Pagina 6 van 10

Geplaatst: 28.12.2010 - 11:41
door DawnBlueED
Gelukkig een einde aan de onzekerheid :) Voor je het weet staat de Volvo weer voor de deur

Geplaatst: 28.12.2010 - 11:51
door crackedtooth
Quota schreef:Mooi wark!
mooi wrak ?

wat crue van je

;o)

Geplaatst: 28.12.2010 - 12:36
door bartv70
crackedtooth schreef:
Quota schreef:Mooi wark!
mooi wrak ?

wat crue van je

;o)
:lol:

Geplaatst: 28.12.2010 - 12:54
door V70/2.4D/2003
Automatic-freak schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Als de verzekering betaald: nieuw plaatwerk.
Totale respray: Ze moeten al op het dak en motorkap uitnevelen. Spuit hem dan helemaal. (Heb zelf hele slechte ervaringen met metallic lak en spuitwerk na schade)
Dan heb je dus geen slechte ervaring met metallic lak en spuitwerk, maar met een slechte schadehersteller of spuiter ... vaak zie je dit ook terug in de (lage) prijs die er betaald is !!

Als het niet goed is; geef dan aub ook even aan of het een erkend bedrijf (Focwa) is geweest en/of je het zelf betaald hebt of de verzekering. Indien je het zelf moest betalen en de laagste prijs heb betaald, dan is dat waarschijnlijk de reden van de lage kwaliteit. Is dit niet zo, dan moet dit bedrijf genoemd worden, zodat daar niemand van ons meer naartoe gaat !!

Alvast bedankt voor je reactie ...

Mvg Erik
Het betrof een reparatie van hagelschade. De hele auto was een poffertjespan en de auto zelve betrof een Opel Astra 1.7 CDTI stw van 2004. Vervangen diende te worden de motorkap en een spatbord. De complete A-stijl aan de bestuurderszijde was niet uit te deuken, de rest konden ze redden met ne zgn uitdeuken zonder spuiten. Gespoten werd alles m.u.v. de beide deuren bijrijderzijde en het dak.

De auto had de kleur silverligthing metallic en na de reparatie was er een kleurverschil te zien (de respray was net een toontje donkerder) en de metallicschittering was anders (schijnt te maken te hebben met de afstand van spuitmond naar het te spuiten oppervlak dat de metallicschittering weer anders maakt) waarbij het zelfs zo kan zijn dat het ene de oorzaak is van het andere.

Ik had dus liever gehad dat ze hem helemaal gespoten hadden.

Reparatie werd gedaan door een erkend Focwa schadehersteller die ook nog eens specifiek/hoofdzakelijk Opel deed. Totale schadebedrag was 5300 euro welke, met dank, volledig door Unive vanwege een All-risks polis werd betaald.

Geplaatst: 28.12.2010 - 12:58
door 945i
Spuiten zonder kleurverschil kan praktisch geen enkele spuiter.
Je kan een beetje verdoezelen met uitspuiten, maar dat is het dan ook. Structuur is altijd anders.
Ik kan zo zien welk deel er is overgespoten bij een auto.

Geplaatst: 28.12.2010 - 13:40
door Oceanracer
Spatbord wel en portier niet spuiten is natuurlijk vragen om problemen. :?

Geplaatst: 28.12.2010 - 14:20
door bartv70
AlexV70 schreef:Goed afgelopen, kan je geluk afdwingen?
De kids zitten, zo te zien, rustig achterin. Die hebben meestal de meeste schrik.
Wachten op de afsleep?

Oja, 2 x 80, bij frontale ongevallen blijft 80. Degene met de meesta massa en beste kreukelzone is "winnaar".
Is hier op het forum al heel wat over geschreven.
Een goede,moderne, kreukelzone is meer waard dan een zware auto.
In DIT , voor velen bekende, filmpje is dat duidelijk te zien.(kijk vanaf 1:45 min.)
Weliswaar zit er 10 jaar ontwikkelings verschil in, maar size doesn't always matters.
Gelukkig scheelde onze tegenstander niet zo veel in leeftijd

Geplaatst: 28.12.2010 - 16:17
door Rippie V70
Spatbord wel en portier niet spuiten is natuurlijk vragen om problemen.
Gewoon heel andere kleur nemen, Heeft niemand Lichtblauwe auto, zwarte deur, Rood spatbord.
V70 harlekijn...... :D

Geplaatst: 28.12.2010 - 16:20
door bartv70
Je bedoelt ZOIETS , nee dank je

Geplaatst: 28.12.2010 - 16:22
door Oceanracer
En toch is deze VW Polo Benetton fabriek-af zo geleverd:

Afbeelding

Die Golf trouwens niet, maar dat is ook te zien. :-)

Geplaatst: 28.12.2010 - 16:50
door bartv70
Ik heb toch meer met deze

Afbeelding

Geplaatst: 28.12.2010 - 17:21
door Hans oet Twent
Who ha ha ha..... Enniewee Bart een kleine proficiat is wel op z'n plaats. Alles zal reg komm.

Geplaatst: 28.12.2010 - 18:05
door Zescilinder
Tis een plaatje!

Geplaatst: 28.12.2010 - 20:54
door Thijs
:D Prachtige wagen! Jammer van die kras op de bumper!

Geplaatst: 28.12.2010 - 21:01
door Rippie V70
Prachtige wagen! Jammer van die kras op de bumper!
En de deuk in de deur RA.
Overigens is die polo in NL geleverd als Polo Harlekijn. Vandaar mijn opmerking.
Maar die multipla past wel heel erg goed bij jou Bart, Mooie avatar :D

Geplaatst: 28.12.2010 - 21:33
door Oceanracer
Breng hem even op ideeën. :D

Geplaatst: 28.12.2010 - 23:03
door Gast
bartv70 schreef:
bartv70 schreef:Morgen komt de expert erbij, schade volgens schadeherstelbedrijf €4500,-
Nu maar bidden dat het geen total loss is
Zojuist een mailtje (21.30 uur) van de schade hersteller, bedrag loopt tegen de € 6000,- aan :evil: :oops: , met een dagwaarde van rond de €9000,-
wordt dat met die 2/3 regeling dus erg kantje boord
Automatic-freak schreef:Voorscherm en beide portieren zullen vervangen moeten worden en het achterscherm uitdeuken en spuiten.
Dorpel lijkt goed te zijn, misschien alleen de dorpelkap vervangen !?

Ik zet in op een schade van 3000-3500 afhankelijk van het uurtarief van de hersteller. Aangezien de V70 van 2003 is; moet hij dit mijns inziens kunnen hebben (dagwaarde ligt boven het dubbele van 3500, toch !?)

Veel succes met de afhandeling en hopelijk komen er achteraf geen lichamelijke klachten naar voren !!

Mvg Erik
Automatic-freak schreef:
iksee90 schreef:Alleen het vervangen van 1 portier is al 1500 euro.
Laat staan 2 stuks, voorscherm en herstellen van achterscherm
.
Als je het in het westen laat doen bij een dealer wel waarschijnlijk !!

Een deur vervangen, met overbouwen én uitspuiten is gemiddeld 1500,- dat klopt, maar als je niet uit hoeft te spuiten scheelt dat aanzienlijk ...
Aangezien toch al de hele zijkant gespoten moet worden, heb je géén uitspuit-kosten, maar alleen de daadwerkelijke spuitkosten van de nieuwe of te repareren delen !!

Maar ik zal er wel géén verstand van hebben, ondanks dat ik dit werk dagelijks doe (schade-calculatie's maken); zo te merken ben je zelf ook vast schade-calculator of schade-expert ... tevens wil ik opmerken dat het uurtarief ook wel degelijk scheelt bij een dealer of zelfs landelijk (westen is stukken duurder qua tarief dan oosten en/of noord-oosten).

Succes met de afhandeling !!

Mvg Erik
@Automatic-freak, Erik, hoe kijk jij tegen dit hoge schade bedrag aan?

Geplaatst: 28.12.2010 - 23:09
door Gast
bartv70 schreef:
AlexV70 schreef:Goed afgelopen, kan je geluk afdwingen?
De kids zitten, zo te zien, rustig achterin. Die hebben meestal de meeste schrik.
Wachten op de afsleep?

Oja, 2 x 80, bij frontale ongevallen blijft 80. Degene met de meesta massa en beste kreukelzone is "winnaar".
Is hier op het forum al heel wat over geschreven.
Een goede,moderne, kreukelzone is meer waard dan een zware auto.
In DIT , voor velen bekende, filmpje is dat duidelijk te zien.(kijk vanaf 1:45 min.)
Weliswaar zit er 10 jaar ontwikkelings verschil in, maar size doesn't always matters.
Gelukkig scheelde onze tegenstander niet zo veel in leeftijd
Je zegt het zelf al: "Weliswaar zit er 10 jaar ontwikkelings verschil in".
Ofwel appels met peren vergelijken. :wink:
Ik ben blij met de kreukelzonen van mijn V70 en zeker met de massa (niet voor de houderschapbelasting). :P
Na het einde van kreukelzones wordt massa bepalend....

Geplaatst: 30.12.2010 - 22:07
door Automatic-freak
AlexV70 schreef:
bartv70 schreef:
bartv70 schreef:Morgen komt de expert erbij, schade volgens schadeherstelbedrijf €4500,-
Nu maar bidden dat het geen total loss is
Zojuist een mailtje (21.30 uur) van de schade hersteller, bedrag loopt tegen de € 6000,- aan :evil: :oops: , met een dagwaarde van rond de €9000,-
wordt dat met die 2/3 regeling dus erg kantje boord
Automatic-freak schreef:Voorscherm en beide portieren zullen vervangen moeten worden en het achterscherm uitdeuken en spuiten.
Dorpel lijkt goed te zijn, misschien alleen de dorpelkap vervangen !?

Ik zet in op een schade van 3000-3500 afhankelijk van het uurtarief van de hersteller. Aangezien de V70 van 2003 is; moet hij dit mijns inziens kunnen hebben (dagwaarde ligt boven het dubbele van 3500, toch !?)

Veel succes met de afhandeling en hopelijk komen er achteraf geen lichamelijke klachten naar voren !!

Mvg Erik
Automatic-freak schreef:
iksee90 schreef:Alleen het vervangen van 1 portier is al 1500 euro.
Laat staan 2 stuks, voorscherm en herstellen van achterscherm
.
Als je het in het westen laat doen bij een dealer wel waarschijnlijk !!

Een deur vervangen, met overbouwen én uitspuiten is gemiddeld 1500,- dat klopt, maar als je niet uit hoeft te spuiten scheelt dat aanzienlijk ...
Aangezien toch al de hele zijkant gespoten moet worden, heb je géén uitspuit-kosten, maar alleen de daadwerkelijke spuitkosten van de nieuwe of te repareren delen !!

Maar ik zal er wel géén verstand van hebben, ondanks dat ik dit werk dagelijks doe (schade-calculatie's maken); zo te merken ben je zelf ook vast schade-calculator of schade-expert ... tevens wil ik opmerken dat het uurtarief ook wel degelijk scheelt bij een dealer of zelfs landelijk (westen is stukken duurder qua tarief dan oosten en/of noord-oosten).

Succes met de afhandeling !!

Mvg Erik
@Automatic-freak, Erik, hoe kijk jij tegen dit hoge schade bedrag aan?
Ik verwacht dat ze (een gedeelte) van het achterscherm gaan vervangen ipv herstellen en dan moet je een complete zijwand kopen en die zijn redelijk duur bij Volvo. Dit is tevens een arbeidsintensief gebeuren en drijft het schadebedrag aardig op !!
Misschien is er verder toch iets aan de achteras gezien en/of is de dorpel achter de dorpelkap ook aan herstel toe, helaas is dat op de eerste foto's niet te zien. Neemt niet weg dat ik het een 'idioot' hoog bedrag vind voor een dergelijke schade.
Waarschijnlijk betreft het ook geen aangesloten reparateur bij deze verzekeraar en wordt er daarom een zeer hoog uur-tarief gehanteerd ...
Persoonlijk zou ik liever het achterscherm uitgedeukt hebben ipv vervangen, blijven de lasnaden en afwerkingen mooi origineel (vervangen is altijd terug te vinden en toch 'roest-gevoeliger' als uitdeuken, maar helaas geven veel dealers aan dat dit niet mogelijk is, want ze moeten onderdelen verkopen).
Ben trouwens wel nieuwsgierig naar de schadecalculatie en de event. detailfoto's (calculatie zijn ze verplicht te overhandig als je er naar vraagt).

Mvg Erik

Geplaatst: 30.12.2010 - 22:11
door Automatic-freak
Had trouwens 'i d i o o t' ingetoets, maar blijkbaar maakt dit forum daar 'lieverd' van ... ;-(