Pagina 6 van 8

Geplaatst: 23.10.2010 - 19:09
door gray
Dan ga ik dit ook eens proberen.
Ben je zeker dat je naar rechts gedraaid hebt? op het engelse forum staat 'ccw' counterclockwise om de lamp hoger te krijgen.

Geplaatst: 23.10.2010 - 23:37
door Fredhead
Dat weet ik zeker, bij mijn 2004 V50 is naar rechts draaien omhoog

Geplaatst: 24.10.2010 - 14:44
door webergold28
Op marktplaats wordt er bij onderdelen volvo v50 veel geadverteerd met xenonsetjes die ook storingvrij zouden zijn. heeft iemand hier ervaring mee.
bedankt alvast voor jullie reacties

gr. Jasper

Geplaatst: 24.10.2010 - 17:21
door Fredhead
Jij bedoelt die van 55 euro?

Zit zelf stiekem ook een beetje naar xenonverlichting te kijken

Geplaatst: 24.10.2010 - 18:32
door webergold28
Yep die inderdaad, vroeg me af of iemand hier ervaring mee had.

Geplaatst: 24.10.2010 - 18:33
door snorremans
fredhead schreef:Jij bedoelt die van 55 euro?

Zit zelf stiekem ook een beetje naar xenonverlichting te kijken
Ik zou voor een iets beter (duurder) setje gaan om problemen met je Canbus systeem te voorkomen.
Ik heb zelf een setje Pilot Pro II gemonteerd met 6000K lampen, geen problemen met de Canbus en een flinke bak licht.

Geplaatst: 24.10.2010 - 20:56
door Fredhead
Wil op de eerste plaats inderdaad gewoon een goede set.
Heb niet echt zin in storingen in het canbus systeem, maar dat geld denk ik wel voor iedereen.

Wat heeft de Pilot set gekost als ik zo brutaal mag zijn?
En waar heb je deze besteld?

Het mag ook via pm als je het hier niet neer wil zetten

Geplaatst: 24.10.2010 - 23:47
door ICEFOX
Had nog een 6 jaar oud xenon setje (waar je toen nog een vermogen voor betaalde) die ik afgelopen zomer er in heb geprutst.
Direct aansluiten gaat niet, door de computer van de auto worden de lampen netjes weer gedoofd. Met een weerstandenset gaat wel, maar dat is geen elegante oplossing. 120 watt een beetje opstoken om een melding weg te werken is iets te veel van het goede.
Toen met de relais en wat condensators een oplossing gemaakt zodat de lampen in ieder geval blijven branden, maar wel een melding.
Later weer eens universele "warning cancellers" gekocht en die er tussen gezet. Resultaat? Gewoon een foutmelding.

Helaas is onze Volvo CEM uitgerust met naast een shuntweerstand ook PWM sturing, die de spanning netjes naar 13 volt brengt. Dus iedere afwijking die wordt gemeten resulteerd in het uitschakelen van de lampstroom. Hier kun je wel weer iets moois voor bouwen, maar waarom het moeilijker maken als het makkelijk kan.

Dus drie weken geleden een Pilot Pro II setje gekocht met de CANbus kabels. Plug and Play, geen weerstanden, geen relais en geen storingen. Wanneer je een beetje netjes werkt kun je zelfs de gehele set netjes IN de koplamp wegwerken.

Natuurlijk even bij de dealer het lichtbeeld laten corrigeren en we zijn weer klaar voor de winter.

Al met al geloof ik niet zo in die goodkope xenon sets. Er is nogal een aardig stukje elektronika nodig om de auto een juist signaal terug te geven. En niet te vergeten willen we ook niet een piekspanning rechtstreeks de CEM insturen waar het nogal wat schade aan kan richten. Een beetje filtering is dus wel op zn plaats. Lees de vele doemverhalen met doorgebrande ruitenwisser motoren elders maar...en erger.

Xenonset 55 euro dat kan nooit veel zijn, laat staan storingsvrij. Denk dat er maar een paar sets werken, waaronder de nieuwe Pilot en Target sets.

Geplaatst: 25.10.2010 - 01:02
door Fredhead
Dan weer de vraag, waar heb je de set besteld/gekocht?

Geplaatst: 25.10.2010 - 06:52
door ICEFOX
Deze heb ik besteld bij http://www.auto.led-champ.nl/. Je kunt er voor kiezen de led stadslichten er niet bij te nemen, wat weer wat voordeel opleverd.

Heb gekozen voor de 4300K set, vandaar dat ik ook niet de led lampjes heb genomen.

Geplaatst: 25.10.2010 - 09:31
door Fredhead
Oke bedankt :)
Zal nog wel even twijfelen worden, maar ik denk dat ik dezelfde set ook maar ga bestellen

Geplaatst: 25.10.2010 - 18:03
door ICEFOX
Let wel dat 4300K van Pilot al best gelig is, niet veel witter dan een beetje kwaliteits halogeen. 5000K is echt wit-wit.
Zelf vind ik 6000K al te blauw, zeker wanneer je in de lamp/lens kijkt.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Wilde gewoon meer licht, zonder een "kijk mij, ik heb xenon" uitstraling te hebben wat je naar mijn mening bij alles boven de 6000K hebt.

Geplaatst: 25.10.2010 - 18:48
door snorremans
fredhead schreef:Wil op de eerste plaats inderdaad gewoon een goede set.
Heb niet echt zin in storingen in het canbus systeem, maar dat geld denk ik wel voor iedereen.

Wat heeft de Pilot set gekost als ik zo brutaal mag zijn?
En waar heb je deze besteld?

Het mag ook via pm als je het hier niet neer wil zetten
Bij nl.tuning.nl en kostte 199,00 euro gratis verzending en ledstadslichten.

Geplaatst: 25.10.2010 - 19:54
door Plofcop
Hallo,

Ik zag dat op internet het volgende wordt aangeboden:

50W/55W Pilot XENON HID CONVERSION SINGLE BEAM KIT

Dit wordt op oa de volgende site aangeboden:

http://www.zhyichina.com/product_view.asp?id=2481

Je betaalt er ongeveer 83 dollar voor. Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 25.10.2010 - 20:57
door ICEFOX
Pilot heeft wel een 50 watt ballast, maar die hulsen van de lamp doen mij wat Chinees aan... Ook "lijkt de ballast wel op die van de site van Pilot, maar er is verschil...
Daarnaast heb je voor de C30/S40/V50 toch echt de Pro versie met Slim-ballast en CANbus kabel nodig.

Geplaatst: 26.10.2010 - 00:59
door Fredhead
ICEFOX schreef:Let wel dat 4300K van Pilot al best gelig is, niet veel witter dan een beetje kwaliteits halogeen. 5000K is echt wit-wit.
Zelf vind ik 6000K al te blauw, zeker wanneer je in de lamp/lens kijkt.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Wilde gewoon meer licht, zonder een "kijk mij, ik heb xenon" uitstraling te hebben wat je naar mijn mening bij alles boven de 6000K hebt.
Ik deel deze mening wel over de kleur van xenon.
Persoonlijk vind ik een beetje gelige verlichting ook niet erg, heb tenslotte ook echt gele lampen in de 205 zitten en vind dat zelfs erg prettig rijden in het donker :)

Vanavond was het weer even schrikken toen ik vanuit een Polo van het werk terug stapte in mijn eigen auto.
Hier zitten gewoon standaard halogeen lampjes in, maar had zowat 2 keer zoveel licht als dat mijn eigen V50 geeft.
Morgen nog maar eens kijken of het zicht nog verbeterd als ik mijn koplampen nog ietsje hoger stel (gewoon eens proberen en als het beter is weer kijken of ze nog binnen de marge staan) en anders bestellen we direct het hier genoemde xenon setje

Geplaatst: 28.10.2010 - 11:38
door MauritsvdT
Ik heb die set van Pilot met 6000K en ik ben over het zicht dik tevreden.
Misschien wel nog wat hoger afstellen (jaja ik weet het, nog steeds niet gedaan Ferdi), maar voor de rest werkt die set prima zonder storingen en heeft ook geen goedkoop 'Chinees' gehalte.

Geplaatst: 29.10.2010 - 19:10
door snorremans
fredhead schreef:Dan weer de vraag, waar heb je de set besteld/gekocht?
zie hier de aanbieding http://link.marktplaats.nl/391068073

Geplaatst: 31.10.2010 - 20:10
door newfh
Is niet te duur, zeker als je bedenkt dat je er 2 LED stadslichten bij ontvangt. Heb nog wel een adresje in de buurt van Arnhem, heb dacht ik voor de Pro-Lines zo'n € 175,00 betaald. Dus als je niet te ver vanaf Arnhem komt

Geplaatst: 08.11.2010 - 22:06
door Mogwai
Ik ben dit weekend ook aan het prutsen geweest maar bij mijn 2005 V50 moet je toch echt linksom draaien aan het witte knopje om omhoog te stellen. De zwarte inbusschroef die daar haaks op staat draait dan rechtsom. Bij mij was een slag linksom (dus 360 graden) genoeg om de lamp op 8 meter afstand 4 cm hoger te krijgen (dus ca. 0.5% hoger dan de standaard -1.5%).