Pagina 6 van 23
Geplaatst: 02.12.2009 - 00:56
door MDA
BillyBob schreef:wat is nu een miljardje?

Minder dan 1 euro per chinees...
Geplaatst: 02.12.2009 - 12:20
door FLA
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort op het BMW-forum zit...
Geplaatst: 02.12.2009 - 14:55
door bart simpson
FLA schreef:Het ziet er naar uit dat ik binnenkort op het BMW-forum zit...
taakstraf?
Geplaatst: 02.12.2009 - 18:55
door s60magic
BMW heeft ook net een fabriek in China geopend.
Geplaatst: 03.12.2009 - 08:46
door FLA
Alleen voor de Chinese markt. Dat is ook de voorwaarde van de Chinese staatspartij om daar voet aan de grond te krijgen.
Geplaatst: 03.12.2009 - 09:55
door janpie
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort op het BMW-forum zit...
Niet meer voor Volvo?? :

:

Net als het bij Ford al goed was!!
Geplaatst: 03.12.2009 - 13:10
door FLA
janpie schreef:Het ziet er naar uit dat ik binnenkort op het BMW-forum zit...
Niet meer voor Volvo?? :

:

Net als het bij Ford al goed was!!
Ìk blijf Volvofiel hoor, en ik denk vele mensen met mij ook al wordt Volvo overgenomen door de bami-bakkers. Alleen zou ik geen nieuwe Volvo kopen al zou ik dat kunnen. Bij Ford had / heeft Volvo in ieder geval veel vrijheid op het ontwerp gebied en (neem ik aan) veel strategische keuze's.
China is in feite een dictatuur (welliswaar niet 1 persoon, maar een betrekkelijk klein clubje communisten). En waar staan deze om bekend: beslissingen die veel ingrijpende gevolgen hebben voor veel mensen zonder rekening te houden met deze mensen en hun wil. Bijvoorbeeld een paar miljoen Chinezen deporteren omdat je zo nodig ergens een stuwmeer wil hebben. En zo zijn er vele voorbeelden.
Wat bedoel ik hiermee: aangezien het werkelijke bestuur van Geely bij de Chinese overheid ligt moet je er niet over verbazen dat er voor Volvo ook radicale dingen op de agenda staan. Aangezien China bulkt van het geld maken ze zich heus geen zorgen voor de imagoschade voor Volvo, die paar miljard die het kost daar lachen ze om. Het gaat hen uiteindelijk om de know-how om een auto te bouwen die wel fatsoenlijk in elkaar zit. Het zal hun een worst zijn of Volvo over 20jaar nog bestaat of niet.
Enfin, dat is mijn zienswijze, echter: hier durf ik wel een kratje fatsoenlijke pils uit Arcen om te verwedden.
Geplaatst: 05.12.2009 - 21:06
door Ben
Just about a month ago, news hit the interwebs that Chinese automaker Geely officially became Ford's preferred bidder for Volvo once concerns over intellectual property were sorted out. Today, though, we're hearing that Crown, a consortium led by former Ford director Michael Dingman, former Ford and Chrysler LLC executive Shamel Rushwin and ex-Volvo CEO Roger Holtback, is gaining momentum in its bid for the Swedish automaker after submitting a revised proposal.
If reports from The Wall Street Journal and Reuters are accurate, Crown's new bid is "on par" with Geely's $1.8 billion offer and is backed by both Swedish and Chinese investors and banks. Not surprisingly, Ford has yet to comment on the speculation, though it has said that talks with Geely are already at an advanced stage. Stay tuned.
[Sources: The Wall Street Journal; Reuters]
Geplaatst: 06.12.2009 - 09:31
door BillyBob
Is het ondertussen nog niet te laat voor onze Crown vrienden?
Geplaatst: 06.12.2009 - 10:55
door Johan
Geely mag dan misschien de voorkeursbieder zijn, dat betekent niet dat er kapers op de kust zijn voor de overname van Volvo. Deze week is er een nieuw bod binnengekomen.
Naast Geely zit het Amerikaanse Crown Consortium op het vinkentouw om Volvo over te nemen van Ford. Volgens de Amerikaanse krant Wall Street Journal heeft Crown deze week een bod gedaan. Het bedrag dat daar bij hoort, is niet bekend. Geely heeft inmiddels een bod staan van 1,8 miljard dollar.
Het Crown Consortium wordt geleid door Michael Dingman, die voorheen op het pluche zat bij Ford. Hij wordt bijgestaan door Shamel Rushwin, die eerder hoog in de boom zat bij Chrysler. Crown geldt als underdog bij de overname van Volvo.
Toch wordt het bedrijf aangemoedigd door Ford om de overname door te zetten. Crown is inmiddels naarstig op zoek naar financiers om te zorgen dat Volvo kan worden ingelijfd.
Bron: Autoweek 6-12
Geplaatst: 06.12.2009 - 17:28
door Henriëtte
Geplaatst: 13.12.2009 - 12:43
door BillyBob
Beetje off-topic maar bij Saab nemen de Chinezen nu ook een deel over:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 091213_006
Geplaatst: 13.12.2009 - 13:43
door bart simpson
de Chinezen hebben het plan om de productie in Zweden compleet te sluiten, weinig aanlokkelijk voor SAAB
Geplaatst: 13.12.2009 - 15:59
door Volvoman
wil je me niet meer zo laten schrikken, Bart? Eerst SAAB, dan het slechte nieuws, aub....
Geplaatst: 14.12.2009 - 23:12
door mightyspawn
Zou wel cool zijn als die Chinezen de blueprints van de 740 of 240 erbij pakken en deze weer gaan produceren.
Net als die ex oostblok landen ook opel kadettjes produceren onder bepaalde namen.
Geplaatst: 14.12.2009 - 23:18
door imker
mightyspawn schreef:Zou wel cool zijn als die Chinezen de blueprints van de 740 of 240 erbij pakken en deze weer gaan produceren.
Net als die ex oostblok landen ook opel kadettjes produceren onder bepaalde namen.
Als de chinezen een volvo maken die ook maar een beetje op mijn 240 trekt mag eenieder mijn 240 gratis komen ophalen.
Beroepshalve keur ik dagelijks Chinese produkten en grondstoffen en ik moet zeggen: Het is troep van de ergste soort. En das nog zacht uitgedrukt.
Geplaatst: 16.12.2009 - 14:07
door ruuds70
Geplaatst: 16.12.2009 - 14:59
door Mike Philippens
imker schreef:Beroepshalve keur ik dagelijks Chinese produkten en grondstoffen en ik moet zeggen: Het is troep van de ergste soort. En das nog zacht uitgedrukt.
Je krijgt troep als je troep besteld. Er worden tal van producten in China gemaakt, ook spullen van topmerken en dat is beslist geen troep.
Een beetje jammer dat er zo blind gegeneraliseerd wordt.
Geplaatst: 16.12.2009 - 15:58
door Walter
er wordt meer in China gemaakt dan je denkt...
Geplaatst: 16.12.2009 - 16:20
door Johan
Dat is niet de belangrijkste essentie van het bericht in mijn optiek maar juist het deel betreffende de oppositie daartegen.
Het laatste woord is overigens nog lang niet gevallen kijk maar eens naar de overnameperikelen van Opel en SAAB. Als je denkt dat alles is beklonken dan .........