Opknappen van mijn 1800E

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
v700r
5th Gear member

Boele schreef:
Iroll schreef:
.
Wèl die Polarissen er onder aub, erg vet!
Tsja, het gaat niet alleen om het uiterlijk hè, het moet ook een betere wegligging gaan geven.

Wat denk jij dan wattie doet met Polarissen???
Groeten van Frans.
Boele
4th Gear member

Dat kan ik je over een half jaar vertellen!
Iroll
6th Gear member

Zijn die dekens van Heatblok aan 1kant plakbaar? maw, hoe blijft het op zn plek zitten?
Ditzelfde vroeg ik me af voor de ''floorboards'' Misschien wel verstandig om een hele set aan te schaffen. Ben alleen bang wat er gebeurt als de bodem nat wordt...
Ze zijn niet voorzien van een plaklaag, ik heb de mat tegen het schuboard vastgezet met dotjes zwarte rubson FT(Flextec)101 lijm en afdichtkit in een en is bestand tegen vocht en hitte. Het is verkrijgbaar bij oa de praxsis. De tunnelmat blijft zonder plakken zitten, de vloerbedekking houdt het op zijn plaats. Ik denk dat dat ook opgaat voor de vloer, maar dat kan je even uitproberen. Het materiaal is koolstofvezel, dus het absorbeerd geen vocht. Als het nat wordt dan dep je het zo op met een handdoek bijv. en het is weer droog. Ik vind dat toch wel een voordeel, als er condens onder de noisekiller komt zie je het niet en je kan er ook niet meer bijkomen als het eenmaal geplakt zit.
Heb je trouwens het demo filmpje op de home page gezien? Indrukwekkend hoe het hitte isoleerd!
Boele
4th Gear member

Iroll schreef:
Zijn die dekens van Heatblok aan 1kant plakbaar? maw, hoe blijft het op zn plek zitten?
Ditzelfde vroeg ik me af voor de ''floorboards'' Misschien wel verstandig om een hele set aan te schaffen. Ben alleen bang wat er gebeurt als de bodem nat wordt...
Ze zijn niet voorzien van een plaklaag, ik heb de mat tegen het schuboard vastgezet met dotjes zwarte rubson FT(Flextec)101 lijm en afdichtkit in een en is bestand tegen vocht en hitte. Het is verkrijgbaar bij oa de praxsis. De tunnelmat blijft zonder plakken zitten, de vloerbedekking houdt het op zijn plaats. Ik denk dat dat ook opgaat voor de vloer, maar dat kan je even uitproberen. Het materiaal is koolstofvezel, dus het absorbeerd geen vocht. Als het nat wordt dan dep je het zo op met een handdoek bijv. en het is weer droog. Ik vind dat toch wel een voordeel, als er condens onder de noisekiller komt zie je het niet en je kan er ook niet meer bijkomen als het eenmaal geplakt zit.
Heb je trouwens het demo filmpje op de home page gezien? Indrukwekkend hoe het hitte isoleerd!
Ja met bewondering zitten kijken!

Zal eens vragen wat het totaal plaatje incl verzenden gaat kosten.
Wil jij toevallig de vloermatten nog? Dan kan je ze namelijk op mijn verzendkosten evt mee laten komen.
v700r
5th Gear member

Iroll schreef:
.
Ik heb in mijn ES dit materiaal geplaatst.

Zou je dat ook kunnen gebruiken voor de binnenkant van de motorkap zodat die niet zo heet wordt of zou dan de hitte teveel in het motorcompartiment blijven hangen?
Groeten van Frans.
Iroll
6th Gear member

Wil jij toevallig de vloermatten nog? Dan kan je ze namelijk op mijn verzendkosten evt mee laten komen
Op zich zou ik ze heel graag willen hebben, maar ik ben een garage aan het bouwen en mijn serre aan het verbouwen. Dus dan moet ik helaas ergens op bezuinigen. Maar heel erg bedankt voor je aanbod!
Zou je dat ook kunnen gebruiken voor de binnenkant van de motorkap zodat die niet zo heet wordt of zou dan de hitte teveel in het motorcompartiment blijven hangen?
Het spul is ook daar erg geschikt voor, bang voor de hitte in je motorruimte hoef je niet te zijn. Ik vraag me alleen af hoe je dat goed hangend zou kunnen bevestigen. Volgens mij verkoopt hij de koolstofvezel ook per strekkende meter. Zo is hij ook met de verkoop begonnen, later bracht hij het op maat op de markt. Het is een 1800 liefhebber die ik heb leren kennen via de Yahoo1800list, het forum voor de 1800. Daar zit eeen partij kennis dat wil je niet weten!
Boele
4th Gear member

Iroll schreef:
Wil jij toevallig de vloermatten nog? Dan kan je ze namelijk op mijn verzendkosten evt mee laten komen
Op zich zou ik ze heel graag willen hebben, maar ik ben een garage aan het bouwen en mijn serre aan het verbouwen. Dus dan moet ik helaas ergens op bezuinigen. Maar heel erg bedankt voor je aanbod!
Het spul is ook daar erg geschikt voor, bang voor de hitte in je motorruimte hoef je niet te zijn. Ik vraag me alleen af hoe je dat goed hangend zou kunnen bevestigen. Volgens mij verkoopt hij de koolstofvezel ook per strekkende meter. Zo is hij ook met de verkoop begonnen, later bracht hij het op maat op de markt. Het is een 1800 liefhebber die ik heb leren kennen via de Yahoo1800list, het forum voor de 1800. Daar zit eeen partij kennis dat wil je niet weten!
Zit qua prijs toch ook sterk te twijfelen aan een set van Noise Killer. Die heeft alles op maat, voor ongeveer dezelfde prijs..

Nu eerst maar eens wat moertjes en ander klein spul bestellen.
babbeloester
Starter

v700r schreef:
Iroll schreef:De VKB is in de Utrechtse veemarkthallen (oftewel voordorphallen) op 30-31 oktober.

Ik bedoel die fikse kortingen.....die zal je tijdens de VKB niet tegenkomen hoor.
Ik heb vorig jaar een hoofdkoppelingcilinder, een werkcilinder en een slang gekocht voor 60 Euro, nieuw. Iedereen liep er straal voorbij! Was een of andere Australiër, misschien staat hij er dit jaar weer.
oudevolvo
3rd Gear member

Noise Killer stond vorig jaar ook op de VKB met een gratis verzenden actie.
Toen heb ik mijn set voor m'n 1800ES gekocht.
Niet goedkoop, maar wel heel compleet en mooi op maat.
4th Gear member

s9606564 schreef:Noise Killer stond vorig jaar ook op de VKB met een gratis verzenden actie.
Toen heb ik mijn set voor m'n 1800ES gekocht.
Niet goedkoop, maar wel heel compleet en mooi op maat.
Klopt!
Het bevalt me alleen niet zo dat alles vastgeplakt zit aan de bodem. Heb dus bij www.heatblok.com een koolstofvezel firewall gekocht. ben benieuwd naar het effect!

Momenteel bezig met het maken van 2 beugeltjes voor de Kenlowe fan. Met een soort tie wraps dóór de radiateur trekken lijkt me niet zo'n goed idee...
Boele
4th Gear member

Afgelopen week druk geweest met het monteren van de sierlijsten over de vinnen. Is namelijk echt een priegel werk van binnenuit met kleine m4 moertjes én ringetjes. Bleek dat ik bij de 1800 die ik in onderdelen had gekocht, 2 nieuwe LINKER sierlijsten had gekregen. Een van de twee gelukkig kunnen ruilen bij de Volvo Klassieker Onderdelenshop.
Afbeelding
Alles monteren met ruimschoots tectyl.

Afbeelding
Vervolgens heb ik samen met mijn vader twee beugels gemaakt om de Kenlowe fan te monteren. Standaard worden er tie-wraps meegeleverd die door de radiateur heen getrokken moeten worden. Lijkt ons geen duurzame en stevige constructie. Het beugeltje zit erg netjes gemonteerd en je ziet er uiteindelijk niets van!
Afbeelding

Qua electronica moet de fan nog verder aangesloten worden. Het draadje van de warmtevoeler die bij de radiateur zit, is slechts 55cm lang. Stond in de handleiding dat ie absoluut niet aangepast mag worden! Nu maar opzoek naar een goede plek..

To be continued!
ferdy
4th Gear member

Als je de draad van warmtevoeler door knipt stroomt ontsnapt de vulling vandaar ;) Je kunt de voeler ook gewoon in je radiator stoppen dan compenseer je dat door de temperatuur iets een paar graden lager in te stellen.
Boele
4th Gear member

Recht onder de bovenste waterslang zit ruimte om hem tussen de koelribben te stoppen. In de handleiding staat dat hij niet in het koelwater mag/moet hangen. Dus ik monteer het eerst wel op de normale manier. Kan hem inderdaad altijd nog bijstellen als dat noodzakelijk is.
ferdy
4th Gear member

Ja precies komt allemaal niet zo heel erg nauw, wordt trouwens een prachtige p1800.
Boele
4th Gear member

Ik ben begonnen met het maken van plaatjes voor de sierstrips. Ik heb hiervoor m6 boutjes en messingplaatjes gemaakt, aan elkaar gesoldeerd. Een klein beetje bijgevijld, ong 16mm en ze passen uitstekend.
Afbeelding
Uiteraard goed monteren met genoeg blanke tectyl. De resten vegen we later wel weg!
Afbeelding

Daarnaast allemaal kleine dingetjes, een achterklep die niet goed sluit, zit iets niet goed bij mn voorwiel ophanging, als hij met zn wielen van de grond staat, stuurt hij nog erg zwaar. Nu eerst maar 1 van de voorste stuurkogels losmaken om te kijken of het in het stuurhuis, of hulpstuurhuis zit. Nog steeds hard op zoek naar een PU versie van het hulpstuurhuis. Iemand in Amerika schijnt ze te maken, maar krijg geen respons.. Op de vkb maar hard zoeken dan!
Daarnaast ook op zoek naar een 'steering coupler'' die tussen de 2 stuurhelften zit (664428) Uiteraard weer in PU. Kan niet wachten tot de VKB, dan kan ik tenminste weer een stuk verder!

Nu verder met het in elkaar zetten van de deuren. Hoe zat het ook al weer!?

To be continued..
v700r
5th Gear member

Wordt erg mooi Boele! Mag toch hopen dattie vaak op de weg komt of wordt het zo'n mooi weer Volvo?
Groeten van Frans.
Boele
4th Gear member

Na gisteren een lange dag geslenterd te hebben op de VKB toch het eea kunnen kopen, de hardischijf voor de stuurstang schijnt niet in PU verkrijgbaar te zijn en het effect zou niet zo gek groot zijn.. Dus (helaas) er maar voor gekozen de rubber variant te kopen. Om de deuren verder in elkaar te zetten had ik nog wat nieuwe geleiders nodig en gelijk twee nieuwe schraaprubbers. Bij Nordicar hadden ze een leuke kortingsactie, dus daar direct maar het (erg prijzige) dashboard besteld. Ze hadden er een mee, maar dat bleek een gebruikte te zijn! Het is iets te veel werk om daar op te bezuinigen..
Verder bij Dries Bakkenes een set progressieve verlagingsveren gehaald. Icm de andere velgen staat dit een stuk mooier en hij mag van mij best wat straffer geveerd zijn.
Afbeelding

Na wat kletsen met bekenden huiswaarts gegaan en samen met mijn vader verder gegaan met het pasmaken van de 2,5inch uitlaat. Een lastige klus, alhoewel het toch erg goed gelukt is. Eerste instantie was ik van plan om hem van RVS te (laten) maken, dit was echter best prijzig en heb nog mijn twijfels of het met 1 originele einddemper wel goed klinkt en niet TE hard is. Het doel is dat aan de achterzijde niet zichtbaar is dat er een andere uitlaat onder zit.
Wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ben ik voor 100euro excl hitte bestendige verf klaar. Als het me goed bevalt, dan wil ik hem ooit nog upgraden naar een RVS variant waarbij de stukken gebogen worden ipv gelast.
Wordt erg mooi Boele! Mag toch hopen dattie vaak op de weg komt of wordt het zo'n mooi weer Volvo?
Hij komt zeker vaak op de weg, maar het pekelseizoen gaat hij toch echt binnenblijven. Ik geloof best dat hij er lang tegen kan in de Pekel, maar voorkomen lijkt me beter!
Boele
4th Gear member

Afbeelding
De uitlaat zit nu netjes op zijn plek onder de auto. Gelijk de bumpersteun geplaatst om de uitlaat aan op te hangen.
Ondertussen is mijn vader verder gegaan met het in elkaar zetten van de rechter deur. Na het kopen van een aantal nieuwe schroefjes, rubbers en clips, zit ook dit weer netjes in elkaar. Wat nu volgt voordat de deurpanelen gemonteerd kunnen worden is: Centrale deurvergrendeling. Dit moet vrij eenvoudig te monteren zijn, echter is ontbreekt precies bij mijn doos de handleiding. Daar nog maar even achter aan voordat er iets verkeerd gaat met de ruststand van de motor.
De progressieve veren zijn gemonteerd. Dit geeft een verlaging van ongeveer 30mm. Staat een stuk mooier en zal door de progressiviteit nog iets minder veren.
Afbeelding
Een klus wat toch ook wel flink tijd heeft gekost, is het kofferkleprubber. De verschillende soorten lijm werkte niet naar behoren. Uiteindelijk met Bison contactlijm het goed op zijn plek weten te plaatsen. Klep sluit nog niet netjes door het rubber dus dat zal wel even moeten inwerken op elkaar denk ik zo.
Afbeelding
Op Marktplaats vorige week een set alu binnenschermen voor de 1800 kunnen kopen. Zitten geen montagesteuntjes bij, dus nog even uitzoeken hoe dat het beste gemaakt kan worden. Tips zijn uiteraard welkom!
Afbeelding
Dit weekend maar eens proberen of ik de RVS achterbumper kan monteren. Zal een hele klus worden voordat hij er netjes op zit!

Het nieuwe dashboarddek is besteld, dus daar kan ik hopelijk volgende week aan beginnen. Het geluids en hitte absorberende materiaal van Heatblok inmiddels keurig ontvangen.
Rob Bakker
5th Gear member

Het begint er weer prachtig uit te zien.

Wanneer moet hij weer de weg op?
ovlov2
2nd Gear member

Hoi Boele,

Ik heb een set alubinnenschermen klaar liggen om te monteren onder mijn P1800. Er was een handleiding bij en 4x L-profielen. Ik heb er enkele foto's van gemaakt. Ik hoop dat dit je kan helpen.

Ter info , ik heb vorig jaar een getinte achterruit komen halen bij jou . deze staat nu in mijn 1800... zie foto.

Groetjes en veel succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”