Boele schreef:Iroll schreef:Tsja, het gaat niet alleen om het uiterlijk hè, het moet ook een betere wegligging gaan geven..
Wèl die Polarissen er onder aub, erg vet!
Wat denk jij dan wattie doet met Polarissen???
Opknappen van mijn 1800E
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Groeten van Frans.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Dat kan ik je over een half jaar vertellen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ze zijn niet voorzien van een plaklaag, ik heb de mat tegen het schuboard vastgezet met dotjes zwarte rubson FT(Flextec)101 lijm en afdichtkit in een en is bestand tegen vocht en hitte. Het is verkrijgbaar bij oa de praxsis. De tunnelmat blijft zonder plakken zitten, de vloerbedekking houdt het op zijn plaats. Ik denk dat dat ook opgaat voor de vloer, maar dat kan je even uitproberen. Het materiaal is koolstofvezel, dus het absorbeerd geen vocht. Als het nat wordt dan dep je het zo op met een handdoek bijv. en het is weer droog. Ik vind dat toch wel een voordeel, als er condens onder de noisekiller komt zie je het niet en je kan er ook niet meer bijkomen als het eenmaal geplakt zit.Zijn die dekens van Heatblok aan 1kant plakbaar? maw, hoe blijft het op zn plek zitten?
Ditzelfde vroeg ik me af voor de ''floorboards'' Misschien wel verstandig om een hele set aan te schaffen. Ben alleen bang wat er gebeurt als de bodem nat wordt...
Heb je trouwens het demo filmpje op de home page gezien? Indrukwekkend hoe het hitte isoleerd!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ja met bewondering zitten kijken!Iroll schreef:Ze zijn niet voorzien van een plaklaag, ik heb de mat tegen het schuboard vastgezet met dotjes zwarte rubson FT(Flextec)101 lijm en afdichtkit in een en is bestand tegen vocht en hitte. Het is verkrijgbaar bij oa de praxsis. De tunnelmat blijft zonder plakken zitten, de vloerbedekking houdt het op zijn plaats. Ik denk dat dat ook opgaat voor de vloer, maar dat kan je even uitproberen. Het materiaal is koolstofvezel, dus het absorbeerd geen vocht. Als het nat wordt dan dep je het zo op met een handdoek bijv. en het is weer droog. Ik vind dat toch wel een voordeel, als er condens onder de noisekiller komt zie je het niet en je kan er ook niet meer bijkomen als het eenmaal geplakt zit.Zijn die dekens van Heatblok aan 1kant plakbaar? maw, hoe blijft het op zn plek zitten?
Ditzelfde vroeg ik me af voor de ''floorboards'' Misschien wel verstandig om een hele set aan te schaffen. Ben alleen bang wat er gebeurt als de bodem nat wordt...
Heb je trouwens het demo filmpje op de home page gezien? Indrukwekkend hoe het hitte isoleerd!
Zal eens vragen wat het totaal plaatje incl verzenden gaat kosten.
Wil jij toevallig de vloermatten nog? Dan kan je ze namelijk op mijn verzendkosten evt mee laten komen.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Iroll schreef:.
Ik heb in mijn ES dit materiaal geplaatst.
Zou je dat ook kunnen gebruiken voor de binnenkant van de motorkap zodat die niet zo heet wordt of zou dan de hitte teveel in het motorcompartiment blijven hangen?
Groeten van Frans.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Op zich zou ik ze heel graag willen hebben, maar ik ben een garage aan het bouwen en mijn serre aan het verbouwen. Dus dan moet ik helaas ergens op bezuinigen. Maar heel erg bedankt voor je aanbod!Wil jij toevallig de vloermatten nog? Dan kan je ze namelijk op mijn verzendkosten evt mee laten komen
Het spul is ook daar erg geschikt voor, bang voor de hitte in je motorruimte hoef je niet te zijn. Ik vraag me alleen af hoe je dat goed hangend zou kunnen bevestigen. Volgens mij verkoopt hij de koolstofvezel ook per strekkende meter. Zo is hij ook met de verkoop begonnen, later bracht hij het op maat op de markt. Het is een 1800 liefhebber die ik heb leren kennen via de Yahoo1800list, het forum voor de 1800. Daar zit eeen partij kennis dat wil je niet weten!Zou je dat ook kunnen gebruiken voor de binnenkant van de motorkap zodat die niet zo heet wordt of zou dan de hitte teveel in het motorcompartiment blijven hangen?
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Zit qua prijs toch ook sterk te twijfelen aan een set van Noise Killer. Die heeft alles op maat, voor ongeveer dezelfde prijs..Iroll schreef:Op zich zou ik ze heel graag willen hebben, maar ik ben een garage aan het bouwen en mijn serre aan het verbouwen. Dus dan moet ik helaas ergens op bezuinigen. Maar heel erg bedankt voor je aanbod!Wil jij toevallig de vloermatten nog? Dan kan je ze namelijk op mijn verzendkosten evt mee laten komenHet spul is ook daar erg geschikt voor, bang voor de hitte in je motorruimte hoef je niet te zijn. Ik vraag me alleen af hoe je dat goed hangend zou kunnen bevestigen. Volgens mij verkoopt hij de koolstofvezel ook per strekkende meter. Zo is hij ook met de verkoop begonnen, later bracht hij het op maat op de markt. Het is een 1800 liefhebber die ik heb leren kennen via de Yahoo1800list, het forum voor de 1800. Daar zit eeen partij kennis dat wil je niet weten!Zou je dat ook kunnen gebruiken voor de binnenkant van de motorkap zodat die niet zo heet wordt of zou dan de hitte teveel in het motorcompartiment blijven hangen?
Nu eerst maar eens wat moertjes en ander klein spul bestellen.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31.03.2010 - 08:30
Ik heb vorig jaar een hoofdkoppelingcilinder, een werkcilinder en een slang gekocht voor 60 Euro, nieuw. Iedereen liep er straal voorbij! Was een of andere Australiër, misschien staat hij er dit jaar weer.v700r schreef:Iroll schreef:De VKB is in de Utrechtse veemarkthallen (oftewel voordorphallen) op 30-31 oktober.
Ik bedoel die fikse kortingen.....die zal je tijdens de VKB niet tegenkomen hoor.
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Noise Killer stond vorig jaar ook op de VKB met een gratis verzenden actie.
Toen heb ik mijn set voor m'n 1800ES gekocht.
Niet goedkoop, maar wel heel compleet en mooi op maat.
Toen heb ik mijn set voor m'n 1800ES gekocht.
Niet goedkoop, maar wel heel compleet en mooi op maat.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Klopt!s9606564 schreef:Noise Killer stond vorig jaar ook op de VKB met een gratis verzenden actie.
Toen heb ik mijn set voor m'n 1800ES gekocht.
Niet goedkoop, maar wel heel compleet en mooi op maat.
Het bevalt me alleen niet zo dat alles vastgeplakt zit aan de bodem. Heb dus bij www.heatblok.com een koolstofvezel firewall gekocht. ben benieuwd naar het effect!
Momenteel bezig met het maken van 2 beugeltjes voor de Kenlowe fan. Met een soort tie wraps dóór de radiateur trekken lijkt me niet zo'n goed idee...
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Afgelopen week druk geweest met het monteren van de sierlijsten over de vinnen. Is namelijk echt een priegel werk van binnenuit met kleine m4 moertjes én ringetjes. Bleek dat ik bij de 1800 die ik in onderdelen had gekocht, 2 nieuwe LINKER sierlijsten had gekregen. Een van de twee gelukkig kunnen ruilen bij de Volvo Klassieker Onderdelenshop.

Alles monteren met ruimschoots tectyl.

Vervolgens heb ik samen met mijn vader twee beugels gemaakt om de Kenlowe fan te monteren. Standaard worden er tie-wraps meegeleverd die door de radiateur heen getrokken moeten worden. Lijkt ons geen duurzame en stevige constructie. Het beugeltje zit erg netjes gemonteerd en je ziet er uiteindelijk niets van!

Qua electronica moet de fan nog verder aangesloten worden. Het draadje van de warmtevoeler die bij de radiateur zit, is slechts 55cm lang. Stond in de handleiding dat ie absoluut niet aangepast mag worden! Nu maar opzoek naar een goede plek..
To be continued!

Alles monteren met ruimschoots tectyl.

Vervolgens heb ik samen met mijn vader twee beugels gemaakt om de Kenlowe fan te monteren. Standaard worden er tie-wraps meegeleverd die door de radiateur heen getrokken moeten worden. Lijkt ons geen duurzame en stevige constructie. Het beugeltje zit erg netjes gemonteerd en je ziet er uiteindelijk niets van!

Qua electronica moet de fan nog verder aangesloten worden. Het draadje van de warmtevoeler die bij de radiateur zit, is slechts 55cm lang. Stond in de handleiding dat ie absoluut niet aangepast mag worden! Nu maar opzoek naar een goede plek..
To be continued!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Recht onder de bovenste waterslang zit ruimte om hem tussen de koelribben te stoppen. In de handleiding staat dat hij niet in het koelwater mag/moet hangen. Dus ik monteer het eerst wel op de normale manier. Kan hem inderdaad altijd nog bijstellen als dat noodzakelijk is.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ik ben begonnen met het maken van plaatjes voor de sierstrips. Ik heb hiervoor m6 boutjes en messingplaatjes gemaakt, aan elkaar gesoldeerd. Een klein beetje bijgevijld, ong 16mm en ze passen uitstekend.

Uiteraard goed monteren met genoeg blanke tectyl. De resten vegen we later wel weg!

Daarnaast allemaal kleine dingetjes, een achterklep die niet goed sluit, zit iets niet goed bij mn voorwiel ophanging, als hij met zn wielen van de grond staat, stuurt hij nog erg zwaar. Nu eerst maar 1 van de voorste stuurkogels losmaken om te kijken of het in het stuurhuis, of hulpstuurhuis zit. Nog steeds hard op zoek naar een PU versie van het hulpstuurhuis. Iemand in Amerika schijnt ze te maken, maar krijg geen respons.. Op de vkb maar hard zoeken dan!
Daarnaast ook op zoek naar een 'steering coupler'' die tussen de 2 stuurhelften zit (664428) Uiteraard weer in PU. Kan niet wachten tot de VKB, dan kan ik tenminste weer een stuk verder!
Nu verder met het in elkaar zetten van de deuren. Hoe zat het ook al weer!?
To be continued..

Uiteraard goed monteren met genoeg blanke tectyl. De resten vegen we later wel weg!

Daarnaast allemaal kleine dingetjes, een achterklep die niet goed sluit, zit iets niet goed bij mn voorwiel ophanging, als hij met zn wielen van de grond staat, stuurt hij nog erg zwaar. Nu eerst maar 1 van de voorste stuurkogels losmaken om te kijken of het in het stuurhuis, of hulpstuurhuis zit. Nog steeds hard op zoek naar een PU versie van het hulpstuurhuis. Iemand in Amerika schijnt ze te maken, maar krijg geen respons.. Op de vkb maar hard zoeken dan!
Daarnaast ook op zoek naar een 'steering coupler'' die tussen de 2 stuurhelften zit (664428) Uiteraard weer in PU. Kan niet wachten tot de VKB, dan kan ik tenminste weer een stuk verder!
Nu verder met het in elkaar zetten van de deuren. Hoe zat het ook al weer!?
To be continued..
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Na gisteren een lange dag geslenterd te hebben op de VKB toch het eea kunnen kopen, de hardischijf voor de stuurstang schijnt niet in PU verkrijgbaar te zijn en het effect zou niet zo gek groot zijn.. Dus (helaas) er maar voor gekozen de rubber variant te kopen. Om de deuren verder in elkaar te zetten had ik nog wat nieuwe geleiders nodig en gelijk twee nieuwe schraaprubbers. Bij Nordicar hadden ze een leuke kortingsactie, dus daar direct maar het (erg prijzige) dashboard besteld. Ze hadden er een mee, maar dat bleek een gebruikte te zijn! Het is iets te veel werk om daar op te bezuinigen..
Verder bij Dries Bakkenes een set progressieve verlagingsveren gehaald. Icm de andere velgen staat dit een stuk mooier en hij mag van mij best wat straffer geveerd zijn.

Na wat kletsen met bekenden huiswaarts gegaan en samen met mijn vader verder gegaan met het pasmaken van de 2,5inch uitlaat. Een lastige klus, alhoewel het toch erg goed gelukt is. Eerste instantie was ik van plan om hem van RVS te (laten) maken, dit was echter best prijzig en heb nog mijn twijfels of het met 1 originele einddemper wel goed klinkt en niet TE hard is. Het doel is dat aan de achterzijde niet zichtbaar is dat er een andere uitlaat onder zit.
Wat foto's:



Nu ben ik voor 100euro excl hitte bestendige verf klaar. Als het me goed bevalt, dan wil ik hem ooit nog upgraden naar een RVS variant waarbij de stukken gebogen worden ipv gelast.
Verder bij Dries Bakkenes een set progressieve verlagingsveren gehaald. Icm de andere velgen staat dit een stuk mooier en hij mag van mij best wat straffer geveerd zijn.

Na wat kletsen met bekenden huiswaarts gegaan en samen met mijn vader verder gegaan met het pasmaken van de 2,5inch uitlaat. Een lastige klus, alhoewel het toch erg goed gelukt is. Eerste instantie was ik van plan om hem van RVS te (laten) maken, dit was echter best prijzig en heb nog mijn twijfels of het met 1 originele einddemper wel goed klinkt en niet TE hard is. Het doel is dat aan de achterzijde niet zichtbaar is dat er een andere uitlaat onder zit.
Wat foto's:



Nu ben ik voor 100euro excl hitte bestendige verf klaar. Als het me goed bevalt, dan wil ik hem ooit nog upgraden naar een RVS variant waarbij de stukken gebogen worden ipv gelast.
Hij komt zeker vaak op de weg, maar het pekelseizoen gaat hij toch echt binnenblijven. Ik geloof best dat hij er lang tegen kan in de Pekel, maar voorkomen lijkt me beter!Wordt erg mooi Boele! Mag toch hopen dattie vaak op de weg komt of wordt het zo'n mooi weer Volvo?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist

De uitlaat zit nu netjes op zijn plek onder de auto. Gelijk de bumpersteun geplaatst om de uitlaat aan op te hangen.
Ondertussen is mijn vader verder gegaan met het in elkaar zetten van de rechter deur. Na het kopen van een aantal nieuwe schroefjes, rubbers en clips, zit ook dit weer netjes in elkaar. Wat nu volgt voordat de deurpanelen gemonteerd kunnen worden is: Centrale deurvergrendeling. Dit moet vrij eenvoudig te monteren zijn, echter is ontbreekt precies bij mijn doos de handleiding. Daar nog maar even achter aan voordat er iets verkeerd gaat met de ruststand van de motor.
De progressieve veren zijn gemonteerd. Dit geeft een verlaging van ongeveer 30mm. Staat een stuk mooier en zal door de progressiviteit nog iets minder veren.

Een klus wat toch ook wel flink tijd heeft gekost, is het kofferkleprubber. De verschillende soorten lijm werkte niet naar behoren. Uiteindelijk met Bison contactlijm het goed op zijn plek weten te plaatsen. Klep sluit nog niet netjes door het rubber dus dat zal wel even moeten inwerken op elkaar denk ik zo.

Op Marktplaats vorige week een set alu binnenschermen voor de 1800 kunnen kopen. Zitten geen montagesteuntjes bij, dus nog even uitzoeken hoe dat het beste gemaakt kan worden. Tips zijn uiteraard welkom!

Dit weekend maar eens proberen of ik de RVS achterbumper kan monteren. Zal een hele klus worden voordat hij er netjes op zit!
Het nieuwe dashboarddek is besteld, dus daar kan ik hopelijk volgende week aan beginnen. Het geluids en hitte absorberende materiaal van Heatblok inmiddels keurig ontvangen.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Het begint er weer prachtig uit te zien.
Wanneer moet hij weer de weg op?
Wanneer moet hij weer de weg op?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- ovlov2
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 16.03.2010 - 17:14
Hoi Boele,
Ik heb een set alubinnenschermen klaar liggen om te monteren onder mijn P1800. Er was een handleiding bij en 4x L-profielen. Ik heb er enkele foto's van gemaakt. Ik hoop dat dit je kan helpen.
Ter info , ik heb vorig jaar een getinte achterruit komen halen bij jou . deze staat nu in mijn 1800... zie foto.
Groetjes en veel succes
Ik heb een set alubinnenschermen klaar liggen om te monteren onder mijn P1800. Er was een handleiding bij en 4x L-profielen. Ik heb er enkele foto's van gemaakt. Ik hoop dat dit je kan helpen.
Ter info , ik heb vorig jaar een getinte achterruit komen halen bij jou . deze staat nu in mijn 1800... zie foto.
Groetjes en veel succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.