Pagina 6 van 6
Geplaatst: 28.10.2013 - 09:59
door NielsPHEV
Zoals ik Mario zijn post interpreteer bedoelt hij wanneer je een complete beurt op een goede manier doet heb alle APK punten gecontroleerd.
Walther merkt (terecht) op dat als je een APK doet de auto geen beurt heeft gehad.
Ik ben er van overtuigd dat de heren hetzelfde bedoelen en de opmerking "dus bijna hetzelfde als een keuring.." voor verwarring heeft gezorgd een kale APK is natuurlijk niet hetzelfde als een onderhoudsbeurt
Geplaatst: 28.10.2013 - 10:06
door Ben
Klopt het dat er bij een APK alleen gekeken en vastgesteld mag worden?
Pas als de eigenaar van de auto toestemming geeft mag er gesleuteld worden.
Geplaatst: 28.10.2013 - 10:37
door Walter
Het lijkt me normaal dat er pas meerkosten gemaakt worden na akkoord van de eigenaar.
Ik ben er niet compleet van overtuigd dat Mario en ik hetzelfde bedoelen. Hij bestempeld een beurt ongeveer als 'een apk met wat dingen erbij' en daarmee doe je een beurt te kort, daar hoor je meer bij te doen. Maar goed, ik ga niet in herhaling vallen.
Geplaatst: 28.10.2013 - 11:13
door Fredhead
Ben schreef:Klopt het dat er bij een APK alleen gekeken en vastgesteld mag worden?
Pas als de eigenaar van de auto toestemming geeft mag er gesleuteld worden.
Dat klopt
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:14
door lint
Jongens, niet op elke slak zout gaan leggen en elkaar om woordkeus gaan aanvallen!
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:18
door Morgenstond
MarioC70 schreef:Momenteel niet ,ze zijn blij dat ze werk hebben.
Dat dacht ik ook, tot ik recentelijk hier in Den Haag een afspraak wilde maken. Wachttijd van vier weken! Gelukkig heeft die dealer nog meer vestigingen... Daar kon ik zelfs de volgende dag nog terecht.
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:20
door MarioC70
Walter schreef:Het lijkt me normaal dat er pas meerkosten gemaakt worden na akkoord van de eigenaar.
Ik ben er niet compleet van overtuigd dat Mario en ik hetzelfde bedoelen. Hij bestempeld een beurt ongeveer als 'een apk met wat dingen erbij' en daarmee doe je een beurt te kort, daar hoor je meer bij te doen. Maar goed, ik ga niet in herhaling vallen.
Zo moeilijk is het niet toch?je controleerd bij een beurt hetzelfde als bij een apk,dat er bij een beurt de nodige zaken vervangen worden is duidelijk,
ook de co meter en remmentest bank gebruik ik bij een beurt,
Waar het om ging is dat de apk gratis is bij een onderhouds beurt,terwijl sommige bedrijven dit apart op de rekening zetten en dat klopt niet behalve de afmeldkosten.
Het zijn nagenoeg dezelfde werkzaamheden,een beurt of apk..
Geplaatst: 28.10.2013 - 18:07
door Thijs
Bij een beurt worden hoop ik toch wel wat meer dingen gedaan als alleen de APK controlepunten? Motorsteunen ed wordt bij de apk helemaal niet naar gekeken, even als slangen ed.
Geplaatst: 28.10.2013 - 22:59
door MarioC70
Thijs schreef:Bij een beurt worden hoop ik toch wel wat meer dingen gedaan als alleen de APK controlepunten? Motorsteunen ed wordt bij de apk helemaal niet naar gekeken, even als slangen ed.
Motorsteunen controle is een apk eis waar ze zeer streng op letten de eventuele steekproefcontroleurs.
Slangen enz niet.afgezien van de remslangen..een apk gaat om veiligheid niet om een lekke radiateur bijv
Geplaatst: 29.10.2013 - 06:59
door Marc Apeldoorn
Mwa Thijs, ik ken toch ook een niet bij naam te noemen Volvo dealer waar tijdens de grote beurt ook een paar zaken niet zijn nagekeken, die toen al stuk waren (bv keerring die al lek was) of sowieso in de beurt vervangen moesten worden, maar wel het volle pond laten betalen (wat dacht je bv van een brandstof filter die er al jaren op zat..).
Tijdens de APK keuring van afgelopen vrijdag vertelde de APK keurmeester mij dat de achterste stabilisator rubbers weliswaar nog niet versleten waren maar wel aan vervanging toe waren. Ik krijg meer feedback over de staat van mijn auto bij een goede APK dan bij de beurten die ik bij mijn anonieme Volvo dealer laat uitvoeren (anoniem omdat ze mij niet kennen, ondanks dat ik er een aantal jaren een aantal volvo's van mijn bedrijf in onderhoud heb gehad)
Geplaatst: 29.10.2013 - 08:23
door Walter
Marc Apeldoorn schreef:Mwa Thijs, ik ken toch ook een niet bij naam te noemen Volvo dealer waar tijdens de grote beurt ook een paar zaken niet zijn nagekeken, die toen al stuk waren (bv keerring die al lek was) of sowieso in de beurt vervangen moesten worden, maar wel het volle pond laten betalen (wat dacht je bv van een brandstof filter die er al jaren op zat..).
Tijdens de APK keuring van afgelopen vrijdag vertelde de APK keurmeester mij dat de achterste stabilisator rubbers weliswaar nog niet versleten waren maar wel aan vervanging toe waren. Ik krijg meer feedback over de staat van mijn auto bij een goede APK dan bij de beurten die ik bij mijn anonieme Volvo dealer laat uitvoeren (anoniem omdat ze mij niet kennen, ondanks dat ik er een aantal jaren een aantal volvo's van mijn bedrijf in onderhoud heb gehad)
of het nu een dealer of een universeel bedrijf is, deze lui snappen hun werk niet helemaal
Geplaatst: 29.10.2013 - 08:33
door Ben
Ik sta er meestal bij als Blackbird onderhanden genomen wordt voor de APK.
Ik hoor dan meteen 'Dit mag voor de APK maar zou er bij een volgende beurt wel wat aan doen' of 'Hier hoeven we voor de APK niet naar te kijken, was vroeger wel, maar ik vind het beter om dat te vervangen' en dergelijke teksten.
En dan kan ik ter plekke bespreken of we er meteen iets aan doen of nog even wachten.
Geplaatst: 29.10.2013 - 20:33
door Msuidgeest
Ben, jij kan er wel bij blijven staan maar bij Schaap kun je rustig even in de showroom kijken (om weer vast te stellen dat je best een leuke auto hebt ...).
Geplaatst: 01.11.2013 - 11:27
door bobc30
Toen ik net begon met autorijden had ik altijd de indruk dat de dealer te duur was, weggegooit geld en ging ik naar universele garages en zelf weleens naar een beunhaas.
Achteraf is goedkoop altijd duurkoop gebleken, ik heb een goede band met de dealer en denk dat ik in verhouding een eerlijke prijs betaal.