Pagina 6 van 6

Geplaatst: 10.01.2008 - 21:03
door Maurice Pierik
De 264TE heeft zover ik weet geen speciale code. Wel zul je in het chassisnummer de 'D' aantreffen en die staat voor 'Italiƫ' als productielocatie.

Geplaatst: 10.01.2008 - 22:02
door bart simpson
Maurice Pierik schreef:De 264TE heeft zover ik weet geen speciale code. Wel zul je in het chassisnummer de 'D' aantreffen en die staat voor 'Italiƫ' als productielocatie.
ken je er een of heb je een kenteken van een "originele"?

Geplaatst: 11.01.2008 - 18:43
door Maurice Pierik
Dat is gewoon af te leiden uit de opbouw van de VIN-codes van de Volvo 200-serie. Voor meer info, zie Bertone vereniging Nederland of de diverse Volvo 200-verenigingen.

Geplaatst: 11.01.2008 - 19:55
door bart simpson
Een VIN-code is gewoon je chassisnummer, het gaat mij om de variantcode 264-??-??-1?1

Geplaatst: 11.01.2008 - 23:33
door Maurice Pierik
Dat weet ik.

Nou, volgens het boekje zou variantcode alsvolgt zijn:
positie 1t/m3: 264 (=type)
positie 4t/m5: motorcode, meestal 64 of 68 (=B27E en B28E)
positie 6: emissiecode, 0 = zonder emissiecode
positie 7: uitvoering, in dit geval 8 (=TE)
positie 8: dak, 1 of 2 (=zonder of met schuifdak)
positie 9: versnellingsbak, 6, 7 of 8 afh. vh type automaat
positie 10: stuur, 1 = LHD

Geplaatst: 12.01.2008 - 10:29
door bart simpson
ok, die 7e positie fascineerde mij, thnx

Geplaatst: 26.02.2008 - 15:51
door guzziboy
By the way: V staat voor Versatile (Eng.: veelzijdig) ... Dit als antwoord op de vraag van helemaal in het begin van dit Topic! greetz uit de Volvo-fabriek in Gent !!!

Geplaatst: 26.02.2008 - 16:24
door volvorider
Wat ik uit de boeken haal is dat de 700 serie een segment hoger was bedoeld dan de 200 serie. De 200 serie is de opvolger van de 100 serie (is hier al eerder aangegven). Eigenlijk is er geen echte opvolger voor de 200 serie. Deze is gewoon gestopt.

De 900 serie is een opvolger van de 700. En de 800 is gewoon een nieuw segment.

De 400 serie is de opvolger van de 300. Ook de prijzen van de 400 serie lagen eerder lager dan de 200 serie.

Daarnaast kent de 300/400 ook geen estates en daarmee kan het dus nooit de opvolger zijn. Estates waren het boegbeeld van Volvo.