Pagina 6 van 14
Geplaatst: 15.03.2009 - 19:17
door toppertje
dreday schreef:hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur en hebben het stervens druk
mvg dre
de nederlandse taal is niet je sterkste kant zie ik.

Geplaatst: 15.03.2009 - 20:38
door dreday
hallo
ja ik weet het toppertje.
maar ik schaam me er ok niet voor durf daar eerlijk vooruit te komen.
gelukkig heb ik andere specialiteiten.
mvg dre
Geplaatst: 15.03.2009 - 21:00
door liquid_force
24AB2 schreef:
die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...
Geplaatst: 15.03.2009 - 21:37
door menjo
Met 2600 zou ik eerlijk gezegd ook nog geen Volvo rijden, maar ieder moet voor zich bepalen hoeveel van zijn inkomen hij aan een auto spendeert. Zelf ga ik naar de dealer omdat het toch wel een gevoel van zekerheid geeft wat betreft mobiliteit. Ik kan me best voorstellen dat als je 10000 of minder km per jaar rijdt je het gevoel krijgt dat je wel erg duur uit bent met 1 grote beurt per jaar. Wat dat betreft heb ik best wat ideeen voor het "Service op Maat" idee van VolvoMafia, misschien is het interessant daar een apart topic over te maken?
Geplaatst: 15.03.2009 - 22:16
door 24AB2
liquid_force schreef:24AB2 schreef:
die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...
spijtig dat U er zo over denk
weleens bij stilgestaan dat diezelfde 22 jarige in een situatie kan verkeren dat hij/zij per maand netto meer over houdt dan U ?
weleens er aan gedacht dat er eveneens mensen zijn die een auto tevens als hobby zien
( mijn hobby kost mij klauwen vol geld en daar heb ik geen enkel probleem mee , daar is het tenslotte een hobby voor )
Geplaatst: 15.03.2009 - 22:21
door Paul
Ja je hebt ook mensen die naar Albert Heijn gaan en mensen die naar de Aldi gaan.... En daardoor natuurlijk Netto meer aan over houden.
Overigens klopt je punt, want in sommige gevallen verdien je meer, ga je groter huis wonen en heb je grotere hypotheek last. Vervolgens ga je een Masserati kopen en moet hij naar de garage en vraagt hij 4500 euro voor nieuwe remmen (per stuk) tsja...
Geplaatst: 16.03.2009 - 07:59
door mad
VolvoMafia schreef:
Laten we het eens anders gaan stellen: wat willen jullie dat de dealer jullie kan leveren? Wij zijn bezig met een project wat "Service op Maat" heet, we zijn daar pilotdelear voor en hebben op korte termijn daar een speciale ruimte voor ingericht. In die ruimte kunnen eigenaren samen met een technicus de auto op de brug zetten en kijken wat er echt aan onderhoud nodig is. Zeker als je heel weinig km's rijdt kan dat erg interessant zijn.
Dit vind ik een goed plan.. maar om daar een speciale ruimte voor in te richten is me teveel van het goede...
Geplaatst: 16.03.2009 - 08:04
door mad
toppertje schreef:dreday schreef:hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur en hebben het stervens druk
mvg dre
FANTASTISCH TOCH?

Helaas zijn jullie stervensdruk, dus kom ik maar niet. Dertig euro per uur is een mooie prijs :roll:
Suc7 met de business! Vrijheid blijheid...
Geplaatst: 16.03.2009 - 08:39
door bart simpson
Kan me nog goed de discussie herinneren die een klant ooit voerde over het vervangen van een distributieriem bij 150.000km, kan me de woorden "onzin", "geldklopperij" en "oplichting" daarbij ook nog goed herinneren, lang verhaal kort, het vervangen mocht niet, hij tekende de werkorder ook voor die beslissing, 5000km erna was het over a raison van € 3.500,-- (tijdje terug alweer) toen waren we alweer oplichters, goed is het toch nooit
Geplaatst: 16.03.2009 - 08:49
door euerw
het is een keuze, die je zelf kan maken (prive)
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:03
door plim
Ja Bart, dat heb ik ook wel eens meegemaakt! Ik had een auto geleend (ik zou die week gaan trouwen en had toen zelf geen auto) van het bedrijf waar ik werkte , maar ik moest de auto nog wel even ophalen bij de Hyundai dealer. De auto had juist onderhoud gehad. Die avond besloten mijn toekomstige echtgenote en ik om onszelf eens te trakteren op een lekker ijsje op het Vrijthof in Maastricht. Op het ritje van Maastricht terug naar Eindhoven liet ik bij knooppunt Leenderheide, met de stoplichten in zicht het gas los, waarop er een mooi ratelgeluid onder de motorkap vandaan kwam: distributieriem gebroken. De motor was helemaal in de soep en er was voor naar ik meen meer dan 5000 gulden schade aan de auto.
Wat bleek nu: de boekhouder, die ook "wagenparkbeheerder" was had in al zijn wijsheid besloten dat alleen bepaalde zaken door de garage mochten worden uitgevoerd, omdat de auto toch al bijna verkocht moest worden. De distributieriem, die kennelijk al aan vervanging toe was, kon nog wel 10000km mee. Ik weet nog goed dat de boekhouder toen vond dat het de schuld van de dealer was, want die had alleen gedaan wat hij gezegd had te doen. De dealer was akkoord gegaan met ander dan regulier onderhoud (volgens het schema).
Lang verhaal kort: de rechter was het met de dealer eens.
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:17
door Walter
dreday schreef:hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur
mvg dre
jaja dus de dealer mag de vuile was opruimen? Vriendelijke geste! En tussendoor even reclame maken...
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:20
door Walter
liquid_force schreef:24AB2 schreef:
die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...
Helemaal mee eens. Ik wil ook vrijstaand wonen, minimaal 600kub met 3hectare grond in de randstad maar dat gaat niet echt...
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:21
door Walter
24AB2 schreef:liquid_force schreef:24AB2 schreef:
die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...
spijtig dat U er zo over denk
weleens bij stilgestaan dat diezelfde 22 jarige in een situatie kan verkeren dat hij/zij per maand netto meer over houdt dan U ?
weleens er aan gedacht dat er eveneens mensen zijn die een auto tevens als hobby zien
( mijn hobby kost mij klauwen vol geld en daar heb ik geen enkel probleem mee , daar is het tenslotte een hobby voor )
hobby mag inderdaad geld kosten. Maar wat is het probleem als hij met een lager inkomen netto meer overhoud? Dan kan ie toch ook meer besteden bij de dealer? U spreekt u zelf een beetje tegen.
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:28
door Walter
24AB2 schreef:hoop dat U zich realiseerd dat ook ondergetekene het belang van een dealer kent / erkent
Zo klinkt het niet. De dealer moet alles gratis verzorgen en maar subsidie aanvragen alszijnde een stichting?
24AB2 schreef:
1 : als ondernemer zorgt U er voor dat mensen een baan en derhalve een naar ik mag aannemen redelijk bestaan hebben
2 : U zorgt dat de benodigde kennis en materialen etc voorhanden zijn
( ongetwijfeld zult U mensen in dienst hebben die aan een specifiek geluidje al kunnen herkennen wat het probleem is )
3 : en ja , vanuit nabije omgeving weet ik ook dat een zaak runnen geen sinecure is , dus laat de buitenstaander daar niet te licht over denken
Ben zelf geen ondernemer hoor, ben gewoon in loondienst. Maar mijn werkgever verzorgt graag het bovenstaande. Maar als u vanuit nabije omgeving weet dat het geen sinecure is, realiseert u zich vast ook wel dat het gaat om serieuze kostenposten.
24AB2 schreef:
U gaf zelf al een pilot project aan
goed dat er over dit soort zaken word nagedacht maar geeft het eveneens niet aan dat men zich realiseert dat er iets dient te veranderen ?
Zoals Ben al aangeeft moet een goed ondernemer continu inspelen op de markt. En de autobranche lijkt me haast één van de meest enerverende branches.
Wat ik mis in uw reacties is een stukje advies. In mijn vorige post vraag ik u ons te assisteren door reeël aan te geven wat er dan moet veranderen. Met alleen roepen "dat ut nie goed is" kunnen we weinig.
Geplaatst: 16.03.2009 - 09:59
door bart simpson
plim schreef:Ja Bart, dat heb ik ook wel eens meegemaakt! Ik had een auto geleend (ik zou die week gaan trouwen en had toen zelf geen auto) van het bedrijf waar ik werkte , maar ik moest de auto nog wel even ophalen bij de Hyundai dealer. De auto had juist onderhoud gehad. Die avond besloten mijn toekomstige echtgenote en ik om onszelf eens te trakteren op een lekker ijsje op het Vrijthof in Maastricht. Op het ritje van Maastricht terug naar Eindhoven liet ik bij knooppunt Leenderheide, met de stoplichten in zicht het gas los, waarop er een mooi ratelgeluid onder de motorkap vandaan kwam: distributieriem gebroken. De motor was helemaal in de soep en er was voor naar ik meen meer dan 5000 gulden schade aan de auto.
Wat bleek nu: de boekhouder, die ook "wagenparkbeheerder" was had in al zijn wijsheid besloten dat alleen bepaalde zaken door de garage mochten worden uitgevoerd, omdat de auto toch al bijna verkocht moest worden. De distributieriem, die kennelijk al aan vervanging toe was, kon nog wel 10000km mee. Ik weet nog goed dat de boekhouder toen vond dat het de schuld van de dealer was, want die had alleen gedaan wat hij gezegd had te doen. De dealer was akkoord gegaan met ander dan regulier onderhoud (volgens het schema).
Lang verhaal kort: de rechter was het met de dealer eens.
de moraal van het verhaal, doe je als dealer onderhoud conform een fabrieksschema (met bijbehorende onderdelenmenu's) wordt je door een zekere rijdersgroep in deze topic al snel een oplichter bevonden en doe je onderhoud zoals een klant meent dat het moet en gaat het onverhoopt fout ben je het ook, vraag me af welke vorm van "oplichting" deze lieden zelf beoefenen.
Geplaatst: 16.03.2009 - 10:20
door euerw
mijn ervaring(de mijne dus), een in dienst zijnde monteur bij een groter bedrijf is meestal minder klant betrokken en laat eerder steken vallen, dus dan moet er een werkplaats chef rond lopen voor de nacontrole op het werk, een merk-specialist is meestal meer betrokken(mijn mening) en zal proberen meer betrokken te zijn als een loondienst monteur.
mijn garage heeft meer ervaring op auto`s met meer km`s, zelf de Volvo dealer komt er voor advies daarop.
p.s: deze maakt ook gebruik van de Volvo systemen en onderdelen
Geplaatst: 16.03.2009 - 10:51
door Ben
De dealer kent de auto doorgaans het best. Daar heeft hij namelijk cursussen voor gevolgd.
Had hier ooit een klant die zijn beklag kwam doen over de koplampconstructie van een V50, zijn universele garagist had een lampje moeten vervangen en hij had een rekening gehad van € 250,-- ex de btw, er moest namelijk nogal wat gedemonteerd worden en dat kostte behoorlijk wat tijd volgens de garagist.
Ik heb de man zelf even laten zien dat als het tegenzat het misschien wel 3 minuten zou gaan duren..... die is nooit meer teruggegaan naar die universele garage.
Geplaatst: 16.03.2009 - 11:23
door euerw
had het ook niet over een uni.garage, maar ik moet toegeven dat ik ook hier in de woonplaats een mindere ervaring heb gehad met een zgn volvo spec. die niet eens wist hoe de bi-fuel werkte en niet in staat was om een achterklep juist te maken plaatsen, vandaar de keuze om dan maar geen risico te nemen en iets verder te rijden (Nuland).
betreft dealers zoals bekend zijn er goede en minder goede.
Ben, je kan wel een cursus volgen maar dat is niet altijd waterdicht, ervaring geloof ik meer in
Geplaatst: 16.03.2009 - 11:47
door mad
Lieve mensen, we hebben die kleine bedrijfjes en pseudo-Volvo-specialisten toch nodig om het kaf van het koren te scheiden?
Ik ga naar MIJN dealer, mensen met jarenlange ervaring. Punt uit. Weet ik 99% zeker dat het goed is en die 1% mag van mij.
Hallo Dré Day:
En bestaat er een nivomat c.q. schokdemper-revisiebedrijf of kunnen jullie dat?