Oké,
Wat mij betreft is alles gezegd.
Alleen zinnige bijdragen worden nog getolereerd. Alle andere bijdragen zullen worden geveegd.
Geplaatst: 27.12.2007 - 13:40
door euerw
de boodschap is duidelijk, een ieder moet zorgen dat zijn lampen goed staan, xenon of niet
Geplaatst: 27.12.2007 - 13:42
door euerw
V480-S60 schreef:Jongens hou het wel rustig. Ga niet teveel op de man spelen a.u.b.
Ik moet het met Euerw eens zijn dat de normale verlichting in de S60 nu niet echt iets is om over naar huis te schrijven. Echter wat duurdere en betere H7 lampjes van de twee goede merken. Philips en/of Osram. Dus niet de standaard lampjes. Doen wonderen heb ik al ervaren.
dan moet je er wel bij kunnen! (nog steeds niet gelukt :? )
Geplaatst: 27.12.2007 - 23:55
door +++t blijft behelpen+++
Robert schreef:Ik weet niet of het jullie opgevallen is maar ik zie regelmatig wat oudere auto's rijden met de koplampen die alle kanten opschijnen behalve naar de grond.
Xenon of niet, goed afgestelde verlichting doet geen kwaad.
das waar, maar xenon is gewoon veel vervelender en domweg gevaarlijk.
en dus a-sociaal.
Nogmaals, de europese lobby die nu gaande is, en volgens velen een zeer grote kans van slagen heeft want autofabrikanten doen ook mee, zal er een eind aan gaan maken gelukkig. Het zou dan in de" neon onder je auto "categorie gaan vallen
Maar: eerlijk is eerlijk de originele xenon van Volvo is wel goed, als een van de weinige.
Die van RunNO is heel slecht en die van BMW soms wel soms niet.
Dus die Xenos verlichting moet je maar in je boom hangen, en het laten bij origneel.
Als je last hebt van te weinig lichtopbrengst zou je kunnen denken aan betere lampjes zoals gememoreerd (niet de verboden 100W)
overigens en dit is niet cynisch bedoeld, als dat niet helpt zou je een bezoek aan de opticien of oogarts kunnen overwegen, het zou ook zomaar kunnen zijn dat er iets mis is met je ogen.
een kennis van mij is oogarts en die zegt altijd: als je begint te klagen over licht, dan ben je toe aan een leesbril. dat lijkt raar maar dat is toch echt zo.
succes er mee.
Geplaatst: 28.12.2007 - 17:16
door arnoud
Is er nog steeds niemand die z'n ouderwetse 2003-2004 Xenon lampen vervangt door de prachtige nieuwe heldere exemplaren en de oude wil verkopen?
mods edit:
twee berichten verwijderd. en de reactie in dit bericht daarop ook verwijderd. Bij het topic blijven!
Geplaatst: 28.12.2007 - 17:17
door paQ
gjburg; al de tijd gevonden voor een uitlegje?
misschien zelfs foto's?
Geplaatst: 28.12.2007 - 17:23
door Fredhead
arnoud. schreef:
Is er nog steeds niemand die z'n ouderwetse 2003-2004 Xenon lampen vervangt door de prachtige nieuwe heldere exemplaren en de oude wil verkopen?

Anders heb ik ook nog wel interesse

Geplaatst: 28.12.2007 - 19:23
door hansk
Hallo gjburg , hartelijk dank voor je inspanning betreffende de inschakelbeveiliging , ik heb de schakeling gelijk besteld , maar weet je bij toeval het bestelnummer van het relay , deze wil ik gebruikt bij de sloop ophalen en modificeren , bewaar ik het origineel , net zoals ik met de shunt heb gedaan .
groeten Hans K
Geplaatst: 28.12.2007 - 20:35
door gjburg
De
timer handleiding is inmiddels met foto's.
Type nummer wat op het relais staat is. Hella 9441161 ook staat er nog iets van 2106 A2 maar de foto die ik geleend heb elders uit het forum staat B2 op dus dat zal niet uitmaken.
Denk eraan ze zelf ook op voorraad in de auto te houden. Je kan het relais overigens zo weer herstellen door de zaagsnede weer te solderen
Gert Jan,
Geplaatst: 30.12.2007 - 17:06
door hansk
Hallo Gert Jan ,
bedankt voor de info , wacht nog op Conrad en de sloop , de laatste dicht tussen oud / nieuw , ga morgen even vragen bij Volvo wat een nieuwe kost .
Als het spulleke gemonteerd is , laat ik even mijn reactie weten
Groeten Hans K
Geplaatst: 30.12.2007 - 21:49
door paQ
handige foto's gjburg
blijft bij dieselaars het 'probleem' van het voorgloeien.
in de winter 6 a 7 seconden, dan motor starten en dus 'weer' 7 seconden wachten, daar de module dan weer opnieuw inschakelt.