Pagina 6 van 30

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:09
door V480-S60
Und Mercedes und BMW 8)

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:13
door 945i
Afbeelding

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:16
door Richard
Het blijft toch altijd een vervelend gedoe met aanbestedingen, ik kom het bij mijn werk ook regelematig tegen dat ze dan een eis in het dosier opnemen dat eigenlijk 80% van de inschrijvers al afvallen.

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:40
door V70/2.4D/2003
945i, daar zijn de oudgedienden van de KLPD nog alle dagen ziek van.....toen die platgeslagen opgevoerde kevers het veld moesten gaan ruimen voor Mercedes 190 en Volvo V70.

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:47
door Ben
Ik denk dat er bij het KLPD weinig mensen zijn die er nog echt in gereden hebben.
Afbeelding

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:48
door V70/2.4D/2003
Mijn generatie zou nog kunnen.....jouw generatie is zo langzaam aan met de VUT, TOR of wat weet ik voor regeling huiswaarts gegaan.

Geplaatst: 06.11.2011 - 09:49
door Msuidgeest
Ik kwam zojuist een artikel tegen op de site van de Volkskrant met een vergelijkende strekking over handje klap.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... gens.dhtml

Geplaatst: 06.11.2011 - 10:19
door bart simpson
Richard schreef:Het blijft toch altijd een vervelend gedoe met aanbestedingen, ik kom het bij mijn werk ook regelematig tegen dat ze dan een eis in het dosier opnemen dat eigenlijk 80% van de inschrijvers al afvallen.
europese aanbesteding van schoolboeken moest schoolboeken goedkoper maken, het heeft die ene allergrootste nog steviger in het zal geholpen en de schoolboeken veel duurder gemaakt.
Men zet met een europese aanbesteding partijen veel te snel buiten spel

Geplaatst: 06.11.2011 - 10:59
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 06.11.2011 - 11:10
door bart simpson
In 1997 was er een aanbesteding kleine estates voor de brandweer, de eisen waren toen een specifieke ralkleur en een dieselmotor met automaat.
Volvo kon de ralkleur niet leveren en had geen diesel met automaat op de V40.
Toyota had toen iig een deel van de koek, met een afwijkende kleur rood (niet de vereiste Ral kleur) en een diesel zonder automaat.
Vind dit nadere onderzoek dus helemaal niet raar.

Geplaatst: 06.11.2011 - 17:05
door Schorpioen
Europese aanbesteding geldt blijkbaar alleen maar voor Nederland.
Ik Duitsland is alles van Duitse makelijk, in Frankrijk Frans en in Italië zie je alleen Italiaanse auto's rijden.

Als je bij een aanbesting je eisen zo stelt, met als hoofdeis, dat de auto's door 1 leverancier compleet geleverd moeten kunnen worden en er vervolgens maar 1 importeur is die alles kan leveren, ben je snel klaar en de importeur kan rekenen wat hij wil.
Niet alleen auto leveranciers hebben bezwaar gemaakt. Ook leasePlan heeft een bezwaar ingediend.

Haaglanden heeft trouwens sinds afgelopen voorjaar 3 Volvo's XC70 bij de hondenbrigade rijden.

Afbeelding

Geplaatst: 06.11.2011 - 17:20
door 945i
Tja, dat hele Pon netwerk zou bij Neelie als kartelvorming geen opdracht krijgen! (maarja, zij gaat er niet meer over..)

Geplaatst: 06.11.2011 - 18:07
door volvo
Dachten jullie nu allemaal dat wij in Nederland minder corrupt waren dan in, bijvoorbeeld Griekenland??? Ha,ha laat me niet lachen. Ik heb het zelf meegemaakt dat er programma's van eisen t.b.v. de verplichte Europese aanbesteding werden samengesteld die een kopie waren van de technische specificaties van het product van de leverancier die wij (de organisatie) wilden. Ik praat hier over een Europese aanbesteding met een budget van vele miljoenen Euro's.

Geplaatst: 06.11.2011 - 18:48
door sanco
volvo schreef:Dachten jullie nu allemaal dat wij in Nederland minder corrupt waren dan in, bijvoorbeeld Griekenland??? Ha,ha laat me niet lachen. Ik heb het zelf meegemaakt dat er programma's van eisen t.b.v. de verplichte Europese aanbesteding werden samengesteld die een kopie waren van de technische specificaties van het product van de leverancier die wij (de organisatie) wilden. Ik praat hier over een Europese aanbesteding met een budget van vele miljoenen Euro's.
en waarom gebeurd dat soms? Juist om die Itialiaan of Griek buiten de deur te houden die misschien wel iets kan leveren wat voldoet, maar waarvan je op voorhand weet dat je er heel veel gezeik achteraan krijgt, of levertijden van .... en/of net niet iets wat aansluit op wat je al in tig voud hebt staan.

Kortom: het hele idee achter breed aanbesteden is wel mooi, maar in de praktijk geeft het lang niet altijd de beste uitkomst. dus dan rest je soms nog maar 1 weg, en dat is heel specifieke eisen stellen, om je te beschermen tegen de opgelegde regels.

Maak het ook mee dat orders bewust opgesplitst worden om maar onder die EU rommel uit te komen. En laten we wel wezen, aan een beetje protectionisme doet iedereen, klinkt heel anders dan corruptie nietwaar?

Voor een organisatie als de politie kan ik me voorstellen dat men enerzijds graag voor een uniform vervoermiddel kiest, maar je maakt je erg afhankelijk van 1 organisatie / leverancier, en het is maar de vraag of je dan voor alle omstandigheden wel het juiste krijgt. Smeer het uit over een aantal contracten, en gun meer leveranciers een kans in deze specifieke onderdelen. Per saldo denk ik handiger en effectiever.
En voordelen van schaalvergroting ... ja ja... 'k dacht dat we daar inmiddels wel achter waren in Europa. Het is als in zoveel vroegere ontwikkelde samenlevingen: groeien tot het niet meer bestuurbaar / controleerbaar is, en dan ga je.

Geplaatst: 06.11.2011 - 18:53
door bart simpson
maar nu een Touran met allerlei nieuwe wensen en eisen gaan uitrusten naar een (ex de bpm) prijsnivo van € 50.000,-- tot € 90.000,--? (per stuk)

Geplaatst: 06.11.2011 - 19:09
door sanco
Nee, laat duidelijk zijn dat ik dat er zeker niet mee wil goedpraten.
Dat is zo krom als het maar kan zijn. Volksverlakkerij of wat dan ook.'
komt overigens vaker voor dat inkopers niet datgene inkopen wat de werkvloer verlangd / nodig heeft...
Pon heeft vast al een fraai kerstpakket klaarliggen voor deze gasten..

Geplaatst: 06.11.2011 - 19:11
door bart simpson
VW voldoet iig heel zeker niet aan de gestelde veilgheidseisen die 2 jaar terug nog golden toen Volvo gekozen werd

Geplaatst: 06.11.2011 - 19:14
door 945i
Op welk vlak, Bart?

Geplaatst: 06.11.2011 - 19:15
door sanco
Schorpioen schreef:Europese aanbesteding geldt blijkbaar alleen maar voor Nederland.
Ik Duitsland is alles van Duitse makelijk, in Frankrijk Frans en in Italië zie je alleen Italiaanse auto's rijden.

Als je bij een aanbesting je eisen zo stelt, met als hoofdeis, dat de auto's door 1 leverancier compleet geleverd moeten kunnen worden en er vervolgens maar 1 importeur is die alles kan leveren, ben je snel klaar en de importeur kan rekenen wat hij wil.
Niet alleen auto leveranciers hebben bezwaar gemaakt. Ook leasePlan heeft een bezwaar ingediend.

Haaglanden heeft trouwens sinds afgelopen voorjaar 3 Volvo's XC70 bij de hondenbrigade rijden.

Afbeelding
Dan heeft de hond het beter voor elkaar dan de diender nietwaar? Je zou zeggen dat hiervoor een bestelauto ook zou volstaan.. maar mooie karren en ik gun het de begeleiders hoor!

Geplaatst: 06.11.2011 - 19:16
door sanco
945i schreef:Op welk vlak, Bart?
Gokje remmen ?