Pagina 6 van 9

Geplaatst: 03.10.2010 - 22:04
door sanco
Pritchard schreef:Moet je het leder dan onmiddellijk behandelen of is dat niet nodig?

Ik heb ook al veel gelezen over inrijden van nieuwe wagens. Nu is de D3 een nieuwe moter en ik vroeg me af wat nu de beste methode is om goed in te rijden. Men zegt dat het belangrijk is om de eerste 2000km niet boven de 3000 toeren te gaan, maar is het dan belangrijk om bij het optrekken altijd tot 3000 toeren te gaan? Of moet je dan als een opa rijden gedurende de eerste 2000km??
Echt inrijden is denk ik niet meer nodig, maar mijn eigen ervaringen zijn wel dat een blok in het begin vaak nog wat "zwaar" draait. Dit duurt een paar duizend kilometer. Ik ben van mening dat enige voorzichtigheid in het begin geen kwaad kan, maar weet je Pritchard, door die 5e cilinder ga je op je gehoor al echt niet doortrekken tot 3000 toeren als je daarvoor de 4 cil gewend bent. Dat heeft de auto ook helemaal niet nodig.
Zoals 945 al zei: vermijdt langdurig hoge toeren, maar ook te lage toeren.
Gewoon normaal doen, motor de tijd gunnen warm te worden en dan een beetje de toeren afwisselen en het gaat helemaal goed komen!

Geplaatst: 03.10.2010 - 22:10
door Discovery
Pritchard schreef:Moet je het leder dan onmiddellijk behandelen of is dat niet nodig?
Ik zou direct een beschermende, vuil afstotende laag aanbrengen zodat het in de toekomst makkelijker schoon is te houden. Leer wordt viezer dan je denkt en doordat het gelijk verkleurd zie je het niet direct.

Geplaatst: 25.11.2010 - 13:07
door Pritchard
IK heb nog een vraagje ivm het schuifdak. In een ander topiclas ik dat dat soms wel wat windgeruis kan geven (als het dak dicht is wel te verstaan). Klopt dit?

Want anders laat ik het open dak vallen en neem ik xenon in de plaats...

Geplaatst: 25.11.2010 - 13:33
door daf46
tutut.

Als het schuifraam van uw huis tocht, laat je dan maar de muur dichtmetsen :roll:
Maar ik had dus een schuisdak in mijn 850 en ik kan niet zeggen dat ik storende geluiden hoorde.

Ik vat het toch ook niet helemaal, het lijkt er op dat van zo gauw men iets negatiefs over iets kan zeggen, het meteen waardeloos is. Wat niet is kan geen problemen geven, maar om dan maar meteen het kind met het badwater weg te gooien...

Geplaatst: 25.11.2010 - 17:34
door XC30
Pritchard schreef:IK heb nog een vraagje ivm het schuifdak. In een ander topiclas ik dat dat soms wel wat windgeruis kan geven (als het dak dicht is wel te verstaan). Klopt dit?

Want anders laat ik het open dak vallen en neem ik xenon in de plaats...
Ik zou direct de Xenons nemen. Ik heb nu een open dak en ik schuif regelmatig het binnengordijn dicht om het windgeruis te verminderen. Voor een beetje frisse lucht in het voor- en najaar kun je ook een raampje open doen. In mijn volgende auto komt deze optie niet meer terug. Maar de Xenon is echt super. Hier moet je niet eens over twijfelen. Een nadeel, je wilt echt nooit meer anders.

Geplaatst: 26.11.2010 - 07:49
door Pritchard
Dat wordt nog een moeilijke bevalling, nog iemand ervaringen?

Geplaatst: 26.11.2010 - 07:54
door bart simpson
hoor vooral van mensen die een nw lampje nodig hebben bij xenon vaak dat ze het nooit hadden moeten bestellen....

zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=xenon

Geplaatst: 26.11.2010 - 07:54
door Paul
Ja in mijn C30 en ook in de XC60 van mijn vader heb ik TOTAAL geen last van windgeruis erop. Tenzij ik met 160/170km/u ergens rij met een hele goeie zijwind, dan fluit alles. (oplossing radio harder).
Verder ken ik het verhaal wel van XC30, want in onze V70 hoorde je hem inderdaad ook soms. Dan doe je dat zonnescherm dicht en heb je gelijk niks meer aan je schuifdak want al het licht is weg.

Maar over xenon, tsja als je dat eenmaal gewend bent wil je inderdaad niet meer zonder. Voordeel Pritchard, met een winterline heb je ook gelijk stoelverwarming!

Geplaatst: 26.11.2010 - 07:56
door Pritchard
De stoelverwarming heb ik sowieso besteld ;)

Maar ik hoor dus zowel pos als neg verhalen. Bij de dealer hadden ze geen V70 met open dak staan zodat ik eens kon testrijden...

Geplaatst: 26.11.2010 - 08:02
door bart simpson
roofrails hoor je ook, alles wat de stroomlijn verstoord hoor je

Geplaatst: 26.11.2010 - 08:03
door Pritchard
Verstoort een schuifdak,als het gesloten is, de stroomlijn dan?

Geplaatst: 26.11.2010 - 08:59
door 945i
Ja...

Geplaatst: 26.11.2010 - 09:27
door diesel01
bart simpson schreef:hoor vooral van mensen die een nw lampje nodig hebben bij xenon vaak dat ze het nooit hadden moeten bestellen....

zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=xenon
Klinkt mss raar, maar ik heb het geld er graag voor over.
Ik wil iig nooit meer zonder.
Ik heb vaak bij de S60 halogeen lampen kapot gehad en dat gebeurde altijd onderweg, gevolg handen kapot.
Ik heb nu vanaf okt 2009 xenon en het functioneert gewoon zonder kapotte lampen.
Straks lekker std op de V70 en zelfs adaptief. :)

Geplaatst: 26.11.2010 - 09:30
door Pritchard
Ik heb vorige week een V70 als vervangwagen gereden en die had meedraaiende xenons. Is wel leuk, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik te weinig zag met gewone lampen, komt misschien omdat ik in het meest verlichte land ter wereld woon...

Geplaatst: 26.11.2010 - 09:33
door diesel01
Als ik hier de stad uitrij dan is het gelukkig gewoon donker.

Geplaatst: 26.11.2010 - 10:26
door bart simpson
er worden best veel xenon lampjes vervangen

Geplaatst: 26.11.2010 - 10:30
door 945i
Jah, en zouden er nog meer vervangen moeten worden.
Hoe vaak zie je niet 1 Roze en 1 witte (of nog erger Blauwe) rijden.

Geplaatst: 26.11.2010 - 10:41
door bart simpson
dat mag niet, je moet gelijk gekleurde koplampen hebben

Geplaatst: 26.11.2010 - 10:42
door 945i
Daarom..;)

Geplaatst: 26.11.2010 - 11:27
door Bart
Bart, betekent dit dan ook dat als 1 lampje onder garantie vervangen moet worden en de kleur is daarna anders, het andere lampje ook (al dan niet onder garantie) vervangen moet worden?