die werkt bij alle V70 benzine modellen..je kunt het denk ik beter laten doen als je nu al twijfels hebt!HansEindhovenV70 schreef:Ok, thanx.
ramon: de truuk met het verwijderen van het plaatje waardoor je achter de pulley door kunt ipv deze te verwijderen, zou die nog wel moeten werken voor een V70 2002?? Ik las ergens een tegenspraak dat dit alleen zou werken voor model v70 tot 2000?
Distributieriem
-
- 7th Gear member
-
- 4th Gear member
Ben wel handig om het zelf te doen, maar weet het graag van tevoren.... het zou jammer zijn als de boel uit elkaar ligt en het blijkt niet te kunnen... dan moet ik alsnog dat 999 5433 blokkeertool aanschaffen om met de hand die centrale bout van de krukas te kunenn verswjderen of de zaak terugmonteren en de centralebout eerst ergens met een luchtsleutel los laten maken.
Met de hand krijg je die waarschijnlijk nooit los zonder dat blokkeertool?
-
- 7th Gear member
HansEindhovenV70 schreef:Ben wel handig om het zelf te doen, maar weet het graag van tevoren.... het zou jammer zijn als de boel uit elkaar ligt en het blijkt niet te kunnen... dan moet ik alsnog dat 999 5433 blokkeertool aanschaffen om met de hand die centrale bout van de krukas te kunenn verswjderen of de zaak terugmonteren en de centralebout eerst ergens met een luchtsleutel los laten maken.
Ik heb al paar keer uitgelegd hoe je het het beste kunt doen,maar je krijgt steeds weer andere adviezen begrijp ik.
Ik heb er al een dikke 100 gedaan,dus ik weet waar ik het over heb,maar kijk maar wat jij denkt wat de beste manier is!
- Rippie V70
- 5th Gear member
" Ja , maar heb je er dan wel verstand van" ....Ik heb er al een dikke 100 gedaan,dus ik weet waar ik het over heb,maar kijk maar wat jij denkt wat de beste manier is!

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 4th Gear member
Hoi Ramon,
Ik heb ook alle vertrouwen in jouw kunde, anders zou ik het je niet vragen....
Als ik het van boven bekijk lijkt het alsof het koelvloeistof reservoir en het remvloeistofreservoir gewoon geklikt zitten, klopt het dat je die zo naar boven kunt trekken of zit er onder nog iets vast?

Als ik het van boven bekijk lijkt het alsof het koelvloeistof reservoir en het remvloeistofreservoir gewoon geklikt zitten, klopt het dat je die zo naar boven kunt trekken of zit er onder nog iets vast?
-
- 7th Gear member
Het dunne slangetje wat naar de koelvloeistofpot gaat,moet je loshalen en dan kun je de hele handel omhoog trekken en opzij leggen..HansEindhovenV70 schreef:Hoi Ramon,
-
- 4th Gear member
Hi Ramon,
Thanks, de rest van de slangen lijkt inderdaad lang genoeg om het hele handeltje bovenop het motorblok te kunenn leggen. En zorgen dat er niks lekt natuurlijk...
Die stuurbekrachtigingsvloeistof is wat dat betrept troep.
Thanks, de rest van de slangen lijkt inderdaad lang genoeg om het hele handeltje bovenop het motorblok te kunenn leggen. En zorgen dat er niks lekt natuurlijk...

Die stuurbekrachtigingsvloeistof is wat dat betrept troep.
-
- 1st Gear member
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik overgestapt van een v40 1.8i uit 1996 naar een v70n d5 uit januari 2003 en ik wil graag mijn distributieriem vervangen, hij is vervangen bij 133000 door de vorige eigenaar en er staat nu 239000 op de teller, ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de span-en meelooprol heeft vervangen en de waterpomp dus voor de zekerheid wil ik dit dus toch vervangen. Nu heb ik nog een aantal vragen:
1 Heb ik speciaal gereedschap nodig, ik heb in Vadis gekeken maar daar staat er niets over.
2 In Vadis staat de meelooprol onder onderdeelnummer 1275409 tot een bepaald motornummer en daarna is het onderdeelnummer 8692561 ik zou de 1275409 nodig hebben maar is dit onderdeel vervangen en dus nummer 8692561 geworden of zijn het 2 verschillende onderdelen?
3 Mijn laatste vraag is moet ik de krukaspoelie verwijderen of kan ik er gewoon bij, ik las namelijk dat je een plaatje naast de poelie kan verwijderen en dat je er dan bij kan komen maar dit ging over benzinemotoren.
Alvast bedankt, en eventuele tips zijn altijd welkom.
Groet Menno
Sinds kort ben ik overgestapt van een v40 1.8i uit 1996 naar een v70n d5 uit januari 2003 en ik wil graag mijn distributieriem vervangen, hij is vervangen bij 133000 door de vorige eigenaar en er staat nu 239000 op de teller, ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de span-en meelooprol heeft vervangen en de waterpomp dus voor de zekerheid wil ik dit dus toch vervangen. Nu heb ik nog een aantal vragen:
1 Heb ik speciaal gereedschap nodig, ik heb in Vadis gekeken maar daar staat er niets over.
2 In Vadis staat de meelooprol onder onderdeelnummer 1275409 tot een bepaald motornummer en daarna is het onderdeelnummer 8692561 ik zou de 1275409 nodig hebben maar is dit onderdeel vervangen en dus nummer 8692561 geworden of zijn het 2 verschillende onderdelen?
3 Mijn laatste vraag is moet ik de krukaspoelie verwijderen of kan ik er gewoon bij, ik las namelijk dat je een plaatje naast de poelie kan verwijderen en dat je er dan bij kan komen maar dit ging over benzinemotoren.
Groet Menno
- Johan s60
- 6th Gear member
Ik zou niet zomaar onderdeel nrs. uit vadis door geven voor bestelling, deze willen nl. nog wel eens wijzigen.
Hoewel ik het nooit van een diesel gedaan hebt, kun je de werkwijze van vadis wel aanhouden, dus de poelie kan blijven zitten denk ik, dit zal ook wel de reden zijn dat je het bescherm plaatje moet verwijderen.
Hoewel ik het nooit van een diesel gedaan hebt, kun je de werkwijze van vadis wel aanhouden, dus de poelie kan blijven zitten denk ik, dit zal ook wel de reden zijn dat je het bescherm plaatje moet verwijderen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 7th Gear member
Mijn tip is,laat het doen,als het bij een D5 mis gaat,gaat het goed mis!menno744 schreef:Hallo allemaal,
Groet Menno
Paar tandjes verkeerd of bij een verkeerde afstelling van de spanner,loopt de boel in de prak.
-
- 4th Gear member
Voor zover ik van Ramon begrepen heb kan de riem alleen voor benzine modellen vervangen worden zonder de poelie te verwijderen...Johan s60 schreef: Hoewel ik het nooit van een diesel gedaan hebt, kun je de werkwijze van vadis wel aanhouden, dus de poelie kan blijven zitten denk ik, dit zal ook wel de reden zijn dat je het bescherm plaatje moet verwijderen.
-
- 4th Gear member
Vadis is niet heilig, dat hoeft dus niet! Er zit een plastic kapje dat je kunt verwijderen waardoor je de riem achter de poelie erdoor kunt halen!Johan s60 schreef:Bij een B5244** motor moet de krukaspoelie er wel af (staat ook in vadis), heb de mijne al 2x vervangen.
Ik dacht eerst ook dat dit moest.
Johan: Heb jij toen voor het verwijderen van de poelie dat 999 5433 tool gebruikt om de krukas tegen te houden? De centrale 30 mm bout loshalen lijkt me anders niet gemakkelijk....
-
- 7th Gear member
Wordt een lang verhaal voor eeen uurtje werk. 

-
- 7th Gear member
Johan s60 schreef:Bij een B5244** motor moet de krukaspoelie er wel af (staat ook in vadis), heb de mijne al 2x vervangen.
Poelie hoeft er dus niet af,maar het werkt wel makkelijker..
je kunt de motor ook blokkeren aan de bakkant, in het onderste gat zie je het vliegwiel zitten,daar kun je hem ook blokkeren.
- Johan s60
- 6th Gear member
Ik heb zelf gereedschap gemaakt, ik heb me altijd aan de procedure gehouden.HansEindhovenV70 schreef:Vadis is niet heilig, dat hoeft dus niet! Er zit een plastic kapje dat je kunt verwijderen waardoor je de riem achter de poelie erdoor kunt halen!Johan s60 schreef:Bij een B5244** motor moet de krukaspoelie er wel af (staat ook in vadis), heb de mijne al 2x vervangen.
Ik dacht eerst ook dat dit moest.
Johan: Heb jij toen voor het verwijderen van de poelie dat 999 5433 tool gebruikt om de krukas tegen te houden? De centrale 30 mm bout loshalen lijkt me anders niet gemakkelijk....
Ik hou er niet van dat als alles los ligt, je als nog de poelie moet verwijderen, ook lijkt het me voor de riem ook niet lekker als je deze teveel moet knikken.
- Johan s60
- 6th Gear member
Dat zij maar zo dan, vind het wel netjes om antwoord te geven, wel opvallend dat dit je standaard antwoord begint te worden op mijn reacties, heb ik iets vekeerds gezegd??Ramon&Ramon schreef:Wordt een lang verhaal voor eeen uurtje werk.
-
- 4th Gear member
De riem knikken lijkt me ook geen goed plan, maar dat zal niet nodig zijn als het kapje eraf is.
-
- 4th Gear member
Ramon: Als het kapje weg is zijn er dan nog opstakels waar je omheen moet met de riem? Ik neem aan dat je dit gewoon voorzichtig en met een beetje gezond verstand en beleid moet doen.