Pagina 6 van 23

Geplaatst: 22.10.2008 - 22:39
door Shockwave
Erg fijne filters. Alleen wat prijzig
Wat is dan precies het voordeel van zulke filters tov van K&N ofzo?
Kzou zeggen, als je er meer voor moet betalen moet het toegevoegde waarde hebben voor je 440.
BMC filter zit erin en auto is zeker wat feller geworden.
Is er ook verandering qua geluid van de auto?

Geplaatst: 23.10.2008 - 18:17
door DeNNiS_
Shockwave schreef:
Erg fijne filters. Alleen wat prijzig
Wat is dan precies het voordeel van zulke filters tov van K&N ofzo?
Kzou zeggen, als je er meer voor moet betalen moet het toegevoegde waarde hebben voor je 440.
BMC filter zit erin en auto is zeker wat feller geworden.
Is er ook verandering qua geluid van de auto?

het is gewoon een vervanger voor de orginele airbox
alleen laat die veel meer lucht door dan elke airbox zelfs al ligt er een K&N vervang filter in


andere voordelen tegen over sportfilters
pakken schone lucht op de plaats van orginele aanzuig
is kouder dan van onder de motorkap enz

Geplaatst: 23.10.2008 - 20:45
door gvanminnen
BMC filter is ook van carbon en laat minder snel warmte door.
Filter heeft een speciale vorm van binnen waardoor de lucht sneller naar binnen gaat.
Van K&N heb je geen cold air intake en dat is toch het beste wat je kan nemen.

Dit is de turbodrukmeter. Wel opvallend maar vind ik wel sportief staan en ze waren in de aanbieding. Alleen nog een plekje verzinnen.
Afbeelding

Foto van het filter komt nog, is elke keer zo snel donker dus kan dan geen goede foto nemen.

Geplaatst: 23.10.2008 - 21:26
door sjoerdb
ik heb de meter in een behuizing gemonteerd in de buurt van mijn linker knie. ondersteboven aan het dashboard. zit ie niet echt in de weg maar ook niet vervelend in het gezichtsveld naar buiten.

Geplaatst: 23.10.2008 - 21:37
door 460_turbo
Ik ben benieuwd hoe je hem dan hebt gemonteerd :-k .
Bij mij was het ook behoorlijk proppen, maar hij zit er goed in na een aantal aanpassingen.

Je hoort de turbo ook een stuk beter aanzuigen vergeleken met de standaard luchtbox.

Ik zit trouwens ook te kijken naar een oliedruk en olietemperatuurmeter.
Ik zat aan die van vdo te denken. Gewoon simpel zwart met witte cijfers.
Alleen 1 nadeel aan die meters is dat de drukgevers behoorlijk duur zijn.

Geplaatst: 25.10.2008 - 16:38
door gvanminnen
Heb alleen 1 steun van de orginele luchtbox weg moeten halen.
Hier de foto van het filter:

Afbeelding

Sensor in de slang voor het gasklephuis is een temperatuursensor. Zie hiermee dus hoe warm mijn luchtinlaat is. Wil misschien nog een fan bouwen voor de intercooler en kan zo zien of het helpt.

Hier een foto van het display ingebouwd:

Afbeelding

Geplaatst: 25.10.2008 - 16:52
door P.K.
Heel mooi! :thumbup:

Geplaatst: 25.10.2008 - 17:01
door Blade
Lekker bezig gareth. Filter zit er heel netjes in ! Wat kostte het filter? En waarneer begin je aan de intercooler?

Geplaatst: 25.10.2008 - 17:06
door Auk
Pff.. m'n handen gaan jeuken!!

Mooi spul kerel!

Geplaatst: 25.10.2008 - 18:45
door dash
dat zit er netjes in,
zie een nieuw topic ontstaan, waar he je je middenconsole voor misbruikt :D

Geplaatst: 25.10.2008 - 18:59
door gvanminnen
Filter kost 245,- euro en ga morgen verder kijken wat ik ga doen. Eerst me drukmeter in bouwen.

Kan die aan de slang bij de ecu?

Geplaatst: 25.10.2008 - 19:22
door DeNNiS_
welk type filter is dat de 250?

ik heb een 200 in me 480 en veeeeeeel minder ruimte volgens mij
dat scheelt echt een hoop is een 440 nu zoveel ruimer als een 480

Geplaatst: 25.10.2008 - 19:29
door wepster850
DeNNiS_ schreef:welk type filter is dat de 250?

ik heb een 200 in me 480 en veeeeeeel minder ruimte volgens mij
dat scheelt echt een hoop is een 440 nu zoveel ruimer als een 480
440 en 480 zijn het zelfde onder de kap dus die zal ook bij jou moeten passen de verschillen van lengte zit hem in de achterkant bij het koffer ( is te zien aan de kokerbalken direkt achter de bumper
maar voor zijn ze kwa motor ruim het zelfde zit echt geen verschil in
(alleen bij de 480 in hoogte daar de neus afloopt )

Geplaatst: 25.10.2008 - 20:41
door gvanminnen
Dit is het type: CDA 70-150

Hij is 200 mm lang en 150 mm doorsnee. Buis die ernaar toe gaat is van me oude filter, was makkelijker te buigen en langer.

Geplaatst: 27.10.2008 - 18:38
door sjoerdb
hierbij de foto van hoe ik de turbometer heb zitten. hij zit niet in de weg voor mijn knie en met uitstappen ook nergens last van.

Geplaatst: 27.10.2008 - 20:41
door gvanminnen
Ziet er netjes uit.

Waarop heb je de slang aangesloten van de turbodrukmeter?

Bij de ecu of ergens anders beter?

Geplaatst: 27.10.2008 - 21:34
door sjoerdb
ik zal kijken om een foto te maken. ik denk dat het bij een diesel wat makkelijker is. ik heb de slang tussen inlaatspruit en actuator doorgeknipt en daar het t-stukje in gezet. vrij simpel dacht ik. maar bij een 1.7 turbo wordt de druk gemeten en bij mij niet. daarom zal het bij mij iets makkelijker zijn.

Geplaatst: 28.10.2008 - 19:53
door 460_turbo
Ik heb tussen de slang naar de ecu een t-stukje gezet.
Werkt prima.

Netjes gemonteerd trouwens.
Hoe warm is de lucht nou nog voor je spruitstuk?

Geplaatst: 28.10.2008 - 21:17
door gvanminnen
Nu het kouder rond de 15 graden, hoe langer je rijd hoe warmer het word onder de motorkap en warmte gaat dan toch in de slangen zitten.

Morgen proberen met turbodrukmeter in te gaan bouwen na me werk en na het sporten. (als ik nog zin heb dan ::? )
Komt in het vak boven de andere meter en gebruikt ongeveer de helft van dit vak. Wil wel altijd me portemonnee en me telefoon kunnen neerleggen als ik ga rijden.

Foto's volgens uiteraard.

Geplaatst: 01.11.2008 - 15:46
door gvanminnen
Hier het houten frontje wat ik gemaakt heb voor de meter. Had alleen een 60mm gatenboor dus heb achter het frontje het piepschuim van de verpakking geplakt. Hier viel die wel strak in en het randje om de meter dicht de kieren netjes af.

Afbeelding

Midden van het vak een aluminium plaatje gemaakt en zwart gespoten.

Afbeelding

Electrisch nog niet aangesloten.

Turbodruk gaat tot 0,85 bar en het blok kan maximaal 1.1 bar aan. Nu mijn vraag kan ik de turbodruk opschroeven met een boost controller zonder verder iets aan te passen?

Bij Rica zeiden ze ook elke auto is anders, de een red 160 pk en de ander maar 140 of 150. Als ik hem nu op 1,0 bar zet past de ecu de rest dan aan?
Ik snap dat me auto sneller kapot kan gaan en dat je verder tot het uiterste gaat.