Pagina 6 van 162
Geplaatst: 18.08.2011 - 12:35
door 945i
Laatste opmerking is goed, het maakt niet wat je rijdt, maar hoe je rijdt.

Dus begrenzen die hap, die discipline zit er toch bij de meeste niet in.
Geplaatst: 18.08.2011 - 14:06
door Iroll
Zo´n begrenzde auto zal de verkopen net zo begrenzen vermoed ik. Mensen die er zoeen willen kopen overschrijden de max toch al niet. Zal dus per saldo heel weinig voordeel wat CO2 uitstoot opleveren, want die rijden toch al zo zuinig mogelijk.
Geplaatst: 18.08.2011 - 16:05
door Broabander
Denk met name leaserijders die zo rijden. Wel lekker belastingvoordeel pakken maar toch gewoon doorscheuren want 'de benzine betaal ik toch niet zelf'. Weg beter voor het milieu.
Geplaatst: 18.08.2011 - 16:21
door Iroll
Wat dat betreft lijkt me een taak weggelegd voor de werkgevers. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?
Ze weten hoeveel km de werknemers rijden en dan kan je of de zuinige rijders belonen of een max. opleggen aan de hoeveelheid getankte brandstof bijv.
Mes snijd dan aan 2 kanten. CO2 uitstoot verminderd en de werkgever is minder kwijt aan brandstof kosten waar de werknemer weer mee beloond kan worden.
Geplaatst: 18.08.2011 - 16:36
door Broabander
Dan zou m.i. een systeem zijn: je betaalt de brandstof zelf, maar je krijgt een vergoeding van x cent per kilometer (realistisch natuurlijk, niet fabrieksopgave). Als een 5,0/100km realistisch is en jij rijdt 6,0/100, betaal je 1 liter zelf omdat je wat harder doorscheurt.
Maargoed hier zitten natuurlijk ook haken en ogen aan. Hoe ga je om met files? Hoe bereken je het verbruik, werkelijke liters (bonnetjes etc) of BC verbruik? De een rijd alleen maar snelweg, de ander alleen binnendoor of stadsverkeer?
Geplaatst: 18.08.2011 - 16:47
door Iroll
Daarom lijkt me belonen de beste methode. Je hoeft niet zuinig te rijden als je dat niet wilt. Rij je wel zuinig dan wordt dat beloond. Mensen worden erg creatief in het vinden van een zuiniger manier van rijden als het ook wat opleverd voor de portemonnee aan het eind van de maand.
Geplaatst: 18.08.2011 - 19:29
door Broabander
Ja inderdaad.
Dan scheelt het met name voor de meeste kilometers/grootste vervuilers om wat zuiniger te rijden. Als jij een paar 100 km in de maand rijdt dan levert het niet veel op maar juist degenen die 100K per jaar rijden zullen het op hun loonstrookje merken, bij wijze van spreke.
Plus je kunt je eigen 'mate' van zuinigheid bepalen. Als je effe niet zo'n zin hebt om te kruipen deze maand, dan weet je dat het je minder oplevert en dat je dus slecht bezig bent (uit milieu-oogpunt).
Geplaatst: 18.08.2011 - 20:28
door Schorpioen
Ik ken transportbedrijven die de chauffeurs belonen als ze zuinig rijden.
Er worden dan hele competities gehouden.
Er zijn ook bedrijven die de wagen laten begrenzen op 85 km/u. wettelijk mogen ze op 89,9 km/u zijn afgesteld.
Het mag dan maar een paar %schelen, echter op jaarbasis is het behoorlijk wat.
Geplaatst: 17.10.2011 - 11:25
door NielsPHEV
Officieel: Volvo V60 plug-in Hybrid 2012 in de verkoop
Het komt niet als een donderslag bij heldere hemel, maar toch: Volvo heeft bekend gemaakt de hybride V60 in de tweede helft van 2012 in de verkoop te gooien. Samen met de hybride 3 Serie, en wat er eventueel nog meer komen gaat, zal de Volvo vanaf eind 2012 in het grotere segment de hybride-rijder met behoefte aan wat meer pk’s op zijn wenken moeten bedienen.
Anders dan bij de Volvo C30 Electric, die druppelsgewijs wordt uitgeleverd, gaat Volvo met de V60 meteen volle bak er in. De auto wordt in samenwerking met energiebedrijf Vattenfall in massa geproduceerd en zal dan ook gelijktijdig op de respectievelijke markten gelanceerd worden. Naast thuismarkt Zweden krijgt de Nederlandse markt de hoogste prioriteit bij de introductie van Volvo’s plug-in. De releasedatum ligt nog een stukje voor ons, dus de definitieve prijs moet nog vastgesteld worden, maar Volvo Nederland laat ons weten dat we op een prijs moeten rekenen die ergens onderin de 50.000 euro ligt. Zeg maar gelijk aan wat een D5 AWD doet.
Nieuwe foto’s zijn er nog niet, aangezien de rijdende wagens momenteel nog steeds pre-productiemodellen zijn, er kunnen zich nog (kleine) wijzigingen voor doen. Wel is er een nieuwe crashtest-video uitgebracht, die laat zien dat de kwetsbare elektrische componenten aardig veilig liggen. Achterin althans.
De V60 Plug-in Hybrid levert gecombineerd 285 pk (215+70) en 640 Nm (440+200), bij een gemiddeld verbruik van 1,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 49 gr/km. Dankzij ons voor schone auto’s gunstige belastingstelsel profiteert de auto bij zijn introductie maximaal van belastingvoordelen, hetgeen de relatief lage mikprijs verklaart.
http://autoblog.nl.msn.com/archive/2011 ... de-verkoop
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:13
door 945i
Ik zou maar snel een bestelformuliertje maken als ik Volvo was....
http://www.autoweek.nl/autonieuws/17919 ... n-hybrides
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:40
door sanco
Daarmee heb je de auto toch nog niet voor 2012?
Natuurlijk gun ik iedereen het voordeel, maar eigenlijk is het natuurlijk terecht dat je wel iets betaald voor een hybride, zeker als het een powerversie is, die weliswaar zuiniger zal uitpakken, maar in de praktijk vrijwel nooit in de buurt zal uitkomen van die 49 gram.
Overigens: wel krom dat een 100% E-auto 0% bijtelling blijft.
Flauwekul, want ook die stoot genoeg CO2 uit, alleen gaat dat via de schoorsteen van de centrale.
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:44
door 945i
Dan krijgt die centrale de rekening, en die smeert het weer uit over de klanten, wij allemaal dus.

Zo betalen we allemaal de rekening.. :?
Maar de overgangsregeling waarover gesproken wordt, zou dan eventueel gaan gelden voor al bestelde auto's..
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:52
door bart simpson
die uitstoot is alleen van toepassing bij de eerste 100km (ook bij de Volt/Ampera)
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:54
door 945i
Die lage uitstoot bedoel je?
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:56
door bart simpson
ja, 49gram CO2 uitsluitend over de 1e 100km..... en dan 0% bijtelling, een gotspe!
Geplaatst: 07.11.2011 - 15:57
door 945i
Vind ik ook. +1 dus.

Geplaatst: 24.11.2011 - 14:55
door 945i
Vraag mij het elke keer af, hoe komen ze aan die 49 gram als de 508 met dezelfde techniek het dubbele haalt....
Geplaatst: 24.11.2011 - 15:00
door NielsPHEV
945i schreef:Vraag mij het elke keer af, hoe komen ze aan die 49 gram als de 508 met dezelfde techniek het dubbele haalt....
Da's heel eenvoudig die Peugeot zal alleen electrisch een iets kleinere actieradius hebben en dan valt de CE verbruiks test meteen enorm veel hoger uit aangezien electriciteit niet meeteld in de CO2 uitstoot....
Geplaatst: 24.11.2011 - 15:15
door bart simpson
die befaamde 1e 100km bij een hybrid
Geplaatst: 24.11.2011 - 21:10
door Discovery
NielsV70 schreef:945i schreef:Vraag mij het elke keer af, hoe komen ze aan die 49 gram als de 508 met dezelfde techniek het dubbele haalt....
Da's heel eenvoudig die Peugeot zal alleen electrisch een iets kleinere actieradius hebben en dan valt de CE verbruiks test meteen enorm veel hoger uit aangezien electriciteit niet meeteld in de CO2 uitstoot....
Daarnaast heeft de elektromotor van de V60 hybrid 33 pk meer dan die van de 508 hybrid, de dieselmotor moet dus veel eerder bijspringen bij de 508 en de 2.0 HDi heeft 20 gram meer CO2 uitstoot dan de D5.