Ik kwam mij eerste Volvo jaren geleden tegen (2000) toen ik vanwege een wisseling van baan te horen kreeg van mijn baas dat ik een representatieve auto moest rijden (Een Golf TDI , rode DI is dat kennelijk niet

)
Audi vond ik te duur, golf had niks anders dat mij kietelde en mijn Baas reed zelf volvo dus we zijn eens gaan kijkenen vanaf het moment dat ik achter het stuur van de S40 kroop was er een link.
In 2004 was ik gedwongen om over te stappen naar een wat goedkoper autotje en koos voor de opel en daar heb ik zo'n 4 jaar ingereden. Begin 2007 zag ik echter voor het eerst de C30 rijden op de A1 (i kid you not, ik weet nog steeds waar het ongeveer was

), wat een mooie auto!!
2 weken geleden werd het tijd om mijn trouwe opeltje in te ruilen en was mijn eerste gedachte om een andere opel aan te schaffen. Met dank aan een hork van een opel verkoper (en ik meen echt met dank aan

) heb ik even een sidestep gemaakt naar de Volvo dealer aan de overkant van de straat. Wetende dat dat meer was dan ik wilde uitgeven, wilde ik toch nog even kijken naar een jonge 2e handse C30 ( met zo'n 30.000 km per jaar en behoorlijk wat files op mijn pad is de extra uitgave in comfort toch wel wat waard), en nu ben ik sinds 2 weken de blije bezitter van een C30
Hoe dat nu precies ging is te lezen op mijn
blogje.
De afgelopen weken sta ik dus met een heel grote grijns op mijn gezicht in de file en wanneer ik mijn huide C30 ooit moet inruilen dan zal ik voortaan eerder kiezen voor de oudere volvo dan een nieuwe Opel
Ergens in mijn hart is altijd die eerste volvo blijven hangen, tja tis die klik die iemand al eerder noemde hier...."Volvo for life" zouden ze dat zo bedoeld hebben :roll: ....waarschijnlijk wel

Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm