Pagina 6 van 6

Geplaatst: 20.01.2010 - 22:17
door iksee90
Een voordeel van de V50 is dat de frontbalk een kreukelzone heeft van ca. 20 cm. Na die balk begint pas de vaste chassisbalk. Dan zit je al bijna ter hoogte van de radiateur. Dit is een geschroefde balk die in 10 minuten vervangen is. Het zal mij niets verbazen als de chassisbalk zelf helemaal geen schade heeft.

Geplaatst: 20.01.2010 - 22:25
door 945i
Je had dit ook gelezen?
M@estro schreef:Volgens de expert goed voor >18000 euro schade.
Alleen het dashboard met de airbags al >3500 euro.

Technisch, koeling en aircosysteem, motorsteunen en leidingen (remleidingen, uitlaat en dergelijke) afgebroken door het kantelen van de motor. Door het "opduwen" van het blok, ook het schutbord ontzet.
e.e.a betekend dat die balk wel degelijk een tik heeft gehad, en die poot meetrekt. (het is geen Fiat hè die je recht blaast...)

Geplaatst: 20.01.2010 - 22:42
door M@estro
Virgin drive schreef:Vind de genoemde bedragen wel erg hoog voor de schade, als het inderdaad zoveel kost is het voor een handelaar toch ook niet meer de moeite waard om deze auto op te knappen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook stevig van geschrokken was. In eerste instantie kreeg ik een bedrag van €12000,-- te horen. En dit waren dan alleen nog maar de zichtbare delen aldus het schadeherstelbedrijf.

De schade's worden door zulke bedrijven uiteraard geraamd door een aantal onderdelen (in mijn geval zowat de hele voorkant) op te tellen en daar dan de arbeid bovenop. Wie weet was de auto niet total-loss als ik naar een ander schadeherstelbedrijf was gegaan.

Maar aan de andere kant, had ik het misschien ook niet helemaal meer vertrouwd als ze deze V50 weer hadden rechtgetrokken. Elk piepje en rammeltje wat je dan hoort, wijt je dan aan het ongeval...

Geplaatst: 20.01.2010 - 23:07
door iksee90
Als je de impact van de schade bekijkt, die zit op de eerste letters van de kentekenplaat. Daarachter is het allemaal lucht. Daarna komt de boom het motorblok tegen. Die zit alleen maar op steunen, die van alu. zijn. Die breken af en de motor verplaatst naar achteren. Dus de chassisdelen heben voor zover nog geen schade opgelopen. Door het samenvouwen van de bumper en frontbalk worden de chassisbalken (langsliggers) naar elkaar toegetrokken. Maar dit zal gebeuren op de kreukelzone, en die zit bij een S40 en V50 juist in een losse balk.... Maar waar zit ik mijzelf voor te bewijzen. Ik had hem graag willen hebben. Ik ben juist blij dat een ander ervan schrikt. Zo heb ik ook een (rijkelijk) belegde boterham.

Geplaatst: 20.01.2010 - 23:21
door 945i
Deze auto is zeker te maken en ook voor minder dan het vastgestelde bedrag, dat is mij ook wel duidelijk.
Wat ik wil zeggen (en dat doe ik ook uit ervaring..), is, dat het niet "meevalt". Een baksteuntje op de bak afgescheurd is zomaar weer extra werk...Minder winst. ;)

Geplaatst: 21.01.2010 - 08:02
door iksee90
Maar dan praten we niet over de moeilijkheidsgraad van de reparatie, maar van een verkeerd/te duur ingekochte auto. Zo gaat het in de handel.

Geplaatst: 21.01.2010 - 16:45
door Frederik Welvaert
Virgin drive schreef:Vind de genoemde bedragen wel erg hoog voor de schade, als het inderdaad zoveel kost is het voor een handelaar toch ook niet meer de moeite waard om deze auto op te knappen?
Als de handelaar genoeg tijd heeft en voor 2x niks een "wrak" kan opkopen dat enkele maanden later weer de baan op kan voor het *tigvoudige...

Geplaatst: 21.01.2010 - 23:57
door M@estro
Ik heb toevallig de expert van de verzekering vandaag nog gesproken. Deze was benieuwd naar de uiteindelijke afhandeling.

Hij wist me ook te vertellen voor welk bedrag het "wrak" nu is verkocht...
Wat denken jullie? Doe eens een gok!

Geplaatst: 22.01.2010 - 00:04
door OracleDBA
6000?

Geplaatst: 22.01.2010 - 07:43
door Fredhead
Gok tussen de 5 en 7000 euro

Geplaatst: 22.01.2010 - 08:26
door iksee90
2250 euro

Geplaatst: 22.01.2010 - 09:35
door 945i
ja, rond de 3 hooguit.

Geplaatst: 22.01.2010 - 09:36
door the taxman
3250

Geplaatst: 22.01.2010 - 09:48
door M@estro
945i schreef:ja, rond de 3 hooguit.
iksee90 schreef:2250 euro
Jullie zitten redelijk in de buurt!
het "wrak" is uiteindelijk voor € 2870,- verkocht.

(Als ik ruimte, geld en tijd had gehad...)

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:39
door Fredhead
Dat is een erg laag bedrag, mijn S60 werd destijds voor 5500 verkocht al wrak

Geplaatst: 22.01.2010 - 16:05
door iksee90
2870 euro is een behoorlijk bedrag. Vergeet niet dat de inkoopwaarde rond de 8000 euro zit (zonder schade)

Geplaatst: 22.01.2010 - 17:00
door M@estro
"maar" 8000 euro? Zit er nog zoveel marge in voor een verkoper dan? :shock:

Geplaatst: 22.01.2010 - 23:52
door iksee90
Koop eens een biertje bij Albert Heijn of bij je stamcafe. Daar zit ook een groot verschil tussen. Zo gaat dat ook bij auto's.