Distributieriem

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ramon&Ramon
7th Gear member

HansEindhovenV70 schreef:Ok, thanx.

ramon: de truuk met het verwijderen van het plaatje waardoor je achter de pulley door kunt ipv deze te verwijderen, zou die nog wel moeten werken voor een V70 2002?? Ik las ergens een tegenspraak dat dit alleen zou werken voor model v70 tot 2000?
die werkt bij alle V70 benzine modellen..je kunt het denk ik beter laten doen als je nu al twijfels hebt!
HansEindhovenV70
4th Gear member

Ben wel handig om het zelf te doen, maar weet het graag van tevoren.... het zou jammer zijn als de boel uit elkaar ligt en het blijkt niet te kunnen... dan moet ik alsnog dat 999 5433 blokkeertool aanschaffen om met de hand die centrale bout van de krukas te kunenn verswjderen of de zaak terugmonteren en de centralebout eerst ergens met een luchtsleutel los laten maken.

Met de hand krijg je die waarschijnlijk nooit los zonder dat blokkeertool?
Ramon&Ramon
7th Gear member

HansEindhovenV70 schreef:Ben wel handig om het zelf te doen, maar weet het graag van tevoren.... het zou jammer zijn als de boel uit elkaar ligt en het blijkt niet te kunnen... dan moet ik alsnog dat 999 5433 blokkeertool aanschaffen om met de hand die centrale bout van de krukas te kunenn verswjderen of de zaak terugmonteren en de centralebout eerst ergens met een luchtsleutel los laten maken.

Met de hand krijg je die waarschijnlijk nooit los zonder dat blokkeertool?

Ik heb al paar keer uitgelegd hoe je het het beste kunt doen,maar je krijgt steeds weer andere adviezen begrijp ik.

Ik heb er al een dikke 100 gedaan,dus ik weet waar ik het over heb,maar kijk maar wat jij denkt wat de beste manier is!
Rippie V70
5th Gear member

Ik heb er al een dikke 100 gedaan,dus ik weet waar ik het over heb,maar kijk maar wat jij denkt wat de beste manier is!
" Ja , maar heb je er dan wel verstand van" .... :D :crazy:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
HansEindhovenV70
4th Gear member

Hoi Ramon,
Ik heb ook alle vertrouwen in jouw kunde, anders zou ik het je niet vragen.... ;-)

Als ik het van boven bekijk lijkt het alsof het koelvloeistof reservoir en het remvloeistofreservoir gewoon geklikt zitten, klopt het dat je die zo naar boven kunt trekken of zit er onder nog iets vast?
Ramon&Ramon
7th Gear member

HansEindhovenV70 schreef:Hoi Ramon,
Ik heb ook alle vertrouwen in jouw kunde, anders zou ik het je niet vragen.... ;-)

Als ik het van boven bekijk lijkt het alsof het koelvloeistof reservoir en het remvloeistofreservoir gewoon geklikt zitten, klopt het dat je die zo naar boven kunt trekken of zit er onder nog iets vast?
Het dunne slangetje wat naar de koelvloeistofpot gaat,moet je loshalen en dan kun je de hele handel omhoog trekken en opzij leggen..
HansEindhovenV70
4th Gear member

Hi Ramon,

Thanks, de rest van de slangen lijkt inderdaad lang genoeg om het hele handeltje bovenop het motorblok te kunenn leggen. En zorgen dat er niks lekt natuurlijk... ;-)
Die stuurbekrachtigingsvloeistof is wat dat betrept troep.
menno744
1st Gear member

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik overgestapt van een v40 1.8i uit 1996 naar een v70n d5 uit januari 2003 en ik wil graag mijn distributieriem vervangen, hij is vervangen bij 133000 door de vorige eigenaar en er staat nu 239000 op de teller, ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de span-en meelooprol heeft vervangen en de waterpomp dus voor de zekerheid wil ik dit dus toch vervangen. Nu heb ik nog een aantal vragen:

1 Heb ik speciaal gereedschap nodig, ik heb in Vadis gekeken maar daar staat er niets over.
2 In Vadis staat de meelooprol onder onderdeelnummer 1275409 tot een bepaald motornummer en daarna is het onderdeelnummer 8692561 ik zou de 1275409 nodig hebben maar is dit onderdeel vervangen en dus nummer 8692561 geworden of zijn het 2 verschillende onderdelen?

3 Mijn laatste vraag is moet ik de krukaspoelie verwijderen of kan ik er gewoon bij, ik las namelijk dat je een plaatje naast de poelie kan verwijderen en dat je er dan bij kan komen maar dit ging over benzinemotoren.

Alvast bedankt, en eventuele tips zijn altijd welkom.

Groet Menno
Johan s60
6th Gear member

Ik zou niet zomaar onderdeel nrs. uit vadis door geven voor bestelling, deze willen nl. nog wel eens wijzigen.

Hoewel ik het nooit van een diesel gedaan hebt, kun je de werkwijze van vadis wel aanhouden, dus de poelie kan blijven zitten denk ik, dit zal ook wel de reden zijn dat je het bescherm plaatje moet verwijderen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ramon&Ramon
7th Gear member

menno744 schreef:Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik overgestapt van een v40 1.8i uit 1996 naar een v70n d5 uit januari 2003 en ik wil graag mijn distributieriem vervangen, hij is vervangen bij 133000 door de vorige eigenaar en er staat nu 239000 op de teller, ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de span-en meelooprol heeft vervangen en de waterpomp dus voor de zekerheid wil ik dit dus toch vervangen. Nu heb ik nog een aantal vragen:

1 Heb ik speciaal gereedschap nodig, ik heb in Vadis gekeken maar daar staat er niets over.
2 In Vadis staat de meelooprol onder onderdeelnummer 1275409 tot een bepaald motornummer en daarna is het onderdeelnummer 8692561 ik zou de 1275409 nodig hebben maar is dit onderdeel vervangen en dus nummer 8692561 geworden of zijn het 2 verschillende onderdelen?

3 Mijn laatste vraag is moet ik de krukaspoelie verwijderen of kan ik er gewoon bij, ik las namelijk dat je een plaatje naast de poelie kan verwijderen en dat je er dan bij kan komen maar dit ging over benzinemotoren.

Alvast bedankt, en eventuele tips zijn altijd welkom.

Groet Menno
Mijn tip is,laat het doen,als het bij een D5 mis gaat,gaat het goed mis!
Paar tandjes verkeerd of bij een verkeerde afstelling van de spanner,loopt de boel in de prak.
HansEindhovenV70
4th Gear member

Johan s60 schreef: Hoewel ik het nooit van een diesel gedaan hebt, kun je de werkwijze van vadis wel aanhouden, dus de poelie kan blijven zitten denk ik, dit zal ook wel de reden zijn dat je het bescherm plaatje moet verwijderen.
Voor zover ik van Ramon begrepen heb kan de riem alleen voor benzine modellen vervangen worden zonder de poelie te verwijderen...
Johan s60
6th Gear member

Bij een B5244** motor moet de krukaspoelie er wel af (staat ook in vadis), heb de mijne al 2x vervangen.
HansEindhovenV70
4th Gear member

Johan s60 schreef:Bij een B5244** motor moet de krukaspoelie er wel af (staat ook in vadis), heb de mijne al 2x vervangen.
Vadis is niet heilig, dat hoeft dus niet! Er zit een plastic kapje dat je kunt verwijderen waardoor je de riem achter de poelie erdoor kunt halen!

Ik dacht eerst ook dat dit moest.

Johan: Heb jij toen voor het verwijderen van de poelie dat 999 5433 tool gebruikt om de krukas tegen te houden? De centrale 30 mm bout loshalen lijkt me anders niet gemakkelijk....
Ramon&Ramon
7th Gear member

Wordt een lang verhaal voor eeen uurtje werk. :)
Ramon&Ramon
7th Gear member

Johan s60 schreef:Bij een B5244** motor moet de krukaspoelie er wel af (staat ook in vadis), heb de mijne al 2x vervangen.

Poelie hoeft er dus niet af,maar het werkt wel makkelijker..
je kunt de motor ook blokkeren aan de bakkant, in het onderste gat zie je het vliegwiel zitten,daar kun je hem ook blokkeren.
Johan s60
6th Gear member

HansEindhovenV70 schreef:
Vadis is niet heilig, dat hoeft dus niet! Er zit een plastic kapje dat je kunt verwijderen waardoor je de riem achter de poelie erdoor kunt halen!

Ik dacht eerst ook dat dit moest.

Johan: Heb jij toen voor het verwijderen van de poelie dat 999 5433 tool gebruikt om de krukas tegen te houden? De centrale 30 mm bout loshalen lijkt me anders niet gemakkelijk....
Ik heb zelf gereedschap gemaakt, ik heb me altijd aan de procedure gehouden.

Ik hou er niet van dat als alles los ligt, je als nog de poelie moet verwijderen, ook lijkt het me voor de riem ook niet lekker als je deze teveel moet knikken.
Johan s60
6th Gear member

Ramon&Ramon schreef:Wordt een lang verhaal voor eeen uurtje werk. :)
Dat zij maar zo dan, vind het wel netjes om antwoord te geven, wel opvallend dat dit je standaard antwoord begint te worden op mijn reacties, heb ik iets vekeerds gezegd??
HansEindhovenV70
4th Gear member

De riem knikken lijkt me ook geen goed plan, maar dat zal niet nodig zijn als het kapje eraf is.
Johan s60
6th Gear member

Wellicht niet
HansEindhovenV70
4th Gear member

Ramon: Als het kapje weg is zijn er dan nog opstakels waar je omheen moet met de riem? Ik neem aan dat je dit gewoon voorzichtig en met een beetje gezond verstand en beleid moet doen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”