Pagina 6 van 13
Geplaatst: 10.08.2010 - 16:38
door hans98
kan dit topic niet naar de koffiehoek? Ik geloof dat TS een concrete vraag had?
Geplaatst: 23.08.2010 - 17:25
door Silver_R
Zoals gepland heb ik vandaag de V70R laten keuren.
Er is toch wel een hele waslijst van zaken die gedaan moeten worden.
De dealer wil daar veel aan doen zoals banden, uitlaat, remmen rondom, motorsteun en nogal wat cosmetisch werk.
Echter de auto heeft ook schade gehad. Een beetje plaatschade wat keurig is hersteld vind ik nog niet zo erg.
Het lijkt me zelfs vrij moeilijk zo'n auto schade vrij vinden.
Maar bij deze zat er ook schade aan het subframe. En de schade was niet echt professioneel hersteld. Andere boutjes, clipjes die misten, bekabeling die niet goed was terug gezet etc. De remklauw rechtsvoor was zelfs niet vervangen. Deze was afgeschaafd.
Ook het dashboard was vervangen omdat de airbags waren geklapt.
Toch had de verkoper eerst verteld dat de auto zover hij wist, geen schade gehad. Toen ik hierover begon was hij er wel van op de hoogte.
Mijn zoektocht naar een R met handbak van rond 2005 blijft dus nog even doorgaan.
Groet
Geplaatst: 23.08.2010 - 17:40
door diesel01
Kijk.
Dan ben je toch wel blij met de keuring.
Geplaatst: 23.08.2010 - 18:38
door Gast
goed besluit.
Niet te happig zijn, er komt vanzelf een geschikte kandidaat op je pad.
Geplaatst: 23.08.2010 - 18:40
door Rippie V70
wat zei de dealer toen hij er ineens wél van wist? Lekker betrouwbaar!!
waar stond dat ding? Goede waarschuwing voor de mede-forummers
Geplaatst: 23.08.2010 - 19:48
door piotrV70
marcelV70R schreef:
en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel
Daar is niks mee, met deze "handelaar" is een heleboel mis. Dat is ook wel gebleken. Probeert een opgelapte Duitse schade-auto te slijten.
Rij nu zelf in m'n 4e uit Duitsland geimporteerde auto, altijd bij een echte dealer gekocht, nooit gelazer.
Geplaatst: 23.08.2010 - 20:11
door Silver_R
Voor alle duidelijkheid en ook steeds vermeld, de auto staat bij een officiele dealer.
Bij het eerste bezoek heb ik gevraagd of de auto schade heeft gehad.
Voor zover ik weet niet, was het antwoord.
Er was bewust ook nog helemaal nix gedaan aan de auto, want als de neus gespoten zou zijn, zouden potientiele klanten juist kunnen denken dat de auto schade heeft gehad.
Dat er tijdens de keuring naar voren was gekomen dat de auto idd schade heeft gehad was dat ineens bij hem bekend.
Geplaatst: 23.08.2010 - 20:15
door sbv
Waar is de auto nu gekeurd dan ? Andere dealer ?
Geplaatst: 23.08.2010 - 20:35
door Silver_R
Ga geen auto laten keuren bij de verkopende partij.
Auto is gekeurd bij Verkerk in Leidsche Rijn.
Prima dealer trouwens.
Geplaatst: 23.08.2010 - 20:54
door 945i
Er staan 2 R-en bij de dealers volgens de website van Volvo, 1 ervan is verkocht en de andere staat bij Hooftman.. Kan mij niet voorstellen dat dat de auto is...
Geplaatst: 23.08.2010 - 20:59
door Gast
Er wordt er nog 1 aangeboden door een forumlid, is dat niet wat voor je?
Geplaatst: 23.08.2010 - 23:50
door Wolfs XC
945i schreef:Er staan 2 R-en bij de dealers volgens de website van Volvo, 1 ervan is verkocht en de andere staat bij Hooftman.. Kan mij niet voorstellen dat dat de auto is...
Staat vermeld op de eerste pagina van dit draadje ja, Hooftman (in Alphen meen ik).
Geplaatst: 23.08.2010 - 23:51
door elianmars
945i schreef:Er staan 2 R-en bij de dealers volgens de website van Volvo, 1 ervan is verkocht en de andere staat bij Hooftman.. Kan mij niet voorstellen dat dat de auto is...
Kijk eens op pagina 1 van dit topic
Edit: Net te laat
Staat bij Hooftman in Waddinxveen, trouwens. Ik ben er een paar keer omheen gelopen. Vind 'm er niet echt netjes uitzien. En erg duur.....
Geplaatst: 24.08.2010 - 08:50
door piotrV70
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitleg van deze "dealer". Verkeerde steeds in de veronderstelling dat het om de 06-handelaar ging.
Geplaatst: 25.08.2010 - 10:06
door 945i
Ik ook............
Geplaatst: 25.08.2010 - 12:50
door bartv70
Gevalletje, kat in het nauw???
Triest dat zelfs een off. dealer er zulke praktijken op na houd.
Dit schaadt (imago) alle off. dealers, ook zij zouden Hooftman eens op de vingers moeten tikken.
Geplaatst: 25.08.2010 - 13:06
door Paul
Kijk dit is het verhaal vanuit 1 persoon die de auto een dag heeft mee gekregen van de dealer om hem te laten keuren. Een dealer die iets te verbergen heeft doet dit toch niet?
De vorige eigenaar heeft gezegd dat hij geen schade heeft gehad, maar elke auto heeft wel iets van schade gehad, dus tsja.
Dat hij echter zoveel schade heeft gekregen als hier wordt verteld was volgens mij niet bekend, ik ken de auto namelijk en ook de dealer.
Wat er wordt gezegd dat Hooftman eerst zegt dat er geen schade is en later wel, dat komt omdat ze later hem op de brug hebben gehad. En hoeveel schade er geweest is, weet ik allemaal niet. Maar volgens mij valt het erg mee.
Geplaatst: 25.08.2010 - 13:12
door bartv70
Paul schreef:Kijk dit is het verhaal vanuit 1 persoon die de auto een dag heeft mee gekregen van de dealer om hem te laten keuren. Een dealer die iets te verbergen heeft doet dit toch niet?
De vorige eigenaar heeft gezegd dat hij geen schade heeft gehad, maar elke auto heeft wel iets van schade gehad, dus tsja.
Dat hij echter zoveel schade heeft gekregen als hier wordt verteld was volgens mij niet bekend, ik ken de auto namelijk en ook de dealer.
Wat er wordt gezegd dat Hooftman eerst zegt dat er geen schade is en later wel, dat komt omdat ze later hem op de brug hebben gehad. En hoeveel schade er geweest is, weet ik allemaal niet. Maar volgens mij valt het erg mee.
Paul je verhaal klopt, maar dat neemt niet weg dat er slordig is gehandeld.
Als ik dealer zou zijn en een auto zou inkopen (van deze waarde) dan zou
ik wel willen weten wat ik inkocht en zou dus vooraf de auto goed controleren.
Nu moet de dealer terugkomen op eerdere uitlatingen en ik denk niet dat je dat de bedoeling is.
Geplaatst: 25.08.2010 - 13:44
door Silver_R
Op het moment dat ik de auto kom halen voor een keuring verteld de verkoper mij dat ze net zelf de R door de 'mangel' hebben gehaald voor nog een andere evt klant.
Zo waren zijn woorden. En prima, wacht niet op mij als je de auto kunt verkopen. Moet je zeker doen.
Maar dan moeten zij toch ook gezien hebben, tijdens dit door de 'mangel' halen dat er schade is geweest.
Als er geen andere evt koper was en ze hebben de auto niet door de 'mangel' gehaald zoals de verkoper zei, dan wist hij al wel van de schade.
Hoedan ook, ik ben niet juist ingelicht. Als je zoiets weet vertel dit dan, voordat ik tijd en geld investeer in een keuring. Het komt je naam niet ten goede.
En door een simpel telefoontje te plegen naar het bedrijf dat in het onderhoudsboekje staat, kom ik er achter wat er voor schade is geweest, wat er wel of niet vervangen is, wanneer dit is geweest en bij welke km stand.
Een dealer kan toch ook zijn huiswerk doen.
En ook na de 1e proefrit merkte ik al dat er iets niet lekker zat bij het opschakelen en dacht aan een motorsteun. Ik vertelde dit aan de verkoper. Hij had nix gemerkt toen hij er de avond ervoor met de auto had gereden.
Maar echt, dit kon je niet missen. Tijdens de keuring bleek ook dat de onderste motorsteun idd kapot was.
Ook nu weer was de verkoper in eens wel op de hoogte.
Als ik voor zoveel geld een auto van eind 2004 wil kopen bij een Volvo dealer dan verwacht eerlijkheid en openheid van zaken. Helaas.
En voor alle duidelijkheid: Ik spreek met geen slecht woord over de dealer, ik heb het alleen over de manier van handelen van de verkoper.
Ik kan me niet voorstellen dat dit in opdracht gebeurt van zijn werkgever.
Geplaatst: 25.08.2010 - 13:50
door diesel01
Kijk een heldere uitleg die precies tot de kern komt.
Je kunt als verkoper altijd iemand tegenover je krijgen die technisch goed onderlegt is en een kapotte motorsteun voelt met schakelen.
Ik zie een verbeterpuntje, met alle respect overigens.
Mankeert er iets aan meld het gewoon.