Pagina 6 van 13
Geplaatst: 24.01.2011 - 23:31
door Frederik Welvaert
Daar moet ik over gelezen hebben

Met die nutteloze discussie ook altijd...
Geplaatst: 25.01.2011 - 21:41
door sequence
Vertel mij wat

Geplaatst: 26.01.2011 - 18:38
door Chemzy
Nu de discussiestorm geluwd is: is het überhaupt mogelijk om in een (in mijn geval) V50 volledig legaal om te bouwen naar Xenon? Dus met hoogteregeling, koplampsproeiers en eventueel noodzakelijke software; of ben je met halogeenlampen voor altijd 'veroordeeld' (zonder voor een ombouw de hoofdprijs te moeten betalen)?
Geplaatst: 26.01.2011 - 19:37
door bart simpson
je hebt nodig: armpjes voor & achter voor aansturing aut hoogteverstelling, andere koplampen, andere lichtschakelaar, andere voorbumper, koplampsproeimechanisme
Geplaatst: 26.01.2011 - 19:51
door Thamar
http://www.pilotxenon.com/?id=59&title= ... nstallatie (+/- €60)
http://www.pilotxenon.com/?id=58&title= ... eregeling- (+/-€200)
En zoals al door sommigen gezegd zijn de s40/v50 lampen ok voor zowel halogeen als xenon.
En nu kan de rest van het gezaag beginnen dat't er toch niet zo mooi als origineel uitziet en dat je nog altijd een moordenaar blijft en blablabla.
Geplaatst: 26.01.2011 - 20:01
door bart simpson
je zegt het zelf al.....
Geplaatst: 26.01.2011 - 20:50
door hans98
MartenS40 schreef:In dat geval ben je ook tegen standaard xenon? Die automatische hoogteverstelling houdt ook echt de drempels niet bij...
Vwb drempels ben ik het met je eens, maar dat is dan ook alles. Als ik in de file achter een andere auto rijdt en ik geef gas (waardoor de kont omlaag gaat) dan blijft de streep van het licht strak op het zelfde punt gefocussed, die automatische hoogteverstelling is werkelijk perfect.
Geplaatst: 26.01.2011 - 20:55
door Oceanracer
Zou het niet zo kunnen zijn dat er in België weer andere regels gelden dan hier in de Lage Landen?
Geplaatst: 26.01.2011 - 20:55
door hans98
asta schreef:
Maar ga zo door mannen, het forum is met jullie "opbouwende" kritiek een stuk prettiger geworden de afgelopen tijd!
Ik vraag me werkelijk waar af of ik er wel goed aan gedaan heb weer terug te komen en alles uit de kast heb getrokken om een leuke dag te organiseren voor een stel echte liefhebbers.
Het goeie nieuws Asta is dat enkel dit topic zoveel emotie en tegengestelde meningen losmaakt. Verder is het gelukkig één gezellige boel hier! Heb wel eens op een Audi of BMW forum iets gezocht, maar daar gaat het écht alleen maar over tunen en 19 inch velgen

Geplaatst: 27.01.2011 - 00:46
door Frederik Welvaert
hans98 schreef:Het goeie nieuws Asta is dat enkel dit topic zoveel emotie en tegengestelde meningen losmaakt. Verder is het gelukkig één gezellige boel hier! Heb wel eens op een Audi of BMW forum iets gezocht, maar daar gaat het écht alleen maar over tunen en 19 inch velgen

En daar zitten ze dan weer te streven om allemaal xenon in te bouwen, liefst zo blauw mogelijk en zo hoog mogelijk afgesteld :p
Geplaatst: 27.01.2011 - 11:03
door Thamar
Oceanracer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat er in België weer andere regels gelden dan hier in de Lage Landen?
Klopt, hier MOET je hoogteregeling en koplampwas-installatie hebben bij Xenon. Ongeacht bouwjaar van de wagen.
Wordt niet actief op gecontroleerd door de politie zolang uw lichten goed afgesteld staan. Uiteraard voor de autokeuring moet je je halogeens terugplaatsen.
Geplaatst: 27.01.2011 - 12:31
door Oceanracer
Hmmm, kunnen ze hier in Nederland dus nog wat van leren...
Geplaatst: 27.01.2011 - 15:21
door Thamar
Oceanracer schreef:Hmmm, kunnen ze hier in Nederland dus nog wat van leren...
Pak er de rest van de keuring ook bij dan, 't zal rap wat minder zijn

Geplaatst: 29.01.2011 - 09:54
door adnan
ewing schreef:Ziet er mooi uit. De standaard halogeen verlichting voldoet inderdaad niet. Ik heb daarom zelf ook twee jaar geleden al xenon ingebouwd, maar dan een iets goedkoper setje en 6000K. Alhoewel ik ook wel tevreden ben, heb ik toch het idee dat jouw Pilot Xenon set meer licht geeft.
Welk merk setje xenon hebjy ingebouwd?
Geplaatst: 30.01.2011 - 15:34
door diesel01
945i schreef:Hoe je het ook wendt of keert, zelfs na de "prachtige" reactie van plofkop.. Het blijft rommel die voor irritatie en verblinding bij overige weggebruikers zorgt.
Evenals verkeerd afgestelde halogeen verlichting trouwens.
Ik heb net 2000km op de autobahn gezeten, toch het mekka van xenon en na bij Bottrop de 31 opgedraaid te zijn kwamen daar ook de eerste wannabe's NLers ons achterop.
Ik ga nu toch de tegenstanders van achteraf inbouw achterna.
Er heeft maar liefst 30km lang een Peugeot 406 achter ons gereden en ondanks mijn zelf dimmende binnenspiegel had ik had ik een grote waas van licht achter mij.
Bloed irritant, ik heb zelfs de cc eraf gehaald om hem/haar te laten passeren.
Geplaatst: 30.01.2011 - 15:37
door 945i
Die wannabe Nederlanders, waren dat Duitsers met een trekhaak?

Geplaatst: 30.01.2011 - 15:55
door diesel01
neuhh.
Ik hoef het niet uit te leggen denk ik?

Geplaatst: 30.01.2011 - 18:56
door sequence
Die Peugeot heeft ook geen lampen die goedkeuring hebben voor xenon of in ieder geval lensoptiek, in tegenstelling tot bv. een V50.
[edit]
Fout:

Goed:

Geplaatst: 30.01.2011 - 20:31
door Oceanracer
Afgelopen vrijdag op koopavond met mijn vriendin naar Dokkum geweest. De weg naar huis was nogal donker en deels een autoweg, dus komt het wel eens voor dat je vergeet dat het grootlicht nog brandt, terwijl je een tegenligger nadert. Kan gebeuren, niet? Zo dacht mijn vriendin (zij reed) dat dus ook van haar tegenligger. Dus zij seint even kort dat de beste man/vrouw even zijn/haar licht moet dimmen. Wat denk je? Betrokkene had helemaal geen grootlicht aan. Daar kwamen we achter door het "bedankje" van betrokkene toen deze "even" liet zien wat écht grootlicht is met xenon. En bedankt, hè?!! En dan zijn er hier nog altijd lieden die niet begrijpen waarom anderen een pesthekel krijgen aan bestuurders met xenonlicht.
Geplaatst: 31.01.2011 - 08:11
door sequence
Dat was er dus 1 uit de categorie fout, maar om nu daarom alles af te schieten...