De auto hebben we vanmorgen vroeg op de brug gezet. Om te controleren of er geen roest richting de kofferbak was getrokken, en om het lassen te vergemakkelijken hebben de achterbumper gedemonteerd:

Er zat wel een enorme hoeveelheid rommel in de achterbumper zeg. Ik heb hem maar gelijk helemaal schoon gemaakt.

Ook het ijzeren gedeelte waarmee de achterbumper bevestigt wordt zat redelijk onder de roest. Ik heb zoveel mogelijk verwijdert, en vervolgens een dunne laag blanke tektyl er overheen gespoten. Toen die gedroogd was heb ik vervolgens nog alles in de zwarte tektyl gezet, daar hoef ik niet meer naar om te kijken:

Ook de bevestigingspunten van de bumper op de auto gelijk maar schoon gemaakt en vol met tektyl gezet:

Zoals ik al eerder zei zaten er op sommige balken onder de auto wat roest. Nog niet erg, maar nu we toch bezig waren ook dat maar gelijk aangepakt.
De kokerbalk bij de achteras bijvoorbeeld was roestig:

Dus alles onder auto ook maar ontroest, en de volledige bodem (het achterste gedeelte moet nog gedaan worden ivm laswerk) getektyleerd:

Ondertussen begon de lasser met de wielkasten onder handen te nemen, rechtsachter is de volledige wielkast eruit gegaan. Linksachter is bovenin een stukje dat nog heel goed was blijven zitten. Dat verhoogde de stijfheid van de van de wielkast nog een beetje.
Wielkastrand eruit snijden:

Tenslotte nog 1 dingetje gedaan. Ik was niet echt tevreden over de diepte glans van mijn spoiler. Die heb ik dus nog maar even in paar extra stevige lagen blanke lak gezet, de diepe weerspiegeling is stevig toegenomen

Morgen volgt de rest van de update. Op dit moment maakt de lasser de wielkasten af. Morgen zal ik dan de achterkant van de auto ook volledig tektyleren.
Het afwerken van de nieuwe wielkastranden volgt zo spoedig mogelijk.