Pagina 6 van 9
Geplaatst: 18.11.2007 - 20:42
door Carfreak
Mijn idee

Geplaatst: 21.12.2007 - 21:32
door ballon
Ik heb een paar weken geleden ook een afspraak gemaakt om onze volvo te laten chippen van 140pk naar 170pk. Dit was echter geen probleem werd mij verteld. Wij hadden om 12.00 uur een afspraak en het was bijna 200 km er naar toe rijden. Om 12.00 uur werden wij geholpen maar toen kwam het gedonder. Het was mis gegaan. Ze kregen de chip niet helemaal uitgelezen, en de software kon er niet meer op terug gezet worden. Toen ze de kast weer terug wilden plaatsen in de auto wilde hij niet meer starten. Dus kast er weer uit en weer de kast mee naar achteren. Toen wij uiteindelijk te horen kregen dat het niet meer wilde lukken zijn wij zonder volvo maar met een leenwagen weer terug naar huis gekeerd. Na 1 week kregen wij de auto weer terug. Ik heb bijna elke dag naar het bedrijf gebeld hoe het er voor stond. Werd ook niet meer teruggebeld. Ik bleef maar bellen, ook was er toen afgesproken dat als er een nieuwe kast in zou moeten en die moest de volvo bestellen, dat ze als de nieuwe kast erin zat ook gratis zouden chippen. Toen wij de auto terugkregen, en ik ging een stukje rijden merkte ik er niks aan. Ik heb gelijk gebeld en ze vertelde mij dat de volvo dealer hem zou chippen. Ik de volvo opgebeld en vertelde dat zij nooit auto's zelf chippen. En dat de originele software van 140 pk gewoon was ingelezen. Ik heb mijn zakken echt vol van dit bedrijf en zou ook mensen NOOIT WILLEN ADVISEREN om daar een v70 140 pk model 2001 te laten chippen want ze maken meer kapot dan je lief is. De naam zal ik hier niet noemen. Die kan je krijgen als je een persoonlijke mail stuurt.
Geplaatst: 22.12.2007 - 07:51
door Edgar
Jeeh, vervelend man!
Dit is ook waarom ik altijd zeg dat er maar weinig goede tuners zijn!
Kijk een fout maken kan elk bedrijf, tuner of géén tuner... maar zorg dan iig voor een goede oplossing en hou de klant tevreden... Was de tuner hier niet voor verzekerd?
En ik zou wel graag willen weten wie dit is geweest...?
Want om nou te adviseren om je 140 PK niet te laten tunen vind ik te ver gaan... Om hem daar NIET te laten tunen kan ik in meegaan!
Gr Edgar
Geplaatst: 22.12.2007 - 08:53
door gevanje
@ballon. Dit moet absoluut zonder problemen kunnen. Je bent hier al zat goede namen tegen gekomen dus ga maar eens zoeken. Het kan absoluut. Ook ik zou wel eens willen horen welke prutsers er mee bezig geweest zijn.
Geplaatst: 29.12.2007 - 21:46
door ballon
Dit was Tunex in 's Heerenberg.
Dus opgelet !!!!!
Geplaatst: 30.12.2007 - 17:28
door steven460
Ballon, kun je de naam via een PM geven?
ik ben nml ook een softare upgrade van 140 naar 170 aant plannen.
Geplaatst: 13.02.2009 - 23:11
door Whitesmoke
Op basis van bovenstaande zou ik de conclusie trekken dat het geen zin heeft om een 140 pk te tunen. Maar als dit nu een automaat betreft?
Geplaatst: 13.02.2009 - 23:48
door Gast
Maakt geen verschil, extra pk's komen pas na 4500 toeren.
Geplaatst: 17.02.2009 - 12:13
door PeeJay
ballon schreef:Dit was Tunex in 's Heerenberg.
Dus opgelet !!!!!
Ah, dit heb ik al meerdere keren over hen gehoord. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens.
De dealer in de omgeving heeft Tunex als vaste klant voor motormanagement systemen.
Geplaatst: 17.02.2009 - 13:46
door crackedtooth
PeeJay schreef:ballon schreef:Dit was Tunex in 's Heerenberg.
Dus opgelet !!!!!
Ah, dit heb ik al meerdere keren over hen gehoord. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens.
De dealer in de omgeving heeft Tunex als vaste klant voor motormanagement systemen.
met dure auto geen risico nemen
kwaliteitsbedrijven:
Rica (groot in .nl)
BSR (groot in scandinavie)
Hartog tuning (ook bsr dealer)
Geplaatst: 17.02.2009 - 14:22
door JM
Ik heb bij Rica eind 2007 de boel laten tunen naar 170 PK. Daarna is er LPG in gekomen en sindsdien bijna 60000 meer dan probleemloze kilomers mee gereden. Fantastisch en wat een verschil met 140 PK.
Geplaatst: 19.02.2009 - 14:37
door Grootje
JM, Waar in merk je vooral het verschil met de standaard 140pk? en vind jij het het geld waard om hem te laten tunen naar 170 a 180pk?
Geplaatst: 19.02.2009 - 14:55
door JM
Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Geplaatst: 19.02.2009 - 15:28
door Grootje
Mijn S40 is ook al iets minder zwaar denk dat ik het daardoor ook wel zou merken als ik het zou doen.
Wat was je er ongeveer voor kwijt? of kreeg je nog forum koring. mag wel PM doen.
Geplaatst: 19.02.2009 - 16:53
door JM
Hoi,
Forum korting??? Nou dat zegt me niks...
Eigenlijk weet ik het niet precies, ik dacht iets van 450a500 Euro, t is alweer even geleden.
Ik wilde perse een 170 PK en die kon ik niet vinden met weinig kilometers. Heb toen een 140 PK gekocht met 100000km en getuned.
Loopt echt fantastisch op LPG ook.
Geplaatst: 19.02.2009 - 17:30
door PeeJay
JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Minder toeren? Hoe bedoel je dit?
Minder toeren voor dezelfde hoeveelheid trekkracht of minder toeren dan eerst bij bijvoorbeeld 120 in de 5e versnelling?
Geplaatst: 20.02.2009 - 07:47
door trompetje
PeeJay schreef:JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Minder toeren? Hoe bedoel je dit?
Minder toeren voor dezelfde hoeveelheid trekkracht of
minder toeren dan eerst bij bijvoorbeeld 120 in de 5e versnelling?
Je versnellingsbak veranderd meestal niet bij chippen.......
:shock:
Geplaatst: 20.02.2009 - 08:02
door bart simpson
om dat hogere vermogen af te geven gaat hij toch echt meer toeren draaien, (een 170pk draait tenslotte ook al 1000 t/min meer dan een 140pk)
Geplaatst: 20.02.2009 - 10:45
door JM
Ik heb als ik 120 rijd toch niet het hele vermogen nodig? Voor mijn gevoel draait de motor rustiger sinds de tuning.
Daarnaast is de acceleratie veel sneller bij die snelheid.
Geplaatst: 20.02.2009 - 11:10
door PeeJay
bart simpson schreef:om dat hogere vermogen af te geven gaat hij toch echt meer toeren draaien, (een 170pk draait tenslotte ook al 1000 t/min meer dan een 140pk)
Dat is echt niet nodig trouwens. Bij het chippen stijgt het vermogen bij elk toerental, waarbij het grootste verschil (logischerwijs) in de hogere toerentallen wordt gemaakt.
Maar de versnellingsbakverhoudingen wijzigen niet, dus bij 120 zal je nog net zoveel toeren draaien als eerst. Het kan dat de motor rustiger loopt, maar hij draait niet minder toeren
