Pagina 6 van 6
Geplaatst: 11.01.2013 - 22:50
door Ardenner
Ik herinner me dat de 120.000-beurt van mijn "goede" oude Renault Laguna ook al 1200 euro kostte. Volvo is dus zeker niet uitzonderlijk duur...
Geplaatst: 21.10.2013 - 10:05
door sanco
Voor de statistiek ook even mijn kosten voor een beurt.
Bijna 4 jaar oud, 97k km, 3e (jaarlijkse) beurt en 2e APK bij de dealert.
Beurt:
- pakking
- borgbout
- oliefilter
- spanner
- riem
- multifilter
- ruitenspr
- olie 6 L 5W40
- hulpmat
totaal 455 > 550 incl
APK uitvoeren (gratis incl in beurt)
- filterelement 31370161 25 > 30 incl
- forte dieselfuel conditioner 17 > 21 incl
- afmeldkosten 5 > 6
- ROETMETING 46 > 56 incl
- brandstoffilter (evenals interieur en luchtfilter doe ik dat gewoon elk jaar of 30k op eigen verzoek ) 56 > 68 incl
- wissers (alvast voor aankomende winter meegenomen) 40 > 49 incl
Totaal incl een kleine 800 euro.
Wat ik me wel afvraag:
- als de roetmeting tegenwoordig een OBD aangelegenheid is, waarom dan nog 56 euro rekenen? (vroeguh hing ie aan een dure kast, moest warmdraaien, nulmeting en dan nog een paar keer volgas.... dan kan ik nog ietsje begrijpen... maar dit?)
Maar goed, als ik weer een jaar kan rijden, doen we het er maar voor.
BTW in de zomer nog wel een temp sensor vervangen in de uitlaat rond de kat, schijnt vaker voor te komen. Heeft ca 200 euro gekost.
Verder best tevreden tot op heden.
De originele 18" Michelin HP Tour lattitudes zitten er nog om, waarmee ik reeds bijna 70kkm heb gereden (naast de 30kkm 17" WINTRACK die inmiddels aan de grens zitten: een slechte prestatie qua slijtage m.i. maar eerlijk is eerlijk, ze rijden strak en hebben veel grip)
Zo, doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.
Geplaatst: 21.10.2013 - 10:22
door xc-men
Sanco, Ojee , wat hebben ze nu met je wagen gedaan, olie 6 L 5W40!!!
er moet volgens mij 5W30 of 0W30 in.
Diesel engines
5 cyl/18,000 miles service interval ACEA A5/B5
Recommended oil:
1) Castrol SLX Professional Longtec for
Volvo cars A5/B5 0W-30
Geplaatst: 21.10.2013 - 10:51
door sanco
Is de omschrijving op factuur XC-men. Wat er werkelijk in zit, weet ik natuurlijk ook niet, maar vermoed wel dat het uit een groot vat komt
Ik ga er vanuit dat men weet wat men doet en dat het dus ook voldoet aan de eisen.... (....hoop ik dan maar....)
Geplaatst: 21.10.2013 - 11:35
door xc-men
sanco schreef:Is de omschrijving op factuur XC-men. Wat er werkelijk in zit, weet ik natuurlijk ook niet, maar vermoed wel dat het uit een groot vat komt
Ik ga er vanuit dat men weet wat men doet en dat het dus ook voldoet aan de eisen.... (....hoop ik dan maar....)
Ik zou het toch maar eens navragen, De D5 motoren van Volvo zijn erg gevoelig voor de juiste type motor Olie. Met de verkeerde Olie kan je na 150.000K de motor naar de sloop brengen. 5W40 is zeker niet goed.
Geplaatst: 21.10.2013 - 11:47
door MarioC70
Snap ook dat ze voor die prijs de apk gratis doen..apk is namelijk hetzelfde als een onderhoudsbeurt,met kijkt dan immers ook alles na,die roetmeting klopt in ieder geval niet.
Dat is betalen voor iets wat ze niet doen.
Geplaatst: 27.10.2013 - 20:24
door Rob@XC70
Schrok net even van xc-men vwb de olie. Opgezocht en gelukkig hebben ze in mijn XC 5,5 ltr. 5W30 gedaan.
Geplaatst: 27.10.2013 - 22:13
door TomXC60
ik heb een tijdje terug een topic op de XC60 forum aangemaakt, misschien wel interessant hier, ik kwam erop uit dat het in belgie tot 25% goedkoper is om je Volvo te onderhouden.
Onderhoudsbeurt kost rond de 367euro op een 60000 km beurt, ik heb toen mijn achterste schijven en remmen laten vervangen wat toen 326euro koste.
De agregatenriem en spanner zijn bij mij niet vervangen naar ik weet, maar ik denk dat zo iets onder garantie valt?
Ik heb rond de 95000 een oliesensor laten vervangen en mijn wagen is net voor de garantie verviel voorzien van een nieuwe linker spiegel omdat de ontdooi functie van deze niet meer werkte, voor de rest nog niets voorgehad.
Toen bij de oliepijlsensor moest ik wel de olie betalen.
Ik zit trouwens bij "van casteren" Sint Niklaas
Oeps: Update, ik heb de prijxen vernoemd ex BTW sorry, ik ben een bvba dus dat is een beetje een trekje,
Onderhoudsprijzen vind je trouwens hier

* Wisselstukken, olie, werkuren, controles, testrit en btw inbegrepen in de prijs. De vermelde tarieven zijn indicatieve richtprijzen en gelden enkel in Belgiƫ vanaf 01/07/2013. Daarom dient u de exacte specificaties en prijzen te bespreken met uw lokale Volvo-verdeler.
Opmerking: Wijzigingen in specificaties en prijzen voorbehouden. Alle genoemde prijzen kunnen te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Eventueel bijkomende en noodzakelijke vervangingen bijvullingen zoals remblokken of wisserbladen zijn niet in deze prijzen opgenomen.
** Indien u minder dan de gebruikelijke service-interval van 20.000 km per jaar of 30.000 km per jaar rijdt dan geldt de jaarlijkse onderhoud als service-interval.
Update 2.0
Na 100000 km zijn de prijzen, (In nederland, Volvo rijden is ivm importkosten goedkoper in Belgie)
120000 = 520 Euro NL (Be 428 Euro)
150000 = 385 Euro NL (Be 371 Euro)
180000 = 1005 Euro (distirbutieriem) ( Be rond de 870 Euro met ondehoudsbeurt)
210000 = 385 Euro (Be 371 Euro)
240000 = 520 Euro (Be 428 Euro)
270000 = 385 Euro (Be 371 Euro)
...(gaat zo door met dezelfde Periode)
bron:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
Geplaatst: 05.12.2013 - 09:48
door Ardenner
Ik heb net mijn V70 weggebracht voor de 180 000-beurt, dus met distributieriem.
Tevens moet de compressor van de airco vervangen worden. Ik verwacht een gepeperde factuur. Nader bericht volgt...
Geplaatst: 05.12.2013 - 21:27
door Msuidgeest
Volvo heeft een ruilsysteem en daar valt de compressor ook onder. De dealer kan daar meer over vertellen. Misschien valt de prijs dan toch nog mee ...
Geplaatst: 05.12.2013 - 23:12
door Ardenner
Wat bedoel je met een ruilsysteem?
Ik heb de auto opgehaald, maar de factuur wordt nagestuurd. Wordt vervolgd...
Geplaatst: 06.12.2013 - 16:35
door Gast
Ardenner schreef:Ik heb net mijn V70 weggebracht voor de 180 000-beurt, dus met distributieriem.
Tevens moet de compressor van de airco vervangen worden. Ik verwacht een gepeperde factuur. Nader bericht volgt...
Dat kon idd wel eens een dure worden. Heel nieuwsgierig.
Ik ben er ook bijna aan toe, maar ga het zelf doen.
Geplaatst: 07.12.2013 - 21:53
door edraket
Heb je de riem er niet bij onderhandeld Alex?
Geplaatst: 12.12.2013 - 09:14
door mehrzahl
Dat hoor je wel vaker, dat de compressor bij de V70NN vervangen moet worden...zwak punt?
Geplaatst: 12.12.2013 - 20:22
door Gast
edraket schreef:Heb je de riem er niet bij onderhandeld Alex?
Particulier gekocht.
Re: Onderhoudskosten Volvo
Geplaatst: 10.02.2015 - 19:33
door Ardenner
Deze week heb in de 210 000-kilometerbeurt laten doen, bij mijn vaste dealer Sonama in Messancy (B)
De kosten bedroegen 259,53. Het stelde ook niet veel voor: gebruikelijke controles plus, olie, koelvloeistof en filters.
Maar ik moet wel terugkomen voor de vervanging van de voorgloeibougies (heten die zo in het Nederlands?), de achteruitrijradar (die werkt totaal niet meer) en de handgreep van de dubbele bodem van de laadruimte (ik begrijp nu waarom die bij Mercedes van metaal is en niet van plastic).
In totaal gaat me dat nog 469 EU kosten.
Re: Onderhoudskosten Volvo
Geplaatst: 17.01.2016 - 16:25
door Ardenner
Afgelopen week heb ik de 240 000-kilometerbeurt laten doen, bij Sonama in Messancy (B).
Dit keer mocht ik 925,55 aftikken. Bijzonderheden: remschijven achter, ruitenwisserset, nieuwe accu, 1 lampje in koplamp vervangen. Grappig detail van dat laatste: lampje kost 1,79, arbeidsloon 14 euro
