verzekering voorwaarden ruitschade

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gast

Oceanracer schreef:Eind goed, al goed? Maandag toch maar even navraag doen...
En? Waren ze ook al op de hoogte?
Oceanracer
Geartronic member

Ik ben er letterlijk langsgefietst, maar toen waren ze net met lunchpauze... Maandagmiddag ben ik weer vrij, dus dan nog maar een keertje proberen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bartv70
5th Gear member

EEN maandagmiddag? :wink:
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Oceanracer
Geartronic member

AlexV70 schreef:GOED NIEUWS van: :P
Adjunct-directeur Univé Schade schreef:Geachte heer ***,
Naar aanleiding van uw bezwaarschrift met betrekking tot wijziging polisvoorwaarden en uw mailwisseling met dhr. ***, directeur van Univé Midden-Drenthe, bericht ik u als volgt.

Ik kan u bevestigen en toezeggen dat u zich bij ruitschade kunt wenden tot een Volvo-dealer (een clausulering op uw polis is niet noodzakelijk). De heer *** had dit reeds aan u bevestigd in zijn mail van 21 april jl. Echter, de reactie namens het klachtenbureau Schade gaf in uw ogen (terecht) reden tot vraagtekens. Ik wil u hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Ik hoop dat deze garantie voor u aanleiding is om uw relatie met Univé voort te zetten.
Met vriendelijke groet,

J. v.d. ****
Adjunct-directeur Univé Schade
Het lijkt mij dat dit voor een ieder van ons geldt.....
Slecht nieuws!

Vandaag (eindelijk) contact gehad met Univé. En van bovengenoemde afspraak zijn ze in Groningen niet op de hoogte. Nou komt bij mij de volgende vraag op: Mijn dealer zit in Drenthe, maar mijn Univé-kantoor zit in Groningen. Wat zou dan van toepassing zijn? Ik denk dat ik maar eens contact ga zoeken met die Adjunct in Drenthe.
mightyspawn
5th Gear member

Gelukkig hebben we in Brabant ZLM. Goedkoopste van NL en beste service. Helaas buiten Noord Brabant en Zeeland niet beschikbaar.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gast

Oceanracer schreef:
AlexV70 schreef:GOED NIEUWS van: :P
Adjunct-directeur Univé Schade schreef:Geachte heer ***,
Naar aanleiding van uw bezwaarschrift met betrekking tot wijziging polisvoorwaarden en uw mailwisseling met dhr. ***, directeur van Univé Midden-Drenthe, bericht ik u als volgt.

Ik kan u bevestigen en toezeggen dat u zich bij ruitschade kunt wenden tot een Volvo-dealer (een clausulering op uw polis is niet noodzakelijk). De heer *** had dit reeds aan u bevestigd in zijn mail van 21 april jl. Echter, de reactie namens het klachtenbureau Schade gaf in uw ogen (terecht) reden tot vraagtekens. Ik wil u hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Ik hoop dat deze garantie voor u aanleiding is om uw relatie met Univé voort te zetten.
Met vriendelijke groet,

J. v.d. ****
Adjunct-directeur Univé Schade
Het lijkt mij dat dit voor een ieder van ons geldt.....
Slecht nieuws!

Vandaag (eindelijk) contact gehad met Univé. En van bovengenoemde afspraak zijn ze in Groningen niet op de hoogte. Nou komt bij mij de volgende vraag op: Mijn dealer zit in Drenthe, maar mijn Univé-kantoor zit in Groningen. Wat zou dan van toepassing zijn? Ik denk dat ik maar eens contact ga zoeken met die Adjunct in Drenthe.
Ik zou idd maar eens een klacht schrijven aan de directie van Unive schade. (adres nog nodig?)
Ik denk dat het dan pas goed komt. (stilzwijgend heb ik ook ergens in de stukken gelezen)

De interne communicatie is bij Unive blijkbaar niet helemaal op orde.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Even een vraag mijnerzijds, gelezen hebbende bovenstaande postings:

Gaat Oceanracer nog contact opnemen met Unive Groningen? Als ook Unive verzekerde ben ik wel even nieuwsgierig want, in voorkomende gevallen, ga ik ook liever naar de dealer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Oceanracer
Geartronic member

Oceanracer laat het er zeker niet bij zitten! Ik heb 3 wagens verzekerd bij Univé, plus m'n ziektekostenverzekering & gezinsverzekeringen lopen daar. Maar de manier waarop Univé hier mee omgaat bevalt mij geenszins. Zo krijg ik net 1 maand om op zoek te gaan naar een andere verzekeraar. Dat is in mijn geval (ivm een lesvoertuig) te kort dag. Dat ze een manier zoeken om de kosten voor ruitreparaties te drukken kan ik me wat bij voorstellen, maar ik laat me niet als stok gebruiken om mee te slaan. Bovendien ben ik van mening dat ik recht op een korting op de premie heb, als ze de voorwaarden (tussentijds) aanpassen. Wordt vervolgd...
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Oho, ik lees daar een strijdvaardige Oceanracer :thumbright: Ik heb het hele spul, behoudens de ziektekostenverzekering, ook bij Unive. En het kan toch niet dat het in Grunn anders gaat als bij de Drenthen [-X Ik zal ook eens voorzichtig gaan informeren bij het lokale Univekantoor want het kan toch niet zo zijn dat ze hier zeggen :thebirdman: want dan zeg ik :wave: Zoals je al zij......wordt vervolgd
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
sanco
5th Gear member

Heren, heren... denk om uw taalgebruik! (ha ha)
Volg dit topic al een tijdje. Ben al langere tijd geen Unive klant (meer) omdat het via een collectiviteit nogal wat voordeliger kon. Heb zelf nog geen schrijven oid over wijziging in voorwaarden gezien, maar e.e.a was deze week actueel bij een fam. lid met een 307SW. Afloop nog onbekend. 'k zal ondertussen ook mijn eigen polis er eens op naslaan, want ik vind het wel een puntje van aandacht. Ik hoop voor jullie dat hier in Stad en ommelaand ook de Drentse voorwaarden gaan gelden. Zal me eens benieuwen! Succes ermee.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gast

@Oceanracer, succes, met de juiste informatie kom je er wel. :wink:
Gewoon een communicatiefout(je) bij Univé. Zouden ze daar geen interne memo's hebben? :P

Of willen ze er niet teveel ruchtbaarheid aan geven? Dat kan niet waar zijn. :oops:
Op www.directaccess.nl stond ook al: Voor Dealer Ruiten Service geldt echter een stilzwijgende uitzondering.
Het zal toch niet. :cry: Het kan niet, Univé is zo'n eerlijke verzekeringsmaatschappij, het moet wel een foutje zijn.
Gast

En @Oceanracer gelukt?
Oceanracer
Geartronic member

Nee man. Ik kom tijd te kort. Bezig met andere auto's, druk aan het klussen in huis en buiten, gebruikelijke werk, enz...
JRK

Vervelende verhalen hier. (Mijn eerste berichtje hier, maar ik kom zelf vanaf het volvo850forum)..

Ik kan je zeggen dat ik er bij ASR (waar ik m'n 850 t-5r heb) niet zo moeilijk doet. Men heeft wel de opmerking dat het eigenrisico bij een volvo originele ruit hoger is dan wanneer je bij een kwikfit, carglass of autototaalglas langs gaat. Maar dit heeft te maken met de materialen die men gebruikt. Die zijn 50% goedkoper.

Ik heb zo iets van.. ipv 70 euro een max dubbel zo hoog eigenrisico, ik vind het prima. Als ik daardoor wederom een ruit krijg waar ik wederom 15 jaar mee kan doen. Altijd doen.

Ja, de originele voorruit lag er nog in. Helaas wel met 4 koeienoog pitten en een 5de minipitje met helaas een scheurtje. Dus ik heb de ruit uit z'n lijden moeten verlossen.
GerardV70
3rd Gear member

Ook al een aantal keren bij Univé aan de bel getrokken dat ik schade aan mijn voorruit wil laten repareren door mijn dealer die tevens een erkend schadeherstelbedrijf bij Univé is.Behalve de ruit, die moet dan bij een ander gedaan worden. Anders kost het mij € 500,-.Of...de ruit moet een onderdeel zijn van een schade aan het voertuig zelf,dan kan het wel!!!Klinklare onzin
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Op het moment dat men de voorwaarden verandert, kun je per direct opzeggen. ga dat maar eens gebruiken met onderhandelen.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Oceanracer
Geartronic member

Helpt je niks. Ben met die lui in gesprek gegaan. Heb er 3 auto's in de verzekering, een gezinszorgverzekering en diverse gangbare verzekeringen lopen. Ze waren niet onder de indruk voor het feit dat dit mij niet aanstond, ook niet als ik om die reden de verzekering wilde beëindigen. En dan? Ik heb nu 3 auto's met 75% korting verzekerd. Als iemand een verzekeringsmaatschappij tipt die mij dat ook biedt en niet loopt te zeuren als één van die drie auto's een lesvoertuig betreft, houd ik mij warm aanbevolen. Vooralsnog is het bij Univé slikken of stikken.
Gast

Oceanracer schreef:Vooralsnog is het bij Univé slikken of stikken.
Hoezo? Ik heb zwart op wit dat ik bij ruitschade gewoon naar de Volvo-dealer mag, zonder extra kosten.

Univé = Univé :oops: Heb je verwezen naar de (schriftelijke) uitspraak van de adjunct-directeur Unive schade?
Dit riekt naar rechtsongelijkheid, volgens mij kan dit niet.......
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Hoe vervelend dan ook maar er zijn steeds meer maatschappijen die hun premie laag proberen te houden d.m.v verwijzing naar een bij hun aangesloten reperateur.
Er zijn er ook altijd nog genoeg die het niet doen of de klant de keus laten.
Je hebt natuurlijk altijd het recht om op te stappen als een maatschappij de voorwaarden aanpast.
Je kunt altijd een offerte aanvragen bij een forumsponsor. bv
www.vanderbliek.nl of mailen naar info@vanderbliek.nl
ik kan je dan een offerte maken.

Edwin
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Oceanracer
Geartronic member

AlexV70 schreef:
Oceanracer schreef:Vooralsnog is het bij Univé slikken of stikken.
Hoezo? Ik heb zwart op wit dat ik bij ruitschade gewoon naar de Volvo-dealer mag, zonder extra kosten.

Univé = Univé :oops: Heb je verwezen naar de (schriftelijke) uitspraak van de adjunct-directeur Unive schade?
Dit riekt naar rechtsongelijkheid, volgens mij kan dit niet.......
Ik ben met jouw verhaal naar het kantoor geweest. Daar bleek toch dat iedere provincie zijn eigen "winkeltje" had. Sterker nog: Ze kennen die beste man niet eens! :?

Ik heb besloten het voorlopig zo te laten. Mocht ik een nieuwe ruit nodig hebben, maak ik er dan wel werk van.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”