Pagina 6 van 7
Geplaatst: 28.12.2009 - 15:43
door Walter
s3wage schreef:Wat kost het dan om die nieuwe software in je volvo te laten zetten ?
En kun je die software er ook weer uit laten halen als je gasklephuis toch stuk gaat en je toch een AC tronics gasklephuis erin wil of ?(omdat ACtronics en die nieuwe software niet samen gaan als ik het goed begrijp)
He lekker verwarrend allemaal,wat moet ik nu ?
Die software kost je geloof een paar tientjes, inclusief laden en testen etc. Heb het verhaal van een chef monteur, euvel zou voornamelijk software matig zijn en de ETM krijgt de schuld.
Heb je nu al klachten dan?
Geplaatst: 28.12.2009 - 15:58
door s3wage
Heb nu geen klachten maar het zal er een keer aankomen natuurlijk.
Waar kan ik dat dan laten doen voor een paar tientjes ?
Geplaatst: 28.12.2009 - 16:10
door Walter
Bij elke dealer. Tientjes-prijs is ff een gok he... Ik weet dat een AT upgrade 50 eu kost. Maar de prijs van de software is ongeveer gelijk vandaar dat ik op dat bedrag uit kom
Geplaatst: 28.12.2009 - 16:22
door s3wage
Kan die het ook niet ff voor mij doen dan ?
En wat is trouwens een AT en CEM upgrade ?
Geplaatst: 28.12.2009 - 17:11
door Walter
AT is automaatbak software, CEM is centrale electronische module, de compu die ook het motormanagement regelt.
Helaas.
Geplaatst: 28.12.2009 - 18:29
door s3wage
Kan een specialist dat ook of aleen de dealer ?
En zou ik niet gewoon als klant daarheen kunnen dan en ook gewoon de normale prijs betalen die iedereen daarvoor moet betalen(incl arbeid)
Geplaatst: 28.12.2009 - 19:39
door alex30
geachte forumers
Ik rijd zelf ook een V70 maar zou iemand mij eens uit willen leggen wat die ETM nou precies voor een ding is en wat hij zoal moet doen.
Ik zou het zelf niet weten.
Dus als iemand mij dat kan uitleggen heb ik toch nog iets geleerd
in 2009.
Geplaatst: 28.12.2009 - 19:40
door s3wage
Dat is het electronisch gasklephuis.
Geplaatst: 28.12.2009 - 20:08
door Mr. Ed
Dank Liquid_force!!!
Geplaatst: 28.12.2009 - 20:09
door Ben
Liever de dealer misschien?
Geplaatst: 29.12.2009 - 08:36
door Walter
s3wage schreef:Kan een specialist dat ook of aleen de dealer ?
En zou ik niet gewoon als klant daarheen kunnen dan en ook gewoon de normale prijs betalen die iedereen daarvoor moet betalen(incl arbeid)
Als jij een specialist weet die bij Volvo de software kan bestellen en beschikt over VIDA om de software in de auto te laden. Kans is dus erg klein, je zal naar een dealer moeten. Die bijten niet hoor. En we hebben het over een paar tientjes...
Geplaatst: 29.12.2009 - 09:38
door Oceanracer
Een échte Volvo-specialist heeft gewoon de beschikking over de software, de benodigde computer(s) met aansluitstekker en de licentie om software uit Zweden te downloaden. De software zelf kost daar overigens wel het zelfde als bij de dealer. Het arbeidsloon (zeg maar de tijd dat je Volvo aan de PC zit aangesloten) verschilt wel per uur.
Note: In het verleden is bij mijn Volvo-specialist (voor het plaatsen van software voor het automatisch op slot gaan van de portieren) naast de software zelf en het arbeidsloon ook een bedrag in rekening gebracht voor het gebruik van de PC. Daarmee was gelijk het voordeel in arbeidsloon verdwenen! En sinds die tijd zit ik dus ook weer gewoon bij de dealer.
Geplaatst: 29.12.2009 - 16:24
door s3wage
En hoe moet ik de vraag dan precies omschrijven bij de specialist of de dealer ?
1-gewoon om de nieuwste software voor mijn nw model t5 uit 2000 vragen.
2-vragen om een AT en CEM upgrade ?
3-of vragen om een software upgrade om het gasklephuis heel te houden ?
MVG,
s3
Geplaatst: 29.12.2009 - 19:14
door s3wage
Weet iemand dat ?
Geplaatst: 29.12.2009 - 19:23
door OracleDBA
Als je nou gewoon het probleem uitlegt, dan weet de dealer wel wat je nodig hebt. Ik zou niet teveel energie steken in het formuleren van de juiste vraag...
Mij koste de software 32,60 + 8,69 (downloaden) plus BTW.
Geplaatst: 29.12.2009 - 19:33
door s3wage
Ja je heb gelijk,deed jij het ook problemen te voorkomen met de ETM of ?
En zou het nut hebben om gewoon alle software die te upgraden is te laten upgaden ?(mischien beter voor de motor ofzo?)
Hoogachtend,
s3
Geplaatst: 29.12.2009 - 19:51
door OracleDBA
Mijn ETM was al defect. Deze nieuwe software hoorde bij de nieuwe ETM.
Mijn motto ten aanzien van software is: "if it ain't broken, don't fix it". Je kan de dealer natuurlijk wel vragen of je belangrijke updates mist. Als de auto lang niet bij de dealer in onderhoud is geweest, dan kan ik me voorstellen dat er weinig aan is gedaan qua updaten. Je zou dat best kunnen vragen aan de dealer. Vraag wel vooraf wat hij/zij hiervoor rekent.
Geplaatst: 29.12.2009 - 20:15
door s3wage
Ja oke bedankt,bij mij is er niks kapot maar dat wil ik wel zo houden natuurlijk !
Geplaatst: 29.12.2009 - 20:50
door Walter
vraag of ze willen kijken of jouw auto voorzien is van de meest recente automaat- en motormanagementsoftware. That's all

Geplaatst: 29.12.2009 - 21:04
door s3wage
Ja idd bedankt !
Verder nog iemand tips en ideen ?