Vakantieperikelen...

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Als die stofhoezen er op zitten, kun je meteen je onderschrift aanpassen... :P
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Tarman T schreef:
Goed, fijn is dus wel dat ik straks voor plm 120 euro rondom alle klauwen opgeknapt heb!
Niet te hard roepen voordat je klaar bent en alles werkt :-$
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het is natuurlijk het simpelste om de garage of monteur als schuldige aan te wijzen,het scheurtje kan ook na de reparatie ontstaan zijn.
Die rubbers scheuren regelmatig,vaak door onkunde,omdat met niet weet hoe de remzuigers terug gesteld moeten worden.
Je ziet dat probleem vaak bij doe het zelfmonteurs die niet weten hoe een en ander in elkaar steekt.
Ze zijn trouwens los te leveren die rubbers,dat is het probleem niet,bij veel inwendige roest is het beter de complete unit te vervangen.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ramon&Ramon,
Die rubbers scheuren regelmatig,vaak door onkunde,omdat met niet weet hoe de remzuigers terug gesteld moeten worden.
Heb je nog tips? :D Mijns inziens kan je ze voorzichtig terug duwen door met een tang die groot genoeg is de zuiger naar binnen te werken. Verder nog tips? Jij bent volgens mij een van de wijnige die het nl wel weet!

Ramon&Ramon,
Het is natuurlijk het simpelste om de garage of monteur als schuldige aan te wijzen,het scheurtje kan ook na de reparatie ontstaan zijn.
Ik denk niet dat dit met het vernieuwen van remblokken en schijven nog geen 5000 km terug over het hoofd gezien kon worden, maar dat is mijn mening. Maar wat ik echt niet snap is dat ze zeggen dat je ze niet reviseren KAN... Terwijl dit dus wel kan!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Hey Thijs, Die set, is dat origineel Volvo?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Origineel ATE. En ATE wordt door Volvo gebruikt. Dus origineel Volvo ja!

(Daarom verbaas ik me zo dat de dealer hier niets mee kan!)
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Tarman T schreef:Geen dealer meer aan mijn auto tenzij ik het zelf echt niet kan! Rukkers zijn het. Beweren dat het niet te reviseren is en alleen mogelijk is om de gehele remtangen te vernieuwen. Echt pissig ben ik!!!

Je kunt het ook anders zien. Als je weet wat het gemiddelde uurloon is bij een dealer, zou het vervangen van die rubbers alsnog een dure grap gaan worden. Dan is het verstandiger om gewoon de complete klauw te vernieuwen. Geen gepruts met ouwe meuk, maar een mooie verse klauw monteren en klaar.


Hoe dan ook, succes met het reviseren :wink:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

elianmars, Bedankt voor de link! Deze prijzen zijn vrij algemeen. Maar bij de dealer vroegen ze 250 euro per stuk! Nou, dat zijn heel wat arbeidsuurtjes om een klauw te reviseren. Dat zou dus voor minder moeten kunnen dan.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Tarman T, doe je ons dan ook weer een fotoverslag toekomen? Dan kunnen we het in het vervolg allemaal zelf doen! :P
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Uiteraard! Tenzij mijn handen TE vies zijn om de camera beet te pakken, haha!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Een tip:

Doe dunne maar stevige latex (chirurgen)handschoenen aan.
Na afloop, handschoentjes uit, en je handen zijn schoon.
Beter voor je huid ook die troep.
http://www.superhandschoen.nl/index.php?cid=3

Neem ze licht gepoederd, anders heb je ook nog van die klamme handjes na afloop.
Ik gebruik ze overal voor, remblokken wisselen, beurtje, zelfs olie bijvullen , maar ook muurtje verven thuis, garage of zolder opruimen....ideaal! Nooit smerige handen meer

Neem geen kunstof.....dit lost op in diverse vloeistoffen, zoals thinner, remoplosser etc.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

@Wim: die KMstand van de 945 Polar in jouw signature, is dat een type-fout?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

@Wim: die KMstand van de 945 Polar in jouw signature, is dat een type-fout?
Nee, is geen typefout. Waren de werkelijke km toen ik hem inruilde voor de V70 classic.

Ik reed vrij veel voor mijn werk door bijna heel Europa....en:
Ik heb ruim 1 jaar in Brindisi (uiterste zuiden van Italië) gewoond, en reed elke 2-3 weken een lang weekend naar Nederland. Was toch 6000 km plus daar veel WW verkeer, 1 x per week dagje naar Rome (1500 km)

Een fantastische auto, met toen nog steeds de originele koppeling, bak en motor. Helaas waren toen de kleppen uitgesteld, (ik reed al met extra plaatjes, dus een andere cylinderkop) dynamo en waterpomp werden slecht, accu ook de langste tijd gehad, en toen de LPG pomp in de tank er mee op hield, was de druppel. Om alles netjes te krijgen was me te veel, dus de classic kwam in beeld.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”