Pagina 6 van 8
Geplaatst: 21.01.2011 - 15:48
door Zenith
edraket schreef:Dat is geen ontwikkelde kit, maar een samengestelde.
beetje naïef misschien, maar ik baseerde mij op de tekst
engineered suspension 'system'. Vind er inderdaad niets over terug dat het effectief samen ontwikkeld zou zijn, maar de combinatie lijkt voor de meesten wel te werken

Geplaatst: 22.01.2011 - 21:55
door edraket
Ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden. Ben bang dat hettoch niet helemaal perfect in balans zal zijn. Ik weet hoe de FSD's rijden met mijn eigen veren en die veren doen het ook een stuk beter met de originele dempers dan de Eibach veren. Blijf je topic met grote interesse volgen!
Als je trouwens een proefritje wilt maken in mijn auto ben je van harte welkom, maar denk dat dat een beetje te ver uit de richting zal zijn.
Geplaatst: 03.02.2011 - 10:58
door FrankS60
En hoe is het nou allemaal afgelopen?
Geplaatst: 03.02.2011 - 22:53
door Zenith
FrankS60 schreef:En hoe is het nou allemaal afgelopen?
Nog even geduld.. Eind februari zal ik het resultaat posten.
Geplaatst: 11.02.2011 - 21:12
door Zenith
eindelijk een V70 non-R gevonden met Nebula's en de Eibach Pro Kit + FSD's:
wel wat sceptisch over die negative camber, kan je duidelijk zien op de 4de foto. Geeft dat geen problemen?
Mag eigenlijk ook allemaal nog een kleine centimeter hoger voor mij. Andere veren de oplossing? Suggesties? De Koni's blijven in de planning.

Geplaatst: 11.02.2011 - 21:50
door Hans oet Twent
Mooi
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:01
door FrankS60
Het staat wel heel gaaf! Het is denk ik een beetje hoe de auto geparkeerd is, ik heb ook foto's van mijn S60 van voor de verlaging die ook een behoorlijk camber laten zien.
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:11
door Richard
Ik vind hem van achter lager dan van voren. Staat niet erg mooi. (3e foto) Verder mag ie iets hoger naar mijn mening. 1cm doet dan al een heleboel
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:14
door FrankS60
Denk dat hij achter niet lager staat, maar dat het komt door een oneven parkeerplek.
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:21
door toppertje
FrankS60 schreef:Denk dat hij achter niet lager staat, maar dat het komt door een oneven parkeerplek.
idd,op de tweede foto is hij van achter duidelijk iets hoger
als aan de voorkant.
ik vind de hoogte,of verlaging wel meevallen eigenlijk.
de mijne stond iig. nog wel 1a2cm lager.
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:29
door Zenith
Richard schreef:Ik vind hem van achter lager dan van voren. Staat niet erg mooi. (3e foto) Verder mag ie iets hoger naar mijn mening. 1cm doet dan al een heleboel
daarom heb ik 2 foto's in zijprofiel gepost omdat het mij ook opgevallen was. Op de 1ste foto staat hij goed, maar echt op de grens voor mij. Het voordeel van die Eibachs is dat het progressieve veren zijn en in theorie bij extra gewicht niet teveel meer gaan doorzakken. Weitecs bv. zijn lineair als ik het goed heb
Ik denk dat de 1ste foto idd het meest correcte beeld geeft van de verlaging!
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:40
door Exeres
voor mij zou hij ook nog wel iets hoger mogen hangen! Vind 'm net iets te laag.
Geplaatst: 11.02.2011 - 22:45
door Richard
Hmmm...op foto 1 is het minder te zien inderdaad. Vind alleen wel dat hij in elk geval achter iets hoger moet staan.
Geplaatst: 12.02.2011 - 00:33
door Zenith
volgens dit lijstje is Eibach één van de minst verlagende veren op de markt voor een V70: (Dit zijn de fabriekswaarden, de TME's bijvoorbeeld zakken al meer dan de opgegeven 25mm)
TME- 25mm
Heico- 30mm (made by Eibach, progressive)
Eibach- 30.5mm (1.2") (progressive)
H&R- 33mm (1.3") progressive
Weitec- 35mm non-progressive
SAM- 35mm
FK- 35mm/40mm(f/r)
Intrax- 38.1mm (1.5")
Apex- 40mm
OMP- 40mm
B+G- 40.6mm (1.6") pregressive(?)
FK- 60mm/40mm(f/r)
op de site van TME geven ze voor een V70n een verlaging op van 355mm voor & 355mm achter, bijna gelijk aan wat Pitte gemeten heeft voor Eibach+FSD (355mm vr., 360mm ar.). Maar wel een verschil met Edraket zijn metingen (340mm vr, 350mm ar.). Het moet zijn dat elke auto een ander resultaat toont, want het is niet meer logisch..
Geplaatst: 12.02.2011 - 00:57
door elianmars
Zenith schreef:volgens dit lijstje is Eibach één van de minst verlagende veren op de markt voor een V70:
SAM- 35mm
Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagingsveren en verlagingsbrackets voor de nivomats.
Ik vind de wagen mooi op de wielen staan en heb toch het gemak van de nivomats.
Over de wegligging (ook niet onbelangrijk) ben ik heel tevreden.

Geplaatst: 12.02.2011 - 14:26
door Zenith
elianmars schreef:Zenith schreef:volgens dit lijstje is Eibach één van de minst verlagende veren op de markt voor een V70:
SAM- 35mm
Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagingsveren en verlagingsbrackets voor de nivomats.
Ik vind de wagen mooi op de wielen staan en heb toch het gemak van de nivomats.
Over de wegligging (ook niet onbelangrijk) ben ik heel tevreden.

Kan je eens opmeten wat de afstanden zijn tussen hart velg en onderkant spatrand? Ziet ernaar uit dat ie al wat hoger staat dan met de Eibachs.
Geplaatst: 12.02.2011 - 14:54
door elianmars
Voor 345 mm, achter 350 mm.
Geplaatst: 12.02.2011 - 15:13
door Zenith
Bedankt!
- *Nivomats:........................................................370mm voor, 395mm achter (b-s: 50mm resp. 75mm)
- *Standaardveren:.............................................365mm voor, 390mm achter (b-s: 45mm resp. 70mm)
- *Volvo verlagingsveren icm FSD:.......................355mm voor, achter: geen OEM- verlagingsveren voor 'normale' schokbrekers (b-s: 35mm resp. ??mm)
- *Eibach verlaging icm FSD (T5 Pitte):.................355mm voor, 360mm achter (b-s: 35mm resp. 40mm)
- *Volvo originele verlagingsset Sachs.................345mm voor, achter 370mm (op lichte helling) met dank aan nikske
- *Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde
- Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagings-
- veren en verlagingsbrackets voor de nivomats..345mm voor, achter 350mm
- *Eibach verlaging icm FSD (2.4D Edraket):.........340mm voor, 350mm achter
-
@Edraket, denk je dat de Weitecs icm FSD hier de oplossing kunnen zijn? Je S60 met weitecs op p.4 staat hoger dan met de Eibachs, in tegenstelling tot het lijstje in mijn vorige post.. De logica is ver te zoeken!

Geplaatst: 12.02.2011 - 16:15
door Zenith
De Heico verlagingsveren staan perfect, ook door Eibach gemaakt en progressief dus dat maakt het een grote kanshebber:
(Deze staat toch weldegelijk hoger dan de Eibach pro Kit he of ligt het aan mij? ::? )
Zijn het eigenlijk enkel de veren die optisch hoogteverschil tonen, of hangt het ook af van de schokbrekers?
.
Geplaatst: 12.02.2011 - 16:20
door blastaway
Ik denk dat je het nooit goed kan beoordelen. Met alle verlagingssets die ik had was het zo dat de ene keer het hoger dan de andere keer leek. Afhankelijk van wegdek, belading, handrem, in de versnelling parkeren, helling... Als ik foto's nam van mijn Vorige auto met volledig Koni sport set met veren en dempers leek het de ene keer ook 1 cm hoger dan de andere keer.
Ik vind de Heico in ieder geval heel goed ogen. Staat wel meer gelijk voor en achter.