Pagina 6 van 11

Geplaatst: 03.11.2009 - 01:31
door Frumpy
Bij een vakgarage betaal je voor die hele klus (stuurhuis, de- en montage, uitlijnen) hetzelfde wat de dealer alleen al voor het stuurhuis vraagt.
Als ze inderdaad 875 Euro voor het stuurhuis/1422 Euro voor het totaal rekenen, zou ik het wel weten.

Geplaatst: 03.11.2009 - 10:13
door bartv70
Als je op http://www.hbase.nl/ en je kenteken invult dan zie je dat een stuurhuis rond de €530,- kost (ex BTW), dus rond de € 600,- incl., da's al een verschil van bijna €300,- op het onderdeel!!!!

Geplaatst: 03.11.2009 - 10:23
door 945i
We kunnen bijna Lakeman er op afsturen!

Geplaatst: 03.11.2009 - 13:01
door Oceanracer
We zitten hier weer appels met peren te vergelijken!

Geplaatst: 03.11.2009 - 19:31
door Gast
Oceanracer schreef:We zitten hier weer appels met peren te vergelijken!
Hoezo? Stuurhuis is stuurhuis.
Kan mij niet voorstellen dat daar grote verschillen in zitten.
Zou mij niet verbazen als deze van dezelfde fabriek komen.
Volvo bouwt namelijk geen stuurhuizen.

Geplaatst: 03.11.2009 - 20:02
door Oceanracer
Volvo zal een Era :?: stuurhuis plaatsen, denk je?

Geplaatst: 03.11.2009 - 22:06
door bartv70
Denk het niet, maar de originele onderdelen (niet alleen stuurhuizen) zijn ook niet altijd allemaal geweldig van kwaliteit...toch.

Geplaatst: 03.11.2009 - 22:29
door Gast
Oceanracer schreef:Volvo zal een Era :?: stuurhuis plaatsen, denk je?
Tja, wat Volvo er aan stuurhuis onder zet is nu ook niet om over naar huis te schrijven. :wink:

Geplaatst: 03.11.2009 - 22:57
door Oceanracer
Mijn stuurhuis is prima... Zou er (ook) Era op staan? Doet mij aan smeerkaas denken. :lol:

Geplaatst: 03.11.2009 - 23:13
door bartv70
Jaja en als je moet betalen denk je "ik rij in een goudkuipje" :(

Geplaatst: 04.11.2009 - 13:50
door Frumpy
Even voor alle duidelijkheid, ERA is een remanufacturer, en geen manufacturer.
Je krijgt dus in principe een origineel, gereviseerd stuurhuis met 24 maanden garantie. Niks mis mee, toch?

Geplaatst: 04.11.2009 - 14:58
door bartv70
Goed gereviseerd kan zelfs beter zijn als origineel, maar geen enkele fabrikant of aanverwante organisatie zal dat, om begrijpelijke redenen, be/er-kennen.

Geplaatst: 04.11.2009 - 15:05
door Noviomagum
De onderstaande citaten wil ik in dit kader niet onvermeld laten..
Verder heb ik contact gehad met een medewerker van Hydroline powersteering (www.hydroline.nl). Toen ik V70 en stuurhuis noemde, wist hij direct over welke klacht ik het had! Hij heeft éénmaal een stuurhuis van een S60 opengemaakt in een poging om dit te reviseren, maar volgens hem kon hij absoluut niet garant staan voor een goed en blijvend resultaat. Hij gaf aan dat elk bedrijf dat beweert om een stuurhuis van een V70 (type ZF) goed te kunnen reviseren klinkklare onzin verkoopt! Flushen van en reinigingsmiddel toevoegen aan het stuurhuis zou al helemaal niets opleveren. Zijn advies is om een nieuw stuurhuis (de gemodificeerde variant!) te monteren.
Citaat van Hydroline Powersteering (www.hydroline.nl).

Terug naar af.

Dat is het idee achter een zorgvuldige revisie van een stuurbekrachtiging. Terug naar de betrouwbaarheid die het stuurhuis bezat toen het voor het eerst op uw auto werd gemonteerd.

U koopt op diverse plaatsen tegenwoordig een zogenaamd ruilstuurhuis. En wat is er dan aan zo'n stuurhuis gedaan om te waarborgen dat u er weer jaren probleemloos mee sturen kan?

"de grootste ruilvoorraad direct beschikbaar" betekent soms dat er een groot aantal incourante stuurhuizen liggen die door de te lange rust alweer onderweg naar ellende zijn. Het conditioneren van een stuurhuis dat niet binnen een paar maanden in gebruik wordt genomen is een moeilijke zaak.

Geplaatst: 04.11.2009 - 18:10
door bartv70
V70_D5_AWD schreef:De onderstaande citaten wil ik in dit kader niet onvermeld laten..
Zijn advies is om een nieuw stuurhuis (de gemodificeerde variant!) te monteren.
Het feit dat er een gemodificeerde variant lijkt te zijn geeft aan dat de fabrikant weet dat de vorige kwalitatief niet voldeed.
Diezelfde fabrikant zou klanten coulance moeten geven bij reparatie.

Geplaatst: 04.11.2009 - 19:41
door Oceanracer
Blijkt dus toch dat we hier appels met peren zitten te vergelijken. :-)

Een gebruikt exemplaar is natuurlijk iets heel anders dan een splinternieuwe. Ik ga hier geen pijnlijke ETM-discussie oprakelen, maar ik wou het als voorbeeld toch maar even noemen... Het is een keuze: Goedkoper maar met risico of duurder en in één keer van je probleem af.

Geplaatst: 05.11.2009 - 22:13
door Noviomagum
Als een specialist die stuurhuizen maakt en reviseert voor rally en racerij expliciet aangeeft dat revisie van een stuurhuis van een S60/V70 niet mogelijk is, dan kan ik alleen maar zeggen 'een gewaarschuwd mens telt voor twee'; oftewel goedkoop zou wel eens duurkoop kunnen zijn. Doe uw voordeel met deze informatie.

Geplaatst: 06.11.2009 - 04:27
door Frumpy
V70_D5_AWD schreef:Als een specialist die stuurhuizen maakt en reviseert voor rally en racerij expliciet aangeeft dat revisie van een stuurhuis van een S60/V70 niet mogelijk is
Vreemd genoeg is het reviseren van Hydroline wel de core business, en biedt ook een heel scala aan gereviseerde stuurhuizen voor alle merken, waaronder ook een hele waslijst van alle Volvo's.
En zou dat zijn omdat revisie niet mogelijk is? :roll:
Hydroline steekt zichzelf veren in de reet, en zeikt, als het zo is als jij beweert, andere revisiebedrijven af. Meer dan dat is het niet, en dit fenomeen is in de autobranche heel herkenbaar.

Hun slogan:
Wij bieden u niet zomaar twee jaar garantie op onze ruilstuurhuizen.
Ach ja, zoals ik al eerder schreef, ook ERA geeft een garantie op ruilstuurhuizen van twee jaar.

Geplaatst: 06.11.2009 - 08:43
door bartv70
HIER staan al die, volgens Hydroline, niet te reviseren stuurhuizen.
Let wel, ze zegen dat het niet kan maar hebben wel een hele lijst op hun site staan!!!!!!Ze redeneren nogal krom

Geplaatst: 07.11.2009 - 11:34
door edraket
Beetje onvolledig lijstje lijkt me.Ik denk niet dat de D5 een ander stuurhuis heeft dan de TDI of benzine modellen.

Geplaatst: 09.11.2009 - 20:12
door Noviomagum
Vreemd genoeg is het reviseren van Hydroline wel de core business, en biedt ook een heel scala aan gereviseerde stuurhuizen voor alle merken, waaronder ook een hele waslijst van alle Volvo's.
En zou dat zijn omdat revisie niet mogelijk is?
Hydroline steekt zichzelf veren in de reet, en zeikt, als het zo is als jij beweert, andere revisiebedrijven af. Meer dan dat is het niet, en dit fenomeen is in de autobranche heel herkenbaar.
HIER staan al die, volgens Hydroline, niet te reviseren stuurhuizen.
Let wel, ze zegen dat het niet kan maar hebben wel een hele lijst op hun site staan!!!!!!Ze redeneren nogal krom
--> Het bovenstaande is inderdaad in tegenspraak met wat mij telefonisch is verteld door een medewerker van Hydroline. Ik heb destijds gevraagd of hij er heil in zag om een stuurhuis voor een V70 te reviseren en wat hiervan de kosten zouden zijn. Als je dan vervolgens de reactie krijgt dat Hydroline dit voor een stuurhuis van een V70 MY 2005 niet ziet zitten omdat de kwaliteit niet gewaarborgd kan worden, dan lijkt mij dat een duidelijk signaal. Vooral ook omdat de medewerker adviseerde om een nieuw stuurhuis (de gemodificeerde variant) te laten monteren! Het is per slot van rekening hun business om stuurhuizen te maken en te repareren. Niets is wat het lijkt, kennelijk. Wie het weet, mag het zeggen!

Groet,


Paul