Pagina 6 van 6

Geplaatst: 10.04.2008 - 19:18
door raymond01
De bougies had ik zelf al vervangen.
Bougiekabels laten doen incl. verdeler en rotor.
Zetje orginele volvo kabels +/- € 135,= verdeler en rotor € 50,=
Volgens mij zelf best te doen.... de kabels zeker.
Je kunt ook alleen de kabels pakken verdeler en rotor is een keus voor je zelf.
Ik heb het laten vervangen.
Dit om alles uit te sluiten.

Geplaatst: 11.04.2008 - 10:17
door Thijs
Je kunt ook alleen de kabels pakken verdeler en rotor is een keus voor je zelf.
Ik zou eerder alleen de rotor en verdelerkap vernieuwen, die zijn meer aan slijtage onderhevig als de kabels.
Wat al wil helpen in eerste instantie is de verdeler loshalen en de "bloemkooltjes" van alle 5 contact punten af halen en tevens van de rotor.
Let wel op! De kabels moeten op de juiste plaats weer terug komen!!! Anders doet hij het helemaal niet meer!
Voor het schoonmaken van kap en rotor kunnen als het goed is de kabels allemaal blijven zitten.

Succes

Geplaatst: 11.04.2008 - 14:04
door raymond01
Kabels kunnen blijven zitten.
Kap schroef je zo los.
Kabels zou ik toch ook pakken het is wel een bedrag alles bij elkaar.
Maar kabels kunnen haar scheurtjes bevatten en als je de auto door een
wasbeer haald dat merk je daarna vocht verplaatst zich homogeen.
En je hebt al doorslag.

Geplaatst: 11.04.2008 - 14:06
door raymond01
Wat een berichten allemaal, om een LMM.
Zo kom je wel een heel end.

Geplaatst: 11.04.2008 - 19:58
door Hans
VAndaag heb ik eens alle bougiekabels opnieuw stevig aangedrukt. Dat lijkt al resultaat te hebben. Maar die verdelekap zal ik eens openschroeven om schoon te maken.
Vind trouwens dat je daar niet zo makkelijk bij kan met die turbobuis eroverheen.

Geplaatst: 11.04.2008 - 21:46
door Ludo
hans anesthesie schreef:VAndaag heb ik eens alle bougiekabels opnieuw stevig aangedrukt. Dat lijkt al resultaat te hebben.
een goeie controle is om er in het donker met draaiende motor een beetje water over te vernevelen met een plantenspuit bv.
als er vonken overslaan, geeft dat een mooi lichtspelletje... :twisted:

Geplaatst: 12.04.2008 - 00:13
door raymond01
Het gaat wel Hans. je kunt er net bij, of je haalt het luchtfilterhuis weg.

Geplaatst: 21.04.2008 - 22:54
door raymond01
Hans is het nog gelukt met de verdeler!
En loopt je wagen alweer beter.

Geplaatst: 21.04.2008 - 22:55
door raymond01
En de schade.........natuurlijk....

Geplaatst: 22.04.2008 - 08:15
door Hans
Oh man...ben druk met van alles. Ik ben er nog niet aan toegekomen. Misschien morgen, dan ben ik vrij. DAdelijk weer een hele dag naar een cursus.

De schade gaat geregeld worden. Heb een nummer van de expert gekregen zodat ik een afspraak kan gaan maken bij de schademan.

Ben nog wel van plan om de verdelerkap even te lichten en schoon te schuren.

lpg s70 zelfde probleem?

Geplaatst: 13.05.2008 - 21:04
door s70volvo
Hallo,
Komt me bekent voor, mijn lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km verder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees ben ik ook toe aan een nwe meter...iemand suggestie's??
Gr...

lpg s70 zelfde probleem?

Geplaatst: 13.05.2008 - 21:04
door s70volvo
Hallo,
Komt me bekent voor, mijn lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km verder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees ben ik ook toe aan een nwe meter...iemand suggestie's??
Gr...

Geplaatst: 04.08.2008 - 19:24
door Taxs60
Hallo. daar...

Het blijkt dat ik ook problemen heb met de bekende luchtmassa meter. inhouden bij wegrijden. bokken bij koude motor en niet meer remmen op de motor. Klinkt als de luchtmassa meter?
Verder vraag ik mezelf af of de airco aan en uit ook invloed heeft op die bewuste luchtmassa meter. heb het sterke gevoel dat mijn aico probleem hier namelijk niet mee opgelost wordt :oops: zie topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

wie heeft enig idee of dit verband houdt met elkaar :?:

Geplaatst: 05.08.2008 - 15:41
door Taxs60
Hallo iemand een idee... kan je de stekker van lmm eraftrekken met een draaiende motor (stationair natuurlijk)? :P

Geplaatst: 05.08.2008 - 21:47
door Ludo
Taxs60 schreef:Hallo iemand een idee... kan je de stekker van lmm eraftrekken met een draaiende motor (stationair natuurlijk)? :P
dat kan/mag wel, maar dan ga je een foutmelding krijgen, en het lampje gaat branden.
de motor zal ook afslaan...

Geplaatst: 06.08.2008 - 17:12
door Taxs60
Ok Ludo, bedankt voor je bericht.

Motor uit gehad stekker eraf en dan weer starten. het duurde even voordat hij zich in de fabriekswaarde zette maar het werkte wel, motor bleef stationair lopen en de airco deed het zonder de moter op tilt te laten slaan. Duidelijk dus een probleem van de luctmassa meter. Ik hoop dan ook als het ding vervangen wordt dat het probleem met de airco ook over is. Verder ligt nu de accupol los om voor een reset.

Mochten jullie dus een een hoger stationair toerental krijgen met de aico aan dan heb je er een mogelijke dader bij. Het viel me op dat het toerental met airco al van slag was voordat het motor management de storing van de llm aan gaf. Dat is ongeveer twee weken later gekomen.

Groet Walter