Pagina 6 van 10
Geplaatst: 03.01.2010 - 17:18
door Ramon&Ramon
Nee
Geplaatst: 03.01.2010 - 17:28
door s3wage
Laatst zijn bij mij de kleppen gestelt en de distributieriem vervangen maar hij heeft de waterpomp niet vervangen ?
Is het slim dit alsnog te doen Ramon ?
Geplaatst: 04.01.2010 - 19:42
door Carfreak
Ik ben blij dat ik op voorhand al aangaf redelijk a-technisch te zijn
Maar enfin, we gaan zien hoe het met mijn waterpomp gaat lopen. De monteur geeft aan dat je het kunt horen als de waterpomp de geest geeft. Een ratelend geluid. Als je dat geluid hoort moet je de pomp sowieso vervangen. (Laat me raden, weer zo'n broodje

)
1 ding is zeker, bij het dealerschap hier in Twente vervangt men de pomp niet bij km stand 150.000/ 160.000km. Volvorijders die niet op dit forum kijken rijden dus allemaal met een gerust hart met de oude pomp door tot de volgende distributievervanging.
Had ik maar nooit op dit forum gekeken........

Geplaatst: 04.01.2010 - 19:48
door s3wage
Bij hoeveel km,s vervangen ze de waterpomp dan wel daar bij het dealerschap Twente ?/is aan te raden ?
Geplaatst: 04.01.2010 - 20:23
door Gast
Carfreak schreef:De monteur geeft aan dat je het kunt horen als de waterpomp de geest geeft. Een ratelend geluid. Als je dat geluid hoort moet je de pomp sowieso vervangen. (Laat me raden, weer zo'n broodje

)
Tja.....
Hij misschien wel.......... maar meestal ontstaat een geluid langzaam en wen je als berijder er aan.
Dus als ie dan echt hoorbaar gaat ratelen ben je waarschijnlijk al te laat.
Grote kans dat hierdoor de spanning van de distributieriem weg is of dat de pomp vast loopt.
Het gevolg kan in ieder geval zijn dat je nokkenastandwiel zich een paar tanden verslikt
en daardoor een paar zuigers een paar kleppen voor de "kop" krijgen.
Dan staat jouw gezicht zo:
Laat je niet bang maken, jouw garage heeft ondanks jouw vragen aangegeven dat het niet nodig was.
Ik neem aan dat ze er dan ook voor staan.
Geplaatst: 05.01.2010 - 14:46
door Carfreak
s3wage schreef:Bij hoeveel km,s vervangen ze de waterpomp dan wel daar bij het dealerschap Twente ?/is aan te raden ?
Hij gaf aan dat de pompen altijd zo rond de 250.000km meegaan. We hebben het hier wel over de benzineversies he!! dus om en nabij die km stand vervangen ze de pomp.
Geplaatst: 05.01.2010 - 14:56
door bart simpson
dat is 60.000km voordat de 2e distributieriem vervangen zou moeten gaan worden
Geplaatst: 05.01.2010 - 15:07
door s3wage
Oke,wat raad jij dan aan bart ? bij 310.000 of 250.000 ? of bij de 2e distriwissel(hoop ik niet want dat is pas voor de 2e keer gebeurt bij mij zonder waterpomp wissel)
Geplaatst: 05.01.2010 - 15:09
door bart simpson
gewoon bij 160.000km meteen vervangen, die waterpomp is goedkoper dan een riem plus spanner
Geplaatst: 05.01.2010 - 20:29
door alex30
Voor drie weken terug alles laten vervangen riem rollen en waterpomp
toch een lekker idee dat alles weer nieuw is.
Auto heeft nu 240 dkm gelopen sorry gereden.
Volgens het boekje was de riem bij 180 dkm nog vernieuwd was alleen wel met potlood bij geschreven.
Bij navraag bij de dealer in Eerbeek bleken ze niets te weten van de distributie wissel.
Dus maar geen risico genomen en snel de hele boel vernieuwd.
Waarschijnlijk een mooie verkoop stunt van de garage waar ik deze auto eind 2008 kocht. Zo van nou meneer de distrbutie riem is 50 dkm geleden nog vervangen dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.
Zo zie je maar dat het niet altijd een zaak van vertrouwen hoeft te zijn.
Het trouwens geen VOLVO dealer waar ik hem kocht.
Geplaatst: 05.01.2010 - 20:30
door vincent65
Eeuwige discussie........
Vervangen die hap.
Geplaatst: 05.01.2010 - 20:32
door s3wage
Ja wel een dure hap als pas je distri vervangen is en niet de multi en waterpomp..
Geplaatst: 06.01.2010 - 16:38
door s3wage
Waneer moet je eigenlijk de multi riem vervangen ?
Geplaatst: 07.01.2010 - 00:57
door Wolfs XC
s3wage schreef:Waneer moet je eigenlijk de multi riem vervangen ?
Ik heb begrepen dat die standaard met een distributiewissel wordt meegenomen. Is bij mij ook niet gebeurt destijds :x
Geplaatst: 07.01.2010 - 12:19
door s3wage
Sjonge jonge wat een gedoe met die garages ammol zeg je moet ze daar alles voorkauwen ?
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:00
door Wolfs XC
s3wage schreef:Sjonge jonge wat een gedoe met die garages ammol zeg je moet ze daar alles voorkauwen ?
Bij sommige garages moet dat inderdaad. Te gek voor woorden!!!
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:28
door Ramon&Ramon
Er zijn dealers die de pomp alleen vervangen bij particulieren en niet bij lease auto,s,onder het mom van bezuinigen.
De leasemaatschappij geeft dus die opdracht,dus als je een ex-lease volvo koopt,altijd opletten.
Er zijn ook betrouwbare adressen,die doen wat ze beloven.
Maar ook dat wordt vaak niet in dank afgenomen.
Sommige rijders krijg je nooit tevreden,wat je ook doet.
jammer,maar helaas!
Geplaatst: 07.01.2010 - 17:54
door Wolfs XC
Dat ben ik met je eens maar bij de dealer waar ik kwam werd de pomp standaard nooit vervangen bij een benzine motor. Was onzin!
Ik denk dat de meeste mensen er in eerste instantie vanuit gaan dat ze een betrouwbaar adres hebben. Via het forum kom je er vervolgens achter dat er toch het een en ander schort aan de garage waar je altijd kwam. Dat is jammer (voor de garage ook)!
Uiteraard zijn er ook betrouwbare garages inderdaad ja die doen wat ze beloven. Gelukkig wel!
Sommige mensen krijg je inderdaad nooit tevreden.
Geplaatst: 07.01.2010 - 18:14
door s3wage
Mja veel volvo specialisten hebben ook zoiets van;als het niet stuk is lekker laten zitten,en er zijn er ook die pas bij de 3e distri wissel de waterpomp vervangen.
Maar omdat volvo officieel elke distri wissel de waterpomp mee wisselt,doen veel specialisten dat ook maar voor de zekerhijd omdat dan de hele boel toch open ligt.
Geplaatst: 07.01.2010 - 18:19
door 945i
s3wage, je zegt dat veel specialisten het niet doen, en dat veel het wel doen...wat is het nu?