Pagina 6 van 6

Geplaatst: 12.09.2010 - 22:18
door VolvoRob
Als die stofhoezen er op zitten, kun je meteen je onderschrift aanpassen... :P

Geplaatst: 12.09.2010 - 23:35
door elianmars
Tarman T schreef:
Goed, fijn is dus wel dat ik straks voor plm 120 euro rondom alle klauwen opgeknapt heb!
Niet te hard roepen voordat je klaar bent en alles werkt :-$

Geplaatst: 12.09.2010 - 23:44
door Ramon&Ramon
Het is natuurlijk het simpelste om de garage of monteur als schuldige aan te wijzen,het scheurtje kan ook na de reparatie ontstaan zijn.
Die rubbers scheuren regelmatig,vaak door onkunde,omdat met niet weet hoe de remzuigers terug gesteld moeten worden.
Je ziet dat probleem vaak bij doe het zelfmonteurs die niet weten hoe een en ander in elkaar steekt.
Ze zijn trouwens los te leveren die rubbers,dat is het probleem niet,bij veel inwendige roest is het beter de complete unit te vervangen.

Geplaatst: 13.09.2010 - 08:13
door Thijs
Ramon&Ramon,
Die rubbers scheuren regelmatig,vaak door onkunde,omdat met niet weet hoe de remzuigers terug gesteld moeten worden.
Heb je nog tips? :D Mijns inziens kan je ze voorzichtig terug duwen door met een tang die groot genoeg is de zuiger naar binnen te werken. Verder nog tips? Jij bent volgens mij een van de wijnige die het nl wel weet!

Ramon&Ramon,
Het is natuurlijk het simpelste om de garage of monteur als schuldige aan te wijzen,het scheurtje kan ook na de reparatie ontstaan zijn.
Ik denk niet dat dit met het vernieuwen van remblokken en schijven nog geen 5000 km terug over het hoofd gezien kon worden, maar dat is mijn mening. Maar wat ik echt niet snap is dat ze zeggen dat je ze niet reviseren KAN... Terwijl dit dus wel kan!

Geplaatst: 13.09.2010 - 08:33
door V70/2.4D/2003
Hey Thijs, Die set, is dat origineel Volvo?

Geplaatst: 13.09.2010 - 09:01
door Thijs
Origineel ATE. En ATE wordt door Volvo gebruikt. Dus origineel Volvo ja!

(Daarom verbaas ik me zo dat de dealer hier niets mee kan!)

Geplaatst: 13.09.2010 - 09:25
door elianmars
Tarman T schreef:Geen dealer meer aan mijn auto tenzij ik het zelf echt niet kan! Rukkers zijn het. Beweren dat het niet te reviseren is en alleen mogelijk is om de gehele remtangen te vernieuwen. Echt pissig ben ik!!!

Je kunt het ook anders zien. Als je weet wat het gemiddelde uurloon is bij een dealer, zou het vervangen van die rubbers alsnog een dure grap gaan worden. Dan is het verstandiger om gewoon de complete klauw te vernieuwen. Geen gepruts met ouwe meuk, maar een mooie verse klauw monteren en klaar.


Hoe dan ook, succes met het reviseren :wink:

Geplaatst: 13.09.2010 - 09:55
door Thijs
elianmars, Bedankt voor de link! Deze prijzen zijn vrij algemeen. Maar bij de dealer vroegen ze 250 euro per stuk! Nou, dat zijn heel wat arbeidsuurtjes om een klauw te reviseren. Dat zou dus voor minder moeten kunnen dan.

Geplaatst: 13.09.2010 - 10:24
door V70/2.4D/2003
Tarman T, doe je ons dan ook weer een fotoverslag toekomen? Dan kunnen we het in het vervolg allemaal zelf doen! :P

Geplaatst: 13.09.2010 - 10:37
door Thijs
Uiteraard! Tenzij mijn handen TE vies zijn om de camera beet te pakken, haha!

Geplaatst: 13.09.2010 - 11:23
door wim de jong
Een tip:

Doe dunne maar stevige latex (chirurgen)handschoenen aan.
Na afloop, handschoentjes uit, en je handen zijn schoon.
Beter voor je huid ook die troep.
http://www.superhandschoen.nl/index.php?cid=3

Neem ze licht gepoederd, anders heb je ook nog van die klamme handjes na afloop.
Ik gebruik ze overal voor, remblokken wisselen, beurtje, zelfs olie bijvullen , maar ook muurtje verven thuis, garage of zolder opruimen....ideaal! Nooit smerige handen meer

Neem geen kunstof.....dit lost op in diverse vloeistoffen, zoals thinner, remoplosser etc.

Geplaatst: 13.09.2010 - 15:43
door VolvoRob
@Wim: die KMstand van de 945 Polar in jouw signature, is dat een type-fout?

Geplaatst: 14.09.2010 - 16:37
door wim de jong
@Wim: die KMstand van de 945 Polar in jouw signature, is dat een type-fout?
Nee, is geen typefout. Waren de werkelijke km toen ik hem inruilde voor de V70 classic.

Ik reed vrij veel voor mijn werk door bijna heel Europa....en:
Ik heb ruim 1 jaar in Brindisi (uiterste zuiden van Italiƫ) gewoond, en reed elke 2-3 weken een lang weekend naar Nederland. Was toch 6000 km plus daar veel WW verkeer, 1 x per week dagje naar Rome (1500 km)

Een fantastische auto, met toen nog steeds de originele koppeling, bak en motor. Helaas waren toen de kleppen uitgesteld, (ik reed al met extra plaatjes, dus een andere cylinderkop) dynamo en waterpomp werden slecht, accu ook de langste tijd gehad, en toen de LPG pomp in de tank er mee op hield, was de druppel. Om alles netjes te krijgen was me te veel, dus de classic kwam in beeld.