diesel01 schreef:Dit draadje blijf ik even volgen ben ook wel benieuwd of er iemand is dit dit heeft gefabriceerd.
De dealer(Groningen)vertelde dat ik niet de eerste was met een condensor, maar had geen oplossing vanuit Volvo, best raar eigenlijk voor een autobouwer uit een land met veel gravelroads.
Heb nog wat rondgebeld, maar kon zo gauw als particulier geen stukje geschikt rvs gaas krijgen (Salomons in de stad heeft wel mooi spul in assortiment)
Kortom: nu de radiator weer voor 95% in het gareel staat heb ik de grille er eerst maar weer voor gezet en zie ik het eerst wel verder aan. Wilde in geen geval van dat hor gaas oid er voor hangen.
Zaterdag ook eindelijk de Minossen met de nieuwe Michelin zomerbanden definitief geplaatst. Eerste indruk is niet verkeerd: met de 18" ligt de wagen duidelijk wat steviger op de weg en wat vaster in de bocht. Helaas heb ik de indruk dat het verbruik er zeker niet op vooruit is gegaan, maar dat zullen de komende tankbeurten uitwijzen.
sanco schreef:
Zaterdag ook eindelijk de Minossen met de nieuwe Michelin zomerbanden definitief geplaatst. Eerste indruk is niet verkeerd: met de 18" ligt de wagen duidelijk wat steviger op de weg en wat vaster in de bocht. Helaas heb ik de indruk dat het verbruik er zeker niet op vooruit is gegaan, maar dat zullen de komende tankbeurten uitwijzen.
Ook bij mij is er een groot verschil tussen zomer en winter(in het voordeel voor de winter).
Maar 17" tethys met Michelin staat zoooo goed en rijdt heerlijk stil en communicatief.
Ik heb de extra liters er wel voor over, gisteren op de Hereweg hard moeten afremmen voor iemand uit een zij-straat en dan bewijst zich de brede band.
sanco schreef:
Ik heb de extra liters er wel voor over, gisteren op de Hereweg hard moeten afremmen voor iemand uit een zij-straat en dan bewijst zich de brede band.
De Hereweg is een voorrangsweg waar je bovendien maar 50 mag
sanco schreef:
Klopt stilstaand voor het verkeerslicht tussen de Vechtstr en Rabenhauptstr daarna groen en dus optrekkend richting station waarna een dame vanuit de Rabenhauptstr zonder te kijken de voorrangsweg opduikt.
Ook bij 50km/h volremmend en uitwijken naar rechts net voor het fietspad tot stilstand.
Ze maakte een voorrangs fout en dat kan iedereen overkomen maar als je dan zonder reactie doet alsof er niets is gebeurt dan vraag ik mij af of het wel per ongeluk gebeurde.
diesel01 schreef:
Klopt stilstaand voor het verkeerslicht tussen de Vechtstr en Rabenhauptstr daarna groen en dus optrekkend richting station waarna een dame vanuit de Rabenhauptstr zonder te kijken de voorrangsweg opduikt.
Ook bij 50km/h volremmend en uitwijken naar rechts net voor het fietspad tot stilstand.
Ze maakte een voorrangs fout en dat kan iedereen overkomen maar als je dan zonder reactie doet alsof er niets is gebeurt dan vraag ik mij af of het wel per ongeluk gebeurde.
Snds wanneer is de rijrichting omgedraaid in de Rabenhauptstraat ? Het was altijd 1-richting.
piotrV70 schreef:
Snds wanneer is de rijrichting omgedraaid in de Rabenhauptstraat ? Het was altijd 1-richting.
Ja precies dat is nog steeds zo, maar als je al niet naar voorrangsborden kijkt zie je de "verboden in te rijden borden" ook over het hoofd.
Dan heb je toch mooi geluk dat iemand anders wel oplet.
Sorry Sanco voor je post vervuiling :oops:
diesel01 schreef:Sorry Sanco voor je post vervuiling :oops:
ff hart luchten is gezond hoor! wees blij dat je zo alert was en dat het goed afgelopen is....... gezeik met schuld etc. daar zit niemand op de wachten. blij dat ik alleen maar last heb op de ring.... ....daar komen ze (meestal) niet overwachts van links of rechts ..... (hoewel de situatie rondom de Gasunie sinds die nieuwe rotondes wel een drama is: van parkeerplek tot julianaplein kostte de afgelopen week gemiddeld weer 15-30 min. voor 3 rotondes en hemelsbreed 500m ) nu terug on-topic: precies daarom heb ik dus toch de GT aangestreept, en het werkt wel ontspannen moet ik zeggen!
diesel01 schreef:Sorry Sanco voor je post vervuiling :oops:
ff hart luchten is gezond hoor! wees blij dat je zo alert was en dat het goed afgelopen is....... gezeik met schuld etc. daar zit niemand op de wachten. blij dat ik alleen maar last heb op de ring.... ....daar komen ze (meestal) niet overwachts van links of rechts ..... (hoewel de situatie rondom de Gasunie sinds die nieuwe rotondes wel een drama is: van parkeerplek tot julianaplein kostte de afgelopen week gemiddeld weer 15-30 min. voor 3 rotondes en hemelsbreed 500m ) nu terug on-topic: precies daarom heb ik dus toch de GT aangestreept, en het werkt wel ontspannen moet ik zeggen!
Ik heb laatst even ge pm't met Bart S(ja hé bart)
en die vertelde ik dat ook wij voor onze volgende auto een GT willen hebben.
Ik heb vanmorgen eerst even mijn vrouw afgezet en moest daarna tanken bij de shell op zuid wat een drama is het daar s'morgens vroeg er is pertinent niemand die een ander voor wil laten gaan.
Stelletje hooligans, maar goed het zal er wel bij horen, de rotondes bij de gasunie ken ik nog niet alhoewel ik het wel een verbetering vind nu het verkeer vauit Assen niet meer hoeft te stoppen richting binnenstad voor de verkeerslichten bij het Julianaplein.
Gisteren juist weer getankt, actieradius volgens BC 1200km. Rij weer weg de snelweg op, net 120km, ineens een zeer hoog verbruik (1L op 7 a 8km). Ok, roetfilter regenereren dacht ik. Na bijna 8km de afrit genomen en nog een stuk autoweg van ca 10km bij 105km/u. gedaan. Om het proces (gevoelsmatig?) te versnellen maar in zijn 5 gereden in de hoop het schoonbranden wat sneller te laten verlopen. Via een stukje lokale weg thuis aangekomen met nog steeds een zeer hoog verbruik. Auto gister weggezet met een stinkende rubberlucht en een gloeiend hete uitlaat (de lucht trilde van de hitte, en verbeelde ik me dat , of hoorde je ahw de het "huilen" van de onstoken roetgassen in de pijp? ). Vanmiddag de auto gestart voor een ritje. Via een lokale weg eerst wederom 8 km gereden (ik stond al op het punt direkt maar door te rijden richting dealer) met abnormaal verbruik voordat eindelijk de normale waarden weer verschenen. Actieradius volgens BC: nog 750km!!
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar deze keer heeft het al met al ruim 26 (!) km geduurd, (verspreid over 2 ritten). Deze tankbeurt word in geen geval een record!
Duurt het bij jullie ook zo lang? Hoe help je mee om dit proces te versnellen? even flink doortrappen of rustig karren?
Voor de rest: geen wanklank te melden , ik ben al aardig gewend!
Tsja, dat regenereren roetfilter is de grootste ergernis van mijn V50. Het duurt bij mij vaak iets van 20km (met snelweg tempo). Ik probeer het ook te versnellen/tijd te verkorten door in een lagere versnelling te rijden. Heb alleen niet echt het idee dat dit helpt. Ook rij ik vaak na een lange file een tijdje 120km/h in z'n 5 ipv 6 om het roet weg te branden en het regenereren te verminderen. Maar ook dat lijkt niet te helpen.
Bij mij komt het regenereren zeer vaak voor. Vaak twee keer per dag als ik een rit maak van een paar honderd km: op de heen en terug weg. Op de snelweg te voelen aan een schokje bij constant tempo. Dat is het moment dat het proces begint. Het verbruik bij 120km/h is dan ca 8,5l/100km. Vooral op de binnenwegen bij veel optrekken e.d. is het erg vervelend omdat de auto dan schokkerig rijdt en je niet vloeiend kunt optrekken of vloeiend 50 kunt rijden (zowel niet in 3 als 4). Maar dat heb ik al eens eerder gemeld.
Ik vraag me wel eens af of dit regenereren goed werkt bij mensen die wat kortere ritten maken. Mijn ritten zijn vaak lang (150-200km enkele reis) waardoor er genoeg tijd e.d. is om het regenereren volledig uit te voeren. Als ik halverwege zo'n "poetsbeurt" de auto afzet duurt het de volgende keer vaak iets van 60km voordat de poetbeurt opnieuw gestart wordt. Wat nu als je ritten vaak maar iets van 50km zijn?
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008) Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Wij rijden elke dag Meppel-Groningen visa versa en bij 130km/h op cc voel ik de auto onrustig lopen met een verbruik van 1/10.
De 26 km komt mij ook bekend voor want zo lang duurt het bij ons ook voordat hij weer naar normale waarde terug loopt.
Ik maak mij er niet druk om, onze S60 wordt normaal bereden met 130km/h op cc, als het rustig is een 30 km/h harder.
Zo, inmiddels weer wat km's verder en 2 regeneraties achter de rug (tussen deze beide keren ca 1200km gereden). Nu reed ik toevallig op de snelweg en duurde het proces een kilometer of 15. Ik had de indruk dat het terugschakelen naar 5 bij wat lagere snelheid de zaak ook zeker ten goede komt. Voor de rest gaat het allemaal prima met de auto. Af en toe rijdt ik nog even met mijn oude V50... qua stoelen (gesloten zit) en direktheid in het sturen heeft dit mijn voorkeur voor het kortere werk, maar op de langere ritten is het hoge zitten en het veel betere comfort van de XC toch wel weer heel prettig.
Ook al lekker genoten van het open dak. Had ik nog nooit in voorgaande auto's gehad. Ondanks het feit dat het een relatief klein raam is, denk ik niet dat ik het ooit nog graag weer zonder doe. Enige nadeel van dat dak is dat je wel meer "troep" naar binnen krijgt. Sta je stil voor een stoplicht onder/naast wat bomen, waait je hele auto vol bloesem etc... maar ach, even stofzuigen en dat is ook weer gepiept.
Zojuist weer getankt, en mijn overall score van de laatste 3500km ligt net even beter dan 1 op 14. Zowaar niet gek vind ik zelf, al moet ik eerlijk bekennen dat mijn rijstijl iets minder uitschieters naar boven vertoont als in de V50... Met een handbak en 17" moet 1 op 15 dan ook zeker haalbaar zijn naar mijn idee.
Verder geen bijzondere zaken te melden. Het tankklepje heeft na een smeerbeurtje van mijn zijde geen klachten weer gegeven en de resonaties in de middenconsole treden alleen op bij snelheden >150km, dus zeg maar op de autobahn, en daar kom ik te weinig om er een probleem van de maken.
De Michelin 4x4 Tour die al een paar duizend kilometer om de 18" Minos liggen bevallen me goed qua afrolgeluid. Ook zijn ze iets bochtvaster dan de Vrederstein Xtreme winterbanden die om de 17" Sargassen liggen (zal ook mede aan de wanghoogte liggen). Moet overigens wel zeggen dat ik bij een hernieuwde keuze qua velgen nu toch een voorkeur voor de nieuwe Crator wielen heb, maar die had ik nog niet gezien in februari.... en deze waren geschikt te krijgen in Leeuwarden. Maar goed, er moet ook wat te wensen overblijven nietwaar!
@ Fransozowits: ik hoop dat er een goede oplossing komt voor je problemen met het filter (las hierover ook elders) Het moet toch goed kunnen zou je zeggen. De garage moet er maar eens even werk van maken, zodat je weer ten volle kunt genieten van je wagen!
Zo de eerste "storing" is te melden: Alarm systeem service vereist komt nu elke keer bij het starten van de auto in beeld.... geen idee wat het zou kunnen zijn, of wanneer het is ontstaan, want het viel me nu pas op. De melding is gedurende het rijden weg en ook niet op te roepen. Zal de garage even bellen en dan horen we het wel.
Het oliepeil blijkt bij het stijgen van de kilometers "gelukkig" netjes een klein beetje te zakken ipv te stijgen.... dus dat gaat voorlopig nog prima.
He, die storing heb ik sinds gisteren ook! En dat is voor mij eigenlijk ook de eerste elektrische storing die ik me kan herinneren (behalve een melding voor een defect lampje natuurlijk). Niet verkeerd na 206.000 km... Ik blijf hier dus meekijken....
Nog geen tijd gehad, maar wip zsm ff langs bij de dealer, melding ook alleen maar te zien bij op contact zetten, daarna niet meer op te roepen. Klasse 3 alarm is wel "achteraf" geinstalleerd (originele volvo optie) de oude plaffoniere ligt nog bij me in de garage.
Gisteren ondanks de hitte en het terugschakelen naar 4 en 5 (dus lekker wat toeren draaien) duurde het regeneratie proces > 20km... bij thuiskomst nog niet afgerond, dus vanmorgen weer vrolijk verder... na nog eens 10 km eindelijk weer normale verbruikswaarden. Vind het maar wat hoor, dat milieugezeur...
Ik ben erachter wat mijn storing veroorzaakt: de sirene. Als ik het alarm in werking stel, knipperen de alarmlichten maar het blijft stil... Maar waar zit dat ding?