Dat bedoel ik juist:Discovery schreef:Powershift is ook dual clutch, dat is het verschil niet. Daarnaast zou ik niet naar de 0-100 tijden kijken, je schakelt in de praktijk toch niet sneller dan een automaat. In de review van autoblog wordt ook geklaagd over de T4 powershift automaat:http://www.abhd.nl/video/volvo-v60/timewa schreef: Zijn natuurlijk wel appels en peren (dualclutch vs klassieke automaat) maar het verschil is toch wel groot hoor.
Volvo powershift = dual clutch transmissie van Ford. Vergelijkbaar met DSG, maar iets minder goed uitgevoerd als de huidige VAG transmissies.
De BMW 5 serie heeft een 8-traps klassieke automaat die qua raffinement en schakelsnelheid gehakt maakt van de powershift.
Ik ben het met je eens dat de 0-100 tijden niet zoveel zeggen en dat je in de praktijk met de hand toch niet zo snel kunt schakelen, maar het gaat mij om het gevoel. Bij de dualclutch heb ik het gevoel dat hij erg traag schakelt en dat hij vaak andere keuzes maakt dan ik zelf zou willen, en daarom vind ik 'm niet fijn. Maar dat blijft iets persoonlijks en veel mensen zullen erg blij zijn met een powershift, bij twijfel gewoon zelf gaan proberen.